Marketing Automation

Marketing Automation

Veel bedrijven hebben hun (online) communicatie vooral ingericht op directe verkoop. Maar wist je dat de meeste bezoekers op je B2B-website zich nog in de oriënterende fase bevinden? Met een goede marketing automation strategie zet je al je marketingkanalen geautomatiseerd en op het juiste moment in. Daardoor ben je veel eerder in het aankoopproces relevant voor je potentiële klant. Wij helpen je met de tools en strategie voor marketing automation, zodat je jouw volgers en websitebezoekers al veel eerder in het aankoopproces aan je kunt binden.

Marketing Automation
Marketing Automation
Klantbeoordeling: 9,5

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Stappenplan Marketing Automation
Stap 1

Marketing Automation Strategie

Voordat je begint met het automatiseren is het belangrijk goed uit te werken welke processen er geautomatiseerd moeten worden.

Stap 2

Marketing Automation Tools en Software

Er zijn veel verschillende marketing automation softwarepakketten op de markt.

Stap 3

Implementatieplan

Hebben we de juiste strategie, processen en software bepaald? Dan kunnen we aan de slag om alles in de praktijk te gaan brengen.

Resultaat: Een strategisch implementatieplan
Voordelen

Waarom met Ha!?

Waarom met Ha!?
Voordelen

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Services

Gerelateerde services

positionerings onderzoek

Positioneringsonderzoek

Profileer je bedrijf met een duidelijke positionering.

Lees meer over positioneringsonderzoek
Lead generatie

Lead generatie

Behaal écht sales resultaat met slimme lead generatie

Lees meer over lead generatie
social-media-en-content-strategie

Content marketing strategie

Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats

Lees meer over content marketing strategie
buyer persona onderzoek

Buyer persona onderzoek

Ontdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.

Lees meer over buyer persona onderzoek
smile

Heb je een uurtje?

Laten we samen aan jouw Marketing Automation werken. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe je met Marketing Automation écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
FAQ

Veelgestelde vragen over Marketing Automation

Wat is Marketing Automation?

Bij Marketing Automation maak je gebruik van software en technologie om marketingtaken en -processen te automatiseren. Op die manier kun je als bedrijf gerichte en gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren zonder daar zelf steeds actief mee bezig te zijn. Dit bespaart je niet alleen veel tijd, maar zorgt er ook voor dat je jouw doelgroep op het juiste moment de juiste informatie kan geven. Het automatisch versturen van e-mails en het plannen van berichten op social media zijn voorbeelden van Marketing Automation.

Waarom zou ik Marketing Automation inzetten voor mijn bedrijf?

Marketing Automation helpt je met het versterken van je klantrelaties; het maakt gepersonaliseerde communicatie mogelijk en verbetert de klantbetrokkenheid. Daarnaast kun je veel tijd besparen door campagnes te automatiseren, klantgedrag te analyseren en een gerichte marketingstrategie te ontwikkelen.

Is Marketing Automation ook geschikt voor kleine bedrijven?

Zeker! Juist voor kleine bedrijven is het interessant om taken te automatiseren en de juiste doelgroep op de juiste manier aan te spreken. Op die manier zet je jouw marketing zo kostenefficiënt mogelijk in.

Waar begin ik met Marketing Automation?

Als je wilt beginnen met Marketing Automation, dan is het belangrijk dat je eerst je doel en strategie bepaalt. Gebruik één van de tools die we hierboven hebben genoemd en zorg dat je je je klanten segmenteert. Je kunt daarna beginnen met het opzetten van je automatisering. Heb je hier hulp bij nodig? Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op en laat ons zorgen voor een optimale Marketing Automation voor jouw bedrijf!

Kennisbank

Wat wij schrijven over
Marketing Automation

vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Recruitment SEO: verbeter de vindbaarheid van jouw vacatures
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Consent mode voor advertentie personalisatie: welke actie je nu moet ondernemen
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Karen Juliana
Wat zijn de voordelen van een contentkalender?
Bekijk artikel
Bekijk alle artikelen