Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie veranderen we jouw websitebezoekers in leads en klanten (het conversieratio stijgt). Simpel uitgelegd is het conversieratio het aantal bezoekers dat een commerciële actie uitvoert op je website gedeeld door het totaal aantal bezoekers. Dit doen we aan de hand van conversieverhogende maatregelen op basis van gedegen onderzoek en inzichten uit de conversie psychologie. 

Conversie optimalisatie: onze aanpak 

In de praktijk komt er een hoop kijken bij conversie optimalisatie. Denk bijvoorbeeld aan de gebruiksvriendelijkheid van je website, de communicatie van je USP's van je bedrijf en het opwekken van vertrouwen door herkenbare logo’s weer te geven. Sommige conversie verhogende maatregelen kunnen op de ene website goed werken, terwijl ze op andere websites tegenvallende resultaten opleveren. Een gedegen aanpak, met een goed onderzoek, is daarom altijd belangrijk. Daarom starten we vaak met een CRO scan om te bepalen waar verbeterpunten liggen en hoe we het conversiepercentage kunnen berekenen en optimaliseren. 

 

positioneringsonderzoek
positioneringsonderzoek
Klantbeoordeling: 9,5

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Onze werkwijze
Stap 1

Doelen bepalen voor meer conversie

We beginnen met het scherp stellen van wat jouw website écht moet opleveren.  Voordat we met conversie optimalisatie beginnen, moeten we eerst weten wat de belangrijkste doelen van je website zijn.

Stap 2

Gedrag begrijpen met conversie optimalisatie onderzoek

We analyseren bezoekersgedrag om obstakels op je site weg te nemen.  Als we alle doelen bepaald en meetbaar gemaakt hebben, starten we met conversie optimalisatie onderzoek.

Stap 3

Testen, meten en verbeteren

We onderbouwen keuzes met data: wat werkt, wat niet en waarom?  Alles wat we met conversie optimalisatie doen, testen we ook voortdurend om te kijken of ze werken.

Resultaat: hogere conversie
Voordelen

Waarom met Ha!?

voordelen-waarom-met-ha-03
Voordelen

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
services

Gerelateerde services

buyer persona onderzoek

Buyer Persona Onderzoek

Krijg scherp inzicht in je doelgroep en zet marketing in die écht raakt.

 

 

Lees meer over buyer persona onderzoek
lead generatie strategie

Lead Generatie

Zet data en strategie in om leads te vinden die wél converteren. 

 

Lees meer over leadgeneratie
social-media-en-content-strategie

Social Media Plan en Content Strategie

Bouw aan een krachtige contentstrategie die meer oplevert dan het kost; in geld én energie.

 

 

Lees meer over social media plan en content strategie
positionerings onderzoek

Positioneringsonderzoek

Ontdek waar jouw merk écht het verschil maakt en profileer je krachtig in de markt. 

Lees meer over positioneringsonderzoek
smile

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw mouse tracking oppakken. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe je met mouse tracking écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
FAQ

Veelgestelde vragen over conversieoptimalisatie

Wanneer heeft conversie optimalisatie zin voor mijn website?

Als je al verkeer op je website hebt, maar het aantal leads of aankopen achterblijft. Dan is het tijd om te kijken hoe je meer resultaat uit je bezoekers haalt. 

Wat houdt een conversie optimalisatie onderzoek in?

We analyseren het gedrag van je bezoekers met tools en data, en onderzoeken waar ze vastlopen of afhaken, zodat we gerichte verbeteringen kunnen doen.

Hoe testen jullie of verbeteringen echt werken?

Via A/B-tests, mouse tracking en feedbackvragen meten we wat het beste werkt. Alleen wat bewezen effectief is, voeren we definitief door.

Wat levert conversie optimalisatie mij concreet op?

Een hoger conversieratio, meer aanvragen of aankopen, en dus meer resultaat uit hetzelfde aantal bezoekers.

Kennisbank

Wat wij schrijven over
website optimalisatie

vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Consent mode voor advertentie personalisatie: welke actie je nu moet ondernemen
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
De verschillen tussen Google Analytics 4 en 3 (Universal)
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Marle Reimert
Je omzet verhogen met Google Analytics
Bekijk artikel
Bekijk alle artikelen