Doelstellingen vertaald naar Inbound Strategie

Hoe zorgt een organisatie dat marketing, sales en de volledige klantenservice integraal met elkaar samenwerken en dat de communicatie gedurende gehele klantenreis klopt? Van sales tot aan service? Inbound marketing is een methode waarin waardevolle content wordt gecreëerd, afgestemd op de behoefte van de klant in iedere fase van de klantrelatie.

Maar hoe zorg je ervoor dat inbound marketing strategisch geïntegreerd wordt in het bedrijf? Dit is waar de Inbound Marketing Strategie sessie van Ha! een passend antwoord op geeft.

Inbound marketing strategie: onze aanpak

Om erachter te komen hoe een onderneming in de markt gezet kan worden en welke communicatiegaten er liggen tussen de marketing, sales en klantenservice afdelingen van een onderneming, verdiepen we onszelf gedurende een strategiesessie in de volgende onderwerpen:

Ondernemingsstrategie

  • Strategische doelstellingen
  • Korte- en lange termijn doelstellingen
  • Financiële ambities
  • Hoe werken marketing, sales en de klantenservice samen?

Identiteit, doelgroep en positionering

  • Waar staat het bedrijf voor?
  • Wat maakt het bedrijf uniek?
  • Waar staat het bedrijf over 5 jaar?
  • Wie zijn de ideale klanten? (deze kunnen we buyer persona’s definiëren)
  • Wat hebben de ideale klanten nodig? à Met welke problemen zitten de klanten en welke oplossingen zijn er te bieden door de onderneming?
  • Wat voor boodschap moet er aan de ideale klanten gecommuniceerd worden?

Wat leveren we op?

  • Inbound Marketing strategiesessie (tijdens de lunch, op een lege maag kunnen we niet nadenken met elkaar)
  • Inbound communicatieplan

Boek een vrijblijvende kennismaking samen met een online strateeg van Ha! om de mogelijkheden van een strategiesessie bij jouw onderneming te onderzoeken.