internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

Hoe werf je met online marketing meer potentiële buschauffeurs? Voor onze klant MobiWerk zetten we sterk in op goede content. En mét resultaat.

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing

MobiWerk

MobiWerk

Over de klant
MobiWerk is een wervingsbureau voor het openbaar vervoer. Zij werven buschauffeurs en trambestuurders, leiden een gedeelte van hen zelf op en plaatsen hen daarna bij vervoerders als HTM, RET, Connexxion, Arriva en Qbuzz. In dat kader zijn zij continu op zoek naar enthousiaste sollicitanten om op te leiden.

One sentence brief
Maak het beroep buschauffeur 'sexier' zodat we meer kandidaten voor de opleiding buschauffeur of trambestuurder aantrekken en onze pool aan chauffeurs en bestuurders bovendien kunnen verjongen.

case-MobiWerk-afbeelding Case
Aanpak

Onze oplossing

Mobiwerk aanpak
Aanpak

Onze oplossing

Om de employer branding & wervingscampagnes tot hun volle recht te laten komen, kwamen we overeen een aangescherpte corporate identity te ontwikkelen die de campagnes extra kracht zou bijzetten. In samenwerking met ons partner-reclamebureau Campagne werd een nieuwe identiteit en stijldocument ontwikkeld. Dit diende als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe website, video's en het overige campagnemateriaal

Een nieuwe corporate identity en website

Een nieuwe corporate identity en website

De nieuwe corporate identity zet de reiziger centraal. De vakbekwame chauffeurs en bestuurders van MobiWerk fungeren als gastheer of -vrouw om zo het verschil te maken voor de reiziger. Het verschil tussen vervoer en een zorgeloze, ontspannen rit.

Met dit als uitgangspunt zijn verschillende scenario's bedacht en uitgewerkt waarin de bus- en touringcarchauffeurs en trambestuurders van MobiWerk dat verschil maken. Een jong meisje dat met de tram naar opa & oma gaat, een stel ouderen dat een geweldig dagje uit heeft met een touringcar, en een verliefd stel dat met de bus naar elkaar toegebracht worden.

case-MobiWerk-ads-1 De reiziger centraal
portfolio-mobiwerk portfolio-mobiwerk-visual-1 portfolio-mobiwerk-campagne-beheer-1

Employer Branding

Employer Branding

De video's en campagnebeelden hebben we vervolgens ingezet in een employer branding campagne, met als doel meer mensen (met name jongeren) te laten inzien dat het beroep van buschauffeur en trambestuurder méér is dan reizigers van A naar B brengen. Met de tagline 'MobiWerk. MensenWerk.', landingspagina's en case-interviews met huidige chauffeurs ondersteunt de website de customer journey van deze potentiële kandidaten. Door hun enthousiasme en de open communicatiestijl van MobiWerk worden werkgever en kandidaat dichter bij elkaar gebracht.

Een mooi voorbeeld van hoe content, Google Ads en social media advertenties elkaar kunnen ondersteunen tot indrukwekkende resultaten.

MobiWerk Campagnes

Toegepaste services

Content strategie

social-media-en-content-strategie

Zoekmachine advertenties

zoekmachine advertenties

Social media advertising

social media advertising

Employer branding strategie

employer branding strategie