De customer journey: van lead tot trouwe klant

Zet je verschillende online kanalen in om met leads en klanten te communiceren? En wil je al jouw (online) marketingkanalen integreren en automatiseren? Wij helpen je met de tools en strategie voor marketing automation, zodat je jouw volgers en websitebezoekers al veel eerder in het aankoopproces aan je kunt binden. Zo zorg je ervoor dat je de concurrentie altijd een stap voor bent.

Veel bedrijven hebben hun (online) communicatie vooral ingericht op directe verkoop. Maar wist je dat de meeste bezoekers op je website zich nog in de oriënterende fase bevinden? Met marketing automation zet je al je marketingkanalen geautomatiseerd en op het juiste moment in. Daardoor ben je veel eerder in het aankoopproces relevant voor je potentiële klant.

Marketing automation: onze aanpak

Marketing automation begint met een goed doordacht plan. Wie zijn je leads en klanten? Welke stappen doorlopen ze voordat ze iets kopen? Aan deze touch points kunnen we triggers en concrete doelen verbinden die we vervolgens continu kunnen meten en optimaliseren.

Aan de hand van een content plan, kunnen we je website verrijken met informerende artikelen. We zorgen ervoor dat ze goed ranken en via social media gedeeld worden. De website bezoekers verleiden we vervolgens om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of om een whitepaper te downloaden. Met e-mail automation sturen we deze leads gepersonaliseerde e-mails om ze te verleiden tot een aankoop over te gaan.

Andere voorbeelden van marketing automation zijn:

  1. Een chatvenster triggeren als een bezoeker een specifieke pagina op je website bezoekt.
  2. Een speciale aanbieding weergeven als een lead via je mailing op de website komt of je website herhaaldelijk bezoekt.
  3. Het versturen van notificaties aan je sales team als een websitebezoeker een whitepaper downloadt.
  4. Huidige klanten gepersonaliseerde aanbiedingen doen als hun abonnement bijna verloopt of ze na hun aankoop stimuleren om een positieve review te schrijven.

Marketing automation software

Het voordeel van marketing automation software en CRM-integratie, is dat je leads automatisch kunt segmenteren en classificeren. Bijvoorbeeld op basis van interactie. Dat geeft je sales team veel meer inzicht in de kwaliteit van leads. Dit wordt lead scoring genoemd.

Ha! is partner van Hubspot en werkt nauw samen met andere geavanceerde marketing automation tools als Salesforce en Sharpspring. Op basis van je doelen, wensen en behoeften kunnen we deze software voor je inrichten. Ook kunnen we je helpen met het koppelen van je CRM-pakket en trainingen. Zo kunnen alle afdelingen binnen je bedrijf het maximale uit de management informatie halen.

Vragen? Laat even je gegevens achter!