Hoe loop je voorrop in de B2B?

Ooit was B2B-Marketing eenzijdig en overzichtelijk. Vertegenwoordigers, netwerken, beurzen en cold calling. Tegenwoordig zijn er dankzij online kanalen allerlei mogelijkheden om interactie te creëren met (potentiële) klanten. De aankoop-beslissingsprocessen verleggen zich grotendeels naar de online kanalen. De vraag is dus, hoever is jouw bedrijf met de digitalisering van marketing en sales?

B2B leadgeneratie 

Hoe werkt digitalisering van marketing en sales?

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant. Tegenwoordig vindt gemiddeld maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit. Een dynamiek die B2B marketing & sales dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak.

Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. Hoe zorg je ervoor dat jouw marketing- en salesafdeling optimaal samenwerken en optimaal gebruik maken van online marketing kanalen, CRM en big data.

Ontdek hoe wij jou kunnen helpen met de digitalisering van marketing en sales.

Op 4 november behandelen wij onze succesvolle aanpak in een webinar. De webinar is interactief waardoor je direct de mogelijkheid hebt om vragen te stellen. Deelname is bovendien gratis. Wil jij deze sessie bijwonen? Aanmelden kan via deze link.

 

Gratis kennismaken
 

Nieuwe versus oude B2B marketing

Jouw potentiële klant bewandelt andere paden dan voorheen. Zo is 57% van de aankoop-beslissing-cyclus al afgerond voordat men contact opneemt met een bedrijf.  Hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep beïnvloed in het gehele aankoopproces?

 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Contact zonder toestemming
(cold calling)
Offline netwerken
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
(social selling)
Online verkoopkanaal
Gepersonaliseerde content
Communicatie gericht op de problemen van prospects

Maak kennis met de Ha! werkwijze

Gebruik onze kennis, knowhow en capaciteit en genereer meer business!

Groeistrategie

Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd. 

Activatie

Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.

 

Identificatie

Door gebruik te maken van moderne CRM-systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.

inbound-marketing-bureau-engage

Services & Middelen

Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie

Binding creëren

Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.

 

Converteren

Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!

Nieuwe klanten

Welkom nieuwe klanten!

inbound-marketin-agency-delightServices & Middelen

Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant

Overtref klantverwachtingen

Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.

Automatiseer tijdrovende taken

Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficiëntere organisatie. 

Meet en optimaliseer

Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie. 

Gratis kennismaken

inbound-vs-outbound-B2B

Inbound vs Outbound Whitepaper:

Online (Inbound) marketing of de klassiekere (Outbound) marketing?

Lees in de whitepaper meer over de verschillen tussen Inbound & Outbound marketing, hoe je het kan inzetten en het resultaat daarvan.

 

Download whitepaper

Benieuwd naar onze resultaten in de B2B?
Bekijk onze cases.

"Creeër online campagnes die meer leads genereren..."

+200%
meer leads vanuit Ads
+35%
Organisch groei p/j