Een golfbaan ombouwen tot een pretpark met dinosaurussen? Deze opdracht hebben wij van A tot Z uitgevoerd!
Contentkalender


Home / Contentkalender
Om de social media van jouw bedrijf op een constructieve manier in te zetten, bepalen we eerst het doel van de content en op welke doelgroep we ons gaan richten..
Op basis van het doel en de doelgroep maken we een strategische keuze in de kanalen waarop we content gaan plaatsen.
Ook is het belangrijk dat de kanalen elkaar ondersteunen..
Wanneer de kanalen bepaald zijn, maken we een overzicht met daarin verschillende categorieën posts.
Hierin verwerken we ook zaken zoals de publicatiedatum, de status en alle andere informatie die voor jouw bedrijf van belang is..
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats
Lees meer over Inbound Marketing strategie
Laten we samen jouw contentkalender creëren. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe we met een contentkalender als onderdeel van een Inbound Marketingstrategie écht resultaat kunnen behalen voor jouw bedrijf.
B2C |
Branding & E-Commerce
|
100K |
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
|
1.7M |
campagneweergaven in 3,5 maand
|
Een contentkalender is een tool waarmee je content (zoals blogs, social media posts en nieuwsbrieven) strategisch kunt organiseren. Hierdoor bepaal je gemakkelijk wanneer en waar er content wordt gepubliceerd en hoef je niet telkens opnieuw na te denken over je content. Ook helpt het om consistent zichtbaar te blijven en bespaar je er veel tijd mee.
Om een effectieve contentkalender te maken, moet je eerst weten wat het doel en wie de doelgroep is van de content die je wilt plaatsen. Daarna kies je de kanalen waarop je actief wilt zijn en bepaal je de hoe vaak je content wilt plaatsen. Zorg voor genoeg variatie en speel in op relevante data. Houd ook wat ruimte voor actuele gebeurtenissen. Werk tot slot met een duidelijke takenlijst en voeg deadlines toe.
Wanneer je als bedrijf met een contentkalender werkt, weet je zeker dat je een constante stroom aan content de wereld in kunt brengen. Hiermee breng je jouw merk consistent onder de aandacht bij de juiste mensen. Daarnaast is het een makkelijke manier om als bedrijf overzicht te houden op wie wat plaatst en kun je de resultaten van je content meten en bijsturen.
In een contentkalender vind je in elk geval het onderwerp, het kanaal, de plaatsingsdatum en de status terug. Daarnaast is het handig om het type content, het doel van de content en de persoon die verantwoordelijk is voor de plaatsing erin te verwerken. Tot slot kun je altijd extra informatie toevoegen die voor jouw bedrijf interessant is, zoals bijbehorende afbeeldingen, de tone of voice of de call to action (CTA). Uiteindelijk is het belangrijk dat alles erin staat dat jouw bedrijf helpt om je contentflow te organiseren.
Je kunt jouw contentkalender beheren met verschillende tools. Trello, Asana, en Google Calendar zijn eenvouwig in gebruik, maar ook in mogelijkheden. Voor uitgebreide functies kun je tools gebruiken zoals CoSchedule, ContentCal of HubSpot. Deze tools integreren met andere marketingtools, wat erg handig kan zijn. Ook bieden ze vaak sjablonen en automatiseringsopties om het proces te stroomlijnen. Daarnaast zijn er nog specifieke tools voor social media, zoals Buffer of Hootsuite, waarmee je jouw contentplanning en publicatie kunt vergemakkelijken. Kijk vooral naar wat het beste past bij jouw team en bedrijf.
Zeker kan dat! Sterker nog, als je binnen een team wilt werken aan content is een kalender ideaal. In veel tools, zoals Trello, Asana of Google Sheets, kunnen meerdere teamleden toegang krijgen en kun je ook taken toewijzen. Zo kun je precies zien wie wat moet doen en hou je oog op de voortgang van de content. Wat ons betreft is het werken met een contentkalender dan ook onmisbaar voor een team.
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
+31 (0)85 401 62 05
info@ha-marketing.nl