
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Home / Strategisch Marketingplan
Een sterk strategisch marketingplan is de basis voor succesvolle groei en vormt de ruggengraat van elke succesvolle onderneming. Het helpt je om gestructureerd en doelgericht te werken aan de groei van je bedrijf. Door interne en externe analyses te combineren met een duidelijke strategie, kun je jouw marketing optimaal afstemmen op je doelgroep en marktkansen benutten. Weet je nog niet exact richting wie je communiceert, dan is een buyer persona onderzoek verstandig om mee te starten.
Begin met een grondige interne en externe analyse.
Wat zijn je sterke en zwakke punten? Welke middelen en vaardigheden heb je in huis? Welke trends en ontwikkelingen spelen in de markt? Wie zijn je concurrenten en wat doen zij goed of minder goed? Gebruik AI-tools zoals ChatGPT, Deepseek, Grok & NotebookLM om snel marktgegevens te analyseren en trends te identificeren. .
Bepaal wie je ideale klant is en hoe je jouw bedrijf positioneert.
Dat kun je doen met vragen als: Wie is jouw ideale klant en wat zijn hun behoeften? Hoe wil je je onderscheiden van concurrenten? Welke kernboodschap wil je communiceren? Wil je meer weten over positionering? Bekijk dan onze pagina over positioneringsonderzoek. .
Je strategische marketingplan moet concrete strategieën bevatten.
Dit doen we op basis van de voorgaande analyses: Prijsstrategie: Welke prijsstelling past bij je doelgroep en concurrentie? Distributiestrategie: Welke kanalen zet je in voor maximale impact Promotiestrategie: Welke marketingmiddelen en -kanalen gebruik je? Voor meer informatie over gerichte marketingstrategieën, bekijk onze pagina over inbound marketing strategie. .
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Profileer je bedrijf met een duidelijke positionering.
Lees meer over positioneringsonderzoekBehaal écht sales resultaat met slimme lead generatie
Lees meer over lead generatieVerspreid relevante content op het juiste moment én plaats
Lees meer over inbound marketing strategieOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meer over buyer persona onderzoekNaamsbekendheid voor Vopak als werkgever? Lees meer over onze succesvolle employer branding campagne!
Een strategisch marketingplan is een gedetailleerde routekaart die beschrijft hoe een bedrijf zijn marketingdoelen wil bereiken. Dit plan omvat analyses van de markt, concurrenten en doelgroepen, en vertaalt deze inzichten naar concrete strategieën en actiepunten.
- Richting en focus: Het helpt om je marketinginspanningen af te stemmen op de bedrijfsdoelstellingen.
- Efficiënte middeleninzet: Voorkomt verspilling van budget en tijd door gerichte campagnes.
- Concurrentievoordeel: Helpt bij het identificeren van unieke positioneringskansen.
- Meetbare resultaten: Door duidelijke KPI’s te definiëren, kun je de effectiviteit van je strategie meten en bijsturen.
Zorg voor een uitvoerbaar plan met een duidelijke planning en budgettering:
- Wat zijn de benodigde middelen en budgetten?
- Welke teams of partners zijn verantwoordelijk voor de uitvoering?
- Hoe ziet de implementatieplanning eruit?
Door te blijven meten en te optimaliseren. Bij Ha! Marketing creëren we een online dashboard voor elke klant, zodat deze op elk moment online in kan zien wat de status is van de resultaten. Wij vinden het belangrijk om de impact van het strategisch marketingplan te analyseren. Dit staat op gerichte tijden op de agenda bij onze Online Strategen. Een strategisch marketingplan is immers geen statisch document. Blijf monitoren en stuur bij waar nodig:
- Definieer KPI’s om je succes te meten.
- Analyseer campagnes en pas strategieën aan op basis van data.
- Gebruik AI-tools om snel inzichten te verkrijgen en te optimaliseren.
Van strategie naar actie. Een goed strategisch marketingplan helpt je om structureel te groeien en je doelen te behalen. Wil je ondersteuning bij het ontwikkelen en implementeren van een effectief marketingplan? Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek hoe wij jouw strategie naar een hoger niveau kunnen tillen!
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!