tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets

tourist-day-ticket-case
B2C
E-Commerce
+14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar

Tourist Day Tickets

Tourist Day Tickets

Over de klant
Om te voorzien in de behoefte van toeristen om met één OV-chipkaart door Zuid-Holland te reizen, is het Tourist Day Ticket ontstaan. Eén persoon kan een gehele dag onbeperkt reizen in de provincie Zuid-Holland met RET, Arriva, Connexxion, HTM, HTMBuzz, EBS en Waterbus. Om de naamsbekendheid te vergroten en de ticketverkoop te stimuleren, heeft de RET (als opdrachtgever namens alle vervoerbedrijven) HA! samen met creatief bureau Studio Fraaj ingeschakeld. Samen verzorgen wij de ontwikkeling van communicatiemiddelen en de uitrol van online campagnes. Sinds 2017 voeren we campagnes waarmee we toeristen in de regio bereiken, en met succes!

One sentence brief
Verhoog de online vindbaarheid en vergroot de naamsbekendheid van de toeristendagkaarten voor het openbaar vervoer onder toeristen in Zuid-Holland en zorg indirect voor een stijging in de ticketverkoop.

Case Tourist Day Tickets Case
Aanpak

Onze oplossing

Case Tourist Day Tickets
Aanpak

Onze oplossing

Een sterke positionering en merk zijn een belangrijke basis voor succesvolle campagnes. Samen hebben we bepaald waar de kansen in de markt liggen en om daarom het domein van avontuur & educatie te claimen voor het themapark. Vanuit daar is er een website ontwikkeld waarop beleving centraal staat. De ervaring van een parkbezoek moet al beginnen wanneer je door de digitale poorten binnenkomt, zo is de gedachte. Middels een grote naams-bekendheidscampagne, de inzet van influencers en PR en een koopintentie-gerichte campagne gebaseerd op verschillende buyer persona's bereiken en activeren we een groot aantal gezinnen in Nederland.

Zichtbaarheid vergroten

Online adverteren en zoekmachine-optimalisatie

De sleutel voor het succes is een mix van de juiste marketingcommunicatiekanalen inschakelen, scherpe doelgroeptargeting, de inzet van de juiste typen campagnes en een ideale verdeling van het mediabudget. 72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. Dit is niet anders bij toeristen.

Daarom hebben wij de website geoptimaliseerd, zodat deze hoog rankt in Google voor zoekwoorden die cruciaal zijn bij het zoekgedrag van een toerist. Hier hebben wij 150 pagina's voor ontwikkeld. Want content is king!

Tourist-Day-Ticket-case

Toegepaste services

Content strategie

Content strategie

Buyer persona onderzoek

Buyer persona onderzoek

Zoekmachine optimalisatie

zoekmachine optimalisatie

Social media advertenties

Social media advertenties