Digitale Marketing voor de B2B

Ooit was online B2B marketing eenzijdig en overzichtelijk. Vertegenwoordigers, netwerken, beurzen en cold calling. Tegenwoordig zijn er dankzij online kanalen allerlei mogelijkheden om interactie te creëren met (potentiële) klanten. Dit betekent ook dat B2B-klanten het onderzoek naar een nieuwe aankoop online starten, waardoor de aankoop-beslissingsprocessen zich grotendeels naar de online kanalen verleggen. De vraag is dus, hoever is jouw bedrijf met de digitalisering van marketing en sales?

B2B leadgeneratie

Het is eenvoudig om leads te genereren. Hoe zorg je echter voor leads van goede kwaliteit? En hoe zorg je ervoor dat deze leads uiteindelijk converteren tot waardevolle klant? Het antwoord ligt in het optimaliseren van de sales funnel met digitalisering. Hierdoor werken de marketing- en salesafdeling naadloos samen om leads te genereren, classificeren, nurturen en uiteindelijk te converteren. Verhoog je omzet via online B2B marketing!

 
Stap 1

Traditionele B2B marketing

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant. 'Tegenwoordig' vindt gemiddeld maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit.

Traditionele B2B marketing
Stap 2

Digitalisering van marketing en sales

Een dynamiek die B2B marketing & sales dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak. Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. Hoe zorg je ervoor dat jouw marketing- en salesafdeling optimaal samenwerken en optimaal gebruik maken van online marketing kanalen, CRM en big data?

Online B2B marketing
Stap 3

Online B2B marketing

Door in gedurende de gehele buyer's journey relevant te zijn voor een potentiële klant, verhoog je de kans dat deze converteert. Relevante content, geserveerd op het juiste moment, op de juiste plaats en aan de juiste persoon. Het is mogelijk met een inboud marketing strategie, lead generatie en marketing automation. Ontdek hoe wij jou kunnen helpen met de digitalisering van marketing en sales.

Nieuwe versus oude B2B marketing

Jouw potentiële klant bewandelt andere paden dan voorheen. Zo is 57% van de aankoop-beslissing-cyclus al afgerond voordat men contact opneemt met een bedrijf.  Hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep beïnvloed in het gehele aankoopproces?

 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Contact zonder toestemming
(cold calling)
Offline netwerken
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
(social selling)
Online verkoopkanaal
Gepersonaliseerde content
Communicatie gericht op de problemen van prospects

Maak kennis met de Ha! werkwijze

Gebruik onze kennis, knowhow en capaciteit en genereer meer business!

Groeistrategie

Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd. 

Activatie

Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.

 

Identificatie

Door gebruik te maken van moderne CRM-systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.

inbound-marketing-bureau-engage

Services & Middelen

Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie

Binding creëren

Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.

 

Converteren

Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!

Nieuwe klanten

Welkom nieuwe klanten!

inbound-marketin-agency-delightServices & Middelen

Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant

Overtref klantverwachtingen

Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.

Automatiseer tijdrovende taken

Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficiëntere organisatie. 

Meet en optimaliseer

Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie. 

Gratis kennismaken

Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound strategie whitepaper

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketingmanager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures hoe je een inbound marketing strategie kunt opzetten vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper
Cases

Succesverhalen

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

Dino Experience Park

Dino Experience Park | Ha!

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
ret-header

RET | Ha!

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+30.000
websitebezoekers
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk | Ha!

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

GOUD | Ha!

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C
E-Commerce
+ 14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
presscon-header

Presscon | Ha!

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
Kennisbank

Ontdek de Ha! artikelen B2B online marketing

Bekijk alle artikelen