Wij hebben Presscon ondersteund met de positionering, inbound marketing en het commerciëler in de markt zetten van hun innovatieve stikstofoplossingen.
Marketing
Automation


Home / Marketing Automation
Voordat je begint met het automatiseren is het belangrijk goed uit te werken welke processen er geautomatiseerd moeten worden.
Hoe zit de buyer's journey in elkaar? Welke content is beschikbaar en welke ontbreekt nog? Wanneer is het belangrijk met de klant te communiceren? Hoe kan AI ons helpen om de juiste boodschap op het juiste moment op de juiste plaats te leveren? Al deze informatie werken we uit in een sterke strategie. Een goede voorbereiding met het nodige denkwerk zorgt namelijk voor een betere uitvoering..
Er zijn veel verschillende marketing automation softwarepakketten op de markt.
Welke het beste past bij jouw organisatie hangt af van meerdere factoren: de investering, implementatietijd, integraties met andere systemen en de benodigde functionaliteiten. Wat niet mag ontbreken als je aan de slag gaat, is een CRM, B2B-marketingtools, formulieren, lead scoring, lead nurturing en rapportage. Door strengere privacyregels en het verdwijnen van third-party cookies verschuift de focus steeds meer naar first-party data. Dit betekent dat bedrijven hun eigen klantgegevens moeten verzamelen en benutten via hun CRM, website en marketing automation tools. Een goed geïntegreerd platform is hierbij essentieel. Ha! is onder andere HubSpot-partner en Salesforce-gecertificeerd. Met onze jarenlange ervaring in diverse Marketing Automation systemen helpen we je graag bij het kiezen en implementeren van de best passende tools..
Hebben we de juiste strategie, processen en software bepaald? Dan kunnen we aan de slag om alles in de praktijk te gaan brengen.
Onze specialisten maken samen met jou een implementatieplan en helpen je met het inrichten van Marketing Automation processen. Gebruik onze kennis en ervaring voor het ondersteunen van jouw marketingafdeling..
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Profileer je bedrijf met een duidelijke positionering.
Lees meer over positioneringsonderzoekBehaal écht sales resultaat met slimme lead generatie
Lees meer over lead generatieVerspreid relevante content op het juiste moment én plaats
Lees meer over content marketing strategieOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meer over buyer persona onderzoekB2B |
Leadgeneratie
|
Nieuwe |
Positionering & huisstijl
|
Focus op |
Marketing & sales integratie
|
Marketing Automation helpt je met het versterken van je klantrelaties; het maakt gepersonaliseerde communicatie mogelijk en verbetert de klantbetrokkenheid. Daarnaast kun je veel tijd besparen door campagnes te automatiseren, klantgedrag te analyseren en een gerichte marketingstrategie te ontwikkelen.
Zeker! Juist voor kleine bedrijven is het interessant om taken te automatiseren en de juiste doelgroep op de juiste manier aan te spreken. Op die manier zet je jouw marketing zo kostenefficiënt mogelijk in.
Als je wilt beginnen met Marketing Automation, dan is het belangrijk dat je eerst je doel en strategie bepaalt. Gebruik één van de tools die we hierboven hebben genoemd en zorg dat je je je klanten segmenteert. Je kunt daarna beginnen met het opzetten van je automatisering. Heb je hier hulp bij nodig? Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op en laat ons zorgen voor een optimale Marketing Automation voor jouw bedrijf!
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
+31 (0)85 401 62 05
info@ha-marketing.nl