De positie van een organisatie in de markt

Het is voor ieder bedrijf belangrijk om te onderzoeken wat de positie in de markt is. Met andere woorden: wat is het onderscheidend vermogen? Met een positioneringsonderzoek wordt duidelijk hoe een organisatie zich het beste naar klanten kan profileren. Ha! onderzoekt niet alleen wat de klant wil, maar ook wat de sterktes en zwaktes van een organisatie zijn.

Positioneringsonderzoek: onze aanpak

Zeker bij inbound marketing is het belangrijk om te communiceren wat een bedrijf uniek maakt. Door de vele contactmomenten in de buyer journey zijn er namelijk meer kansen om duidelijk te maken wat de verschillen met concurrenten zijn. Het is natuurlijk wel belangrijk om die concurrenten eerst in kaart te brengen en te achterhalen wat de sterktes en zwaktes zijn.

Hoe gaat een positioneringsonderzoek in zijn werk?

  • De reputatie van het merk wordt onderzocht aan de hand van een workshop merkstrategie
  • Met concurrentieonderzoek wordt inzichtelijk wat de sterkten en zwakten van concurrenten zijn
  • Marktonderzoek brengt de behoeften van klanten in kaart
  • Vervolgens maakt Ha! een concept positioneringsrichtingen
  • Dit concept wordt getoetst bij klanten en werknemers
  • Ten slotte presenteert Ha! de definitieve positioneringsrichting

Wat levert Ha! op?

  • Een positioneringsadvies voor merk en het aanbod

Behoefte aan een frisse kijk op de positionering van jouw organisatie? Boek dan een vrijblijvende afspraak met één van de strategen van Ha! om de mogelijkheden voor een positioneringsonderzoek te bespreken.