Contentkalender

Contentkalender

Contentkalender
Contentkalender
Wanneer we bij Ha! een inbound marketingstrategie voor je opzetten, staat content daarbij centraal. Het maken van een contentkalender is een belangrijk onderdeel van deze strategie. Met behulp van een contentkalender zorgen we er niet alleen voor dat er regelmatig content geplaatst wordt, maar ook dat deze relevant is voor je bedrijfsdoelen. De kalender biedt een duidelijk en uitgebreid overzicht van onder andere de onderwerpen, kanalen en publicatiedata van je content. Bij Ha! zorgen we ervoor dat jouw contentkalender perfect aansluit bij de gekozen strategie, zodat deze écht resultaat oplevert.
Contentkalender

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Werkwijze
Stap 1

Doel en doelgroep

Om de social media van jouw bedrijf op een constructieve manier in te zetten, bepalen we eerst het doel van de content en op welke doelgroep we ons gaan richten..

Stap 2

De juiste kanalen

Op basis van het doel en de doelgroep maken we een strategische keuze in de kanalen waarop we content gaan plaatsen.

Stap 3

Overzicht creëren

Wanneer de kanalen bepaald zijn, maken we een overzicht met daarin verschillende categorieën posts.

Resultaat: contentkalender

Waarom met Ha!?

Contentkalender Wij brengen écht resultaat!

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Onzediensten

Gerelateerde services

Inbound Marketing strategie

Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats

Lees meer over Inbound Marketing strategie

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw contentkalender creëren. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe we met een contentkalender als onderdeel van een Inbound Marketingstrategie écht resultaat kunnen behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
Heb je een uurtje?
Laten we evensparren!
Échtresultaat!

Uitgelichte case

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
FAQ

Veelgestelde vragen over de contentkalender

Antwoord opjouw vragen!

Wat is een contentkalender en waarom is het belangrijk?

Een contentkalender is een tool waarmee je content (zoals blogs, social media posts en nieuwsbrieven) strategisch kunt organiseren. Hierdoor bepaal je gemakkelijk wanneer en waar er content wordt gepubliceerd en hoef je niet telkens opnieuw na te denken over je content. Ook helpt het om consistent zichtbaar te blijven en bespaar je er veel tijd mee.

Hoe maak je een effectieve contentkalender?

Om een effectieve contentkalender te maken, moet je eerst weten wat het doel en wie de doelgroep is van de content die je wilt plaatsen. Daarna kies je de kanalen waarop je actief wilt zijn en bepaal je de hoe vaak je content wilt plaatsen. Zorg voor genoeg variatie en speel in op relevante data. Houd ook wat ruimte voor actuele gebeurtenissen. Werk tot slot met een duidelijke takenlijst en voeg deadlines toe.

Wat zijn de voordelen van een contentkalender voor mijn bedrijf?

Wanneer je als bedrijf met een contentkalender werkt, weet je zeker dat je een constante stroom aan content de wereld in kunt brengen. Hiermee breng je jouw merk consistent onder de aandacht bij de juiste mensen. Daarnaast is het een makkelijke manier om als bedrijf overzicht te houden op wie wat plaatst en kun je de resultaten van je content meten en bijsturen.

Wat staat er in een contentkalender?

In een contentkalender vind je in elk geval het onderwerp, het kanaal, de plaatsingsdatum en de status terug. Daarnaast is het handig om het type content, het doel van de content en de persoon die verantwoordelijk is voor de plaatsing erin te verwerken. Tot slot kun je altijd extra informatie toevoegen die voor jouw bedrijf interessant is, zoals bijbehorende afbeeldingen, de tone of voice of de call to action (CTA). Uiteindelijk is het belangrijk dat alles erin staat dat jouw bedrijf helpt om je contentflow te organiseren.

Welke tools zijn er om een contentkalender te beheren?

Je kunt jouw contentkalender beheren met verschillende tools. Trello, Asana, en Google Calendar zijn eenvouwig in gebruik, maar ook in mogelijkheden. Voor uitgebreide functies kun je tools gebruiken zoals CoSchedule, ContentCal of HubSpot. Deze tools integreren met andere marketingtools, wat erg handig kan zijn. Ook bieden ze vaak sjablonen en automatiseringsopties om het proces te stroomlijnen. Daarnaast zijn er nog specifieke tools voor social media, zoals Buffer of Hootsuite, waarmee je jouw contentplanning en publicatie kunt vergemakkelijken. Kijk vooral naar wat het beste past bij jouw team en bedrijf.

Kun je met een team werken in een contentkalender?

Zeker kan dat! Sterker nog, als je binnen een team wilt werken aan content is een kalender ideaal. In veel tools, zoals Trello, Asana of Google Sheets, kunnen meerdere teamleden toegang krijgen en kun je ook taken toewijzen. Zo kun je precies zien wie wat moet doen en hou je oog op de voortgang van de content. Wat ons betreft is het werken met een contentkalender dan ook onmisbaar voor een team.

Wat wij schrijven over
content

Lees onzeartikelen!
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Karen Juliana
Wat zijn de voordelen van een contentkalender?
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
AI-content inzetten voor jouw marketing?
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Marle Reimert
Hoe zet je TikTok commercieel in voor jouw bedrijf?
Bekijk artikel

Maak kennis met onze klanten

Blije klanten
RET
Vopak
Peugeot
CJG Rijnmond
Aafje
Dermalogica
Op Voorne Putten
KNV
Dino Experience Park
Lifemaxx
Gourmet Ingredients
Erasmus MS
Interimworx
Europcar
Sociaal Fonds Mobiliteit
LMC
Roncalli Mavo
MobiWerk
Politie
Gemeente Den Haag
NOAB
Grandado
Tourist Day tickets
Lloyds Register
Woonboulevard Spijkenisse
Octant
Calex
LVH Advocaten
D&S Makelaars
VARI