portfolio-dino-experience-park-header

Dino Experience Park

Dino
portfolio-dino-experience-park-header
Een golfbaan ombouwen tot een pretpark met dinosaurussen? Deze opdracht hebben wij van A tot Z uitgevoerd!
B2C
Branding & E-commerce
100K
Websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand

Dino Experience Park

Dino Experience Park

Over de klant

Toen wij ingeschakeld werden was het Dino Experience Park nog slechts een idee. De eigenaren wilden in het voorjaar van 2020 een park openen waar bezoekers zich tussen levensechte dinosauriërs kunnen begeven. Inmiddels is het park geopend en ontvangt het dagelijks honderden enthousiaste kinderen en hun ouders. 

One sentence brief

In enkele maanden tijd moest al het voorbereidende werk worden gedaan om vanaf het moment van de opening een stroom bezoekers te creëren. Als lead agency zijn we betrokken bij zowel de on- als offline strategie, positionering en identiteit van het park. Aangezien de website als enige verkoopkanaal voor tickets ingezet wordt, is onze bijdrage van essentieel belang om het park tot een succes te maken.

dino-experience-park

Onze oplossing

Onze oplossing

Een sterke positionering en merk zijn een belangrijke basis voor succesvolle campagnes. Samen hebben we bepaald waar de kansen in de markt liggen en om daarom het domein van avontuur & educatie te claimen voor het themapark. Vanuit daar is er een website ontwikkeld waarop beleving centraal staat. De ervaring van een parkbezoek moet al beginnen wanneer je door de digitale poorten binnenkomt, zo is de gedachte. Middels een grote naams-bekendheidscampagne, de inzet van influencers en PR en een koopintentie-gerichte campagne gebaseerd op verschillende buyer persona's bereiken en activeren we een groot aantal gezinnen in Nederland.
case-Dino Experience Park-afbeelding

Campagnes die parkbezoekers opleveren

Campagnes die parkbezoekers opleveren

Om de online ticketverkoop te boosten hebben we verschillende buyer persona's geïdentificeerd, zoals ouders van jonge kinderen, opa's en oma's en jonge dinofans zelf. Een grote zichtbaarheids-campagne via Google Ads, Facebook, Instagram en Youtube (pre-rolls), het Google display netwerk én offline reclamemasten & PR creëerden we naamsbekendheid voor het nieuwe park.

In parallel lopende activatiecampagnes zorgden we er vervolgens voor dat deze mensen werden gestimuleerd om online alvast hun tickets te bestellen.

Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat ook de organische zichtbaarheid van het Dino Experience Park continu verbetert. Zo stijgt de website doorlopend in haar ranking in zoekmachines op relevante keywords (koopintentie, zoals 'dinopark Nederland', maar ook informatiebehoefte over dino's). Ook zijn we onlangs begonnen met de inzet van TikTok, aangezien dit een kanaal is waarop veel jonge ouders actief zijn. We nemen hen op TikTok mee in de wondere wereld van dinosauriërs zodat zij enthousiast worden om het park te bezoeken met hun kinderen.

dino-park-case
image-grid-01
image-grid-02
image-grid-03
image-grid-04
image-grid-05

Parkbeleving

Parkbeleving

Online marketing voor een themapark stopt niet bij het leveren van bezoekers. Positieve reviews en mond-tot-mond reclame zijn de motor voor terugkerende bezoekers (inbound marketing) en het verkopen van abonnementen voor het park. Het optimaliseren van de parkbeleving is daarom van groot belang. Ha! werd gevraagd om mee te denken over de aankleding van het park en de activiteiten. Zo ontwikkelden we informatieborden bij de dinosauriërs (passend bij het educatiedomein dat we willen claimen met het park), veel offline promotie- en decoratiematerialen zoals flyers, doeken en vlaggen maar werkten we ook een complete speurtocht uit met een bijbehorend Dino Ranger Paspoort.

Met marketing automation kun je zowel de beleving van de parkbezoeker als de hoogte van zijn gemiddelde bonbedrag tijdens het bezoek beïnvloeden. De komende tijd zal de focus daarom liggen op het begeleiden van het bezoek middels ondersteunende (e-mail)communicatie voor, tijdens en na het parkbezoek met relevante informatie, aanbiedingen voor de horeca en de after sales ervaring om online reviews te genereren.

case-Dino Experience Park-afbeelding-2

Toegepaste services

Buyer persona onderzoek

Ontdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.  

Zoekmachine optimalisatie

Word beter vindbaar met een SEO-strategie die écht resultaat oplevert.  

Conversie optimalisatie

Verander jouw websitebezoekers in leads en klanten.  

Social media advertenties

Bereik jouw doelgroep door te adverteren op de juiste sociale media kanalen. 

Gerelateerde cases

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.
Bekijk onzecases!

MobiWerk

Bekijk case
B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers

Presscon

Bekijk case
B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie