Een golfbaan ombouwen tot een pretpark met dinosaurussen? Deze opdracht hebben wij van A tot Z uitgevoerd!
Conversational Marketing


Home / Conversational Marketing
In de eerste stap zorgen we dat conversational marketing aansluit op je bedrijfsdoelstellingen en corporate identity.
We werken buyer persona's uit, brengen de buyer's journey in kaart en nemen je sales funnel onder de loep. Als we weten waar en wanneer we met je klant kunnen converseren, weten we hoe we conversational marketing kunnen inzetten. Denk aan veelgestelde vragen, het plannen van salesafspraken of leadgeneratie via live chat, chatbots, voice assistants, WhatsApp en Facebook Messenger. We vergeten ook de traditionele kanalen als telefoon, SMS en e-mail niet. Bij het ontwerpen van je chatbot of live chat strategie is het belangrijk om consistent te blijven met de corporate identity en de daarbij behorende tone of voice. Het moet een verlengstuk zijn van je merk, zodat klanten altijd dezelfde ervaring hebben, ongeacht het kanaal dat ze gebruiken. .
In de tweede stap brengen we alle processen in kaart en bekijken we welke geautomatiseerd kunnen worden.
Daarnaast maken we conversational flows, waarin we alle acties vastleggen die plaatsvinden wanneer een klant een bepaald antwoord geeft. Vervolgens vervangen we traditionele lead forms en statische advertenties door conversational marketing. Dit betekent dat er niet gewacht wordt tot een klant een formulier invult, maar dat het gesprek direct plaatsvindt via chatbots, live chat of social messaging zoals Instagram DMs en TikTok-chat. We analyseren welke kanalen de doelgroep het meest gebruikt, kiezen de juiste tools en zorgen ervoor dat klanten op het juiste moment en via het juiste kanaal worden bereikt..
Wanneer een lead in de derde stap sales-ready is, kunnen salesmeetings automatisch worden ingepland.
Zo kunnen je verkopers zich volledig op sales richten. Dankzij de verzamelde klantdata zijn deze meetings bovendien persoonlijk afgestemd op de klant. Die data helpt ook bij het verder optimaliseren van de conversational flows. Worden veelgestelde vragen niet direct beantwoord? Komen leads bij de verkeerde verkopers terecht? In deze fase pakken we deze verbeterpunten aan..
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Wees relevant op het juiste moment; automatiseer je marketing met maximale impact.
Lees meerBehaal écht sales resultaat met slimme lead generatie.
Lees meerProfileer je bedrijf met een duidelijke positionering.
Lees meerOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meerB2C |
Branding & E-Commerce
|
100K |
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
|
1.7M |
campagneweergaven in 3,5 maand
|
Conversational marketing gebruikt real-time communicatie om direct met klanten te communiceren. Hiervoor kun je verschillende kanalen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan live chat, chatbots, sociale media en berichten-apps. Op deze manier kun je de klant beter begrijpen, snel vragen beantwoorden op die manier de klantervaring verbeteren.
Traditionele marketing richt zich op massacommunicatie en is vaak eenrichtingsverkeer. Denk bijvoorbeeld aan e-mailcampagnes of tv-reclames. In traditionele marketing krijgt iedereen dezelfde boodschap, of deze nu relevant is voor de ontvanger of niet. Conversational marketing is dynamisch, interactief en gepersonaliseerd. Hierdoor kun je je boodschap gericht en op het juiste moment brengen.
Het inzetten van conversational marketing versterkt uw relatie met de klant. Het online contact met uw klant wordt gepersonaliseerd en op maat gemaakt, waardoor klanten sneller antwoord krijgen op hun vragen en de interacties consistent en relevant zijn. Dit zorgt voor sterke, langdurige klantrelaties.
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
+31 (0)85 401 62 05
info@ha-marketing.nl