Conversational marketing

Conversational Marketing

Conversational
Conversational marketing
Met conversational marketing kun je de realtime informatie bieden die jouw klant verwacht. Het ondersteunt bij leadgeneratie, verkort je sales funnel en bedient alle onderdelen van inbound marketing: attract, engage en delight. Conversational marketing kan ook een krachtige manier zijn om je corporate identity uit te dragen. Wanneer marketing, sales en klantenservice goed samenwerken in conversational marketing, ontstaat er een uniforme merkervaring voor de klant. Dit zorgt ervoor dat klanten het bedrijf herkennen en vertrouwen, wat bijdraagt aan het versterken van de corporate identity. Dit maakt conversational marketing een krachtige tool om leads te genereren.
logos

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Onze werkwijze
Stap 1

Conversational Marketing Plan

In de eerste stap zorgen we dat conversational marketing aansluit op je bedrijfsdoelstellingen en corporate identity.

Stap 2

Marketing & Sales

In de tweede stap brengen we alle processen in kaart en bekijken we welke geautomatiseerd kunnen worden.

Stap 3

Personaliseer en optimaliseer

Wanneer een lead in de derde stap sales-ready is, kunnen salesmeetings automatisch worden ingepland.

Resultaat

Waarom met Ha!?

Waarom conversational marketing met ha! Wij brengen écht resultaat!

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Onzediensten

Gerelateerde services

Marketing Automation

Wees relevant op het juiste moment; automatiseer je marketing met maximale impact. 

Lees meer

Lead generatie

Behaal écht sales resultaat met slimme lead generatie. 

Lees meer

Positioneringsonderzoek

Profileer je bedrijf met een duidelijke positionering. 

Lees meer

Buyer persona onderzoek

Ontdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.

Lees meer

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw Conversational Marketing strategie opstellen. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe je met Conversational Markting écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
smile
Laten we evensparren!
Échtresultaat!

Uitgelichte case

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand

Veelgestelde vragen over Converstaional Marketing

Antwoord opjouw vragen!

Wat is conversational marketing?

Conversational marketing gebruikt real-time communicatie om direct met klanten te communiceren. Hiervoor kun je verschillende kanalen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan live chat, chatbots, sociale media en berichten-apps. Op deze manier kun je de klant beter begrijpen, snel vragen beantwoorden op die manier de klantervaring verbeteren.

Wat is het verschil tussen traditionele marketing en conversational marketing?

Traditionele marketing richt zich op massacommunicatie en is vaak eenrichtingsverkeer. Denk bijvoorbeeld aan e-mailcampagnes of tv-reclames. In traditionele marketing krijgt iedereen dezelfde boodschap, of deze nu relevant is voor de ontvanger of niet. Conversational marketing is dynamisch, interactief en gepersonaliseerd. Hierdoor kun je je boodschap gericht en op het juiste moment brengen.

Welke impact kan conversational marketing hebben op mijn bedrijf?

Het inzetten van conversational marketing versterkt uw relatie met de klant. Het online contact met uw klant wordt gepersonaliseerd en op maat gemaakt, waardoor klanten sneller antwoord krijgen op hun vragen en de interacties consistent en relevant zijn. Dit zorgt voor sterke, langdurige klantrelaties.

Wat wij schrijven over conversational marketing

Lees onzeartikelen!
vacature student bijbaan marketingbureau

Een sales funnel maken voor meer inzicht in marketing en sales

Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau

Breng de buyer's journey in kaart

Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau

Leadgeneratie in de maakindustrie

Bekijk artikel

Maak kennis met onze klanten

Blije klanten
RET
Vopak
Peugeot
CJG Rijnmond
Aafje
Dermalogica
Op Voorne Putten
KNV
Dino Experience Park
Lifemaxx
Gourmet Ingredients
Erasmus MS
Interimworx
Europcar
Sociaal Fonds Mobiliteit
LMC
Roncalli Mavo
MobiWerk
Politie
Gemeente Den Haag
NOAB
Grandado
Tourist Day tickets
Lloyds Register
Woonboulevard Spijkenisse
Octant
Calex
LVH Advocaten
D&S Makelaars
VARI