
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Home / Conversie optimalisatie
Met conversie optimalisatie veranderen we jouw websitebezoekers in leads en klanten (het conversieratio stijgt). Simpel uitgelegd is het conversieratio het aantal bezoekers dat een commerciële actie uitvoert op je website gedeeld door het totaal aantal bezoekers. Dit doen we aan de hand van conversieverhogende maatregelen op basis van gedegen onderzoek en inzichten uit de conversie psychologie.
Conversie optimalisatie: onze aanpak
In de praktijk komt er een hoop kijken bij conversie optimalisatie. Denk bijvoorbeeld aan de gebruiksvriendelijkheid van je website, de communicatie van je USP's van je bedrijf en het opwekken van vertrouwen door herkenbare logo’s weer te geven. Sommige conversie verhogende maatregelen kunnen op de ene website goed werken, terwijl ze op andere websites tegenvallende resultaten opleveren. Een gedegen aanpak, met een goed onderzoek, is daarom altijd belangrijk. Daarom starten we vaak met een CRO scan om te bepalen waar verbeterpunten liggen en hoe we het conversiepercentage kunnen berekenen en optimaliseren.
We beginnen met het scherp stellen van wat jouw website écht moet opleveren. Voordat we met conversie optimalisatie beginnen, moeten we eerst weten wat de belangrijkste doelen van je website zijn.
Natuurlijk wil je producten of diensten verkopen, maar de conversieratio van je verkoop vertelt niet het hele verhaal. Bellen mensen bijvoorbeeld eerst nog met een aantal vragen voordat ze bij je kopen? Dan kan het zijn dat je website niet genoeg informatie biedt. .
We analyseren bezoekersgedrag om obstakels op je site weg te nemen. Als we alle doelen bepaald en meetbaar gemaakt hebben, starten we met conversie optimalisatie onderzoek.
Met verschillende optimalisatie tools analyseren we het gedrag van bezoekers op jouw website. Vervolgens bedenken we manieren om belemmeringen weg te nemen. Kunnen we je productinformatie duidelijker in bullet points weergeven? Is het contactformulier niet te lang? Of kunnen we je product filters anders weergeven om je webshop gebruiksvriendelijker te maken? .
We onderbouwen keuzes met data: wat werkt, wat niet en waarom? Alles wat we met conversie optimalisatie doen, testen we ook voortdurend om te kijken of ze werken.
Soms testen we verschillende scenario’s met A/B-testen of maken we gebruik van mouse tracking. Het kan ook voorkomen dat we je klanten of website bezoekers direct naar hun mening vragen door middel van een vragenlijst. Alle conversie verhogende maatregelen moeten samen leiden tot een hoger conversieratio, zodat je veel meer zult halen uit je websitebezoekers. .
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Krijg scherp inzicht in je doelgroep en zet marketing in die écht raakt.
Lees meer over buyer persona onderzoek
Bouw aan een krachtige contentstrategie die meer oplevert dan het kost; in geld én energie.
Lees meer over social media plan en content strategie
Ontdek waar jouw merk écht het verschil maakt en profileer je krachtig in de markt.
Lees meer over positioneringsonderzoekAl vier jaar lang werken we voor de RET als strategisch partner. We zijn onderdeel én verlengstuk van hun online marketingafdeling.
Als je al verkeer op je website hebt, maar het aantal leads of aankopen achterblijft. Dan is het tijd om te kijken hoe je meer resultaat uit je bezoekers haalt.
We analyseren het gedrag van je bezoekers met tools en data, en onderzoeken waar ze vastlopen of afhaken, zodat we gerichte verbeteringen kunnen doen.
Via A/B-tests, mouse tracking en feedbackvragen meten we wat het beste werkt. Alleen wat bewezen effectief is, voeren we definitief door.
Een hoger conversieratio, meer aanvragen of aankopen, en dus meer resultaat uit hetzelfde aantal bezoekers.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!