Hoe werf je met online marketing meer potentiële buschauffeurs? Voor onze klant MobiWerk zetten we sterk in op goede content. En mét resultaat.
Hoe werf je met online marketing meer potentiële buschauffeurs? Voor onze klant MobiWerk zetten we sterk in op goede content. En mét resultaat.
Een volledig nieuwe corporate identity met daarnaast employer branding & wervingscampagnes. De samenwerking tussen Ha! en MobiWerk is er al 4 jaar.
Over de klant
MobiWerk is een wervingsbureau voor het openbaar vervoer. Zij werven buschauffeurs en trambestuurders, leiden een gedeelte van hen zelf op en plaatsen hen daarna bij vervoerders als HTM, RET, Connexxion, Arriva en Qbuzz. In dat kader zijn zij continu op zoek naar enthousiaste sollicitanten om op te leiden.
One sentence brief
Maak het beroep buschauffeur 'sexier' zodat we meer kandidaten voor de opleiding buschauffeur of trambestuurder aantrekken en onze pool aan chauffeurs en bestuurders bovendien kunnen verjongen.
Om de employer branding & wervingscampagnes tot hun volle recht te laten komen, kwamen we overeen een aangescherpte corporate identity te ontwikkelen die de campagnes extra kracht zou bijzetten. In samenwerking met ons partner-reclamebureau Campagne werd een nieuwe identiteit en stijldocument ontwikkeld. Dit diende als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe website, video's en het overige campagnemateriaal
De nieuwe corporate identity zet de reiziger centraal. De vakbekwame chauffeurs en bestuurders van MobiWerk fungeren als gastheer of -vrouw om zo het verschil te maken voor de reiziger. Het verschil tussen vervoer en een zorgeloze, ontspannen rit.
Met dit als uitgangspunt zijn verschillende scenario's bedacht en uitgewerkt waarin de bus- en touringcarchauffeurs en trambestuurders van MobiWerk dat verschil maken. Een jong meisje dat met de tram naar opa & oma gaat, een stel ouderen dat een geweldig dagje uit heeft met een touringcar, en een verliefd stel dat met de bus naar elkaar toegebracht worden.
De video's en campagnebeelden hebben we vervolgens ingezet in een employer branding campagne, met als doel meer mensen (met name jongeren) te laten inzien dat het beroep van buschauffeur en trambestuurder méér is dan reizigers van A naar B brengen. Met de tagline 'MobiWerk. MensenWerk.', landingspagina's en case-interviews met huidige chauffeurs ondersteunt de website de customer journey van deze potentiële kandidaten. Door hun enthousiasme en de open communicatiestijl van MobiWerk worden werkgever en kandidaat dichter bij elkaar gebracht.
Een mooi voorbeeld van hoe content, Google Ads en social media advertenties elkaar kunnen ondersteunen tot indrukwekkende resultaten.
Online marketing trends 2019
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
085 401 62 05
info@ha-marketing.nl