Een samenwerking tussen Ha!, RET en HTM. Een doorlopende campagne om toeristen te activeren het Tourist Day Ticket te kopen.
Communicatieplan


Home / Communicatieplan
Start met het identificeren van je belangrijkste doelgroepen.
Dit kunnen klanten, prospects, interne medewerkers of stakeholders zijn. Vervolgens bepaal je de communicatiedoelstellingen. Wil je informeren, overtuigen of activeren? Je communicatiestrategie bepaalt hoe je jouw boodschap overbrengt. Denk aan positionering (hoe wil je dat jouw merk wordt waargenomen?) , merkboodschap (wat wil je communiceren en hoe?) en stijl (formeel of informeel, zakelijk of inspirerend).
Op basis van je strategie kies je de juiste middelen.
Denk aan online opties ( social media, e-mailmarketing, website, blogs), offline middelen (flyers, events, persberichten) en persoonlijke benaderingen (presentaties, workshops, klantbijeenkomsten). Zo zorg je ervoor dat jouw boodschap op de juiste manier en via de juiste kanalen bij de doelgroep aankomt. Wil je meer inzicht in effectieve marketingstrategieën? Bekijk dan onze pagina over inbound marketing strategie.
Een goed communicatieplan bevat een concreet actieplan met een duidelijke planning en begroting.
Dit zorgt ervoor dat alle acties worden uitgevoerd binnen de gestelde termijn en budget.
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats
Lees meer over inbound marketing strategieOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meer over buyer persona onderzoekMet een positioneringsonderzoek wordt duidelijk hoe jouw organisatie zich het beste naar klanten toe kan profileren.
Lees meer over positioneringsonderzoekB2C |
E-Commerce
|
+14% |
advertentieklikken per jaar
|
+40% |
bezoekers per jaar
|
Een communicatieplan is een strategisch document waarin je vastlegt hoe je jouw boodschap naar buiten brengt. Het omvat onder andere de doelgroepen, communicatiestrategieën, middelen en kanalen die nodig zijn om jouw marketingdoelen te bereiken. Dit plan helpt je om structuur aan te brengen en consistentie te bewaren in je communicatie.
Wil je meer weten over hoe positionering werkt? Bekijk dan onze pagina over positioneringsonderzoek.
Bij Ha! Marketing creëren we een online dashboard voor elke klant, zodat deze op elk moment online in kan zien wat de status is van de resultaten. Wij vinden het belangrijk om de impact van de communicatie-inspanningen te analyseren, wat op gerichte tijden op de agenda staat bij onze Online Strategen. Op dat moment checken we verschillende KPI’s zoals bereik, interactie en conversies. AI-tools zoals ChatGPT, Deepseek, Grok & NotebookLM kunnen helpen bij het verzamelen en interpreteren van data, indien het openbare data zijn uiteraard, zodat je snel kunt bijsturen waar nodig.
AI speelt een steeds grotere rol bij het opstellen en optimaliseren van communicatieplannen. Het kan helpen met:
Een communicatieplan is geen statisch document, maar een dynamisch proces dat continu geoptimaliseerd moet worden. Wil jij een effectief communicatieplan laten opstellen? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij je kunnen helpen bij een succesvolle communicatieaanpak!
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
+31 (0)85 401 62 05
info@ha-marketing.nl