Genereer meer leads,
klanten en omzet
met Inbound Marketing


Your sales pipeline is your lifeline…

Heeft jouw onderneming een structurele aanwas aan nieuwe leads én dus nieuwe klanten? Hoe speelt jouw onderneming in op de snel veranderende digitale wereld? Wist je bijvoorbeeld dat 57% van het aankoopproces in de B2B markt volledig online plaatsvindt? Gemiddeld doet een potentiële koper 12 zoekopdrachten voordat hij/zij überhaupt een interactie met een bedrijf aangaat. M.a.w. hoe zorg jij ervoor dat jouw onderneming zichtbaar is met content die jouw doelgroep aanspreekt.

Inbound Marketing en Sales zorgt voor een structurele aanwas aan nieuwe leads. Ontdek op deze pagina HOE Inbound Marketing werkt.


Hoe werkt inbound marketing

Aantrekken van nieuwe klanten

Content afgestemd op de doelgroep

Waar heeft jouw doelgroep behoeften aan? Wat zijn de vragen, de belemmeringen en de overtuigingen? Door het creëren van een groeiplan en een businesscase passend bij de doelgroepen zorgen we ervoor dat het bedrijf zichtbaar wordt op onderwerpen waar markt voor is...

De juiste boodschap, het juiste kanaal, juiste moment

Met slimme online campagnes via diverse kanalen bereiken we de doelgroep met een gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment. Doel? Van een websitebezoeker een lead maken...

Content strategie - Zoekmachine optimalisatie - Ha! SEA - Display Advertising - Ha! Social advertenties - Ha! social media redactie

Relaties bouwen

Wat heeft de klant nodig om tot een oplossing te komen?

Het aangaan en verdiepen van relaties is de kern van de 'Engage fase' van Inbound Marketing. Onbekenden die meer willen weten over de oplossingen die een bedrijf aanbiedt, nemen contact op en worden prospects. Hier is het belangrijk om leads te genereren en te nurturen. Door eerst te denken in oplossingen en daarna pas aan verkopen, helpt een bedrijf de doelgroep al voordat het daadwerkelijk klanten zijn. Dit gebeurt door in dialoog te gaan via de kanalen die de prospects het liefst gebruiken. Dat kunnen telefoon en e-mail zijn, maar ook chat en social media.

Geeft jouw website ook de juiste antwoorden op de vragen van prospects? Is het eenvoudig  om informatie te vinden of om contact op te nemen? Marketing Automation software kan met lead scoring inzichtelijk maken welke prospects "warm" zijn. Dat is nuttige informatie voor de sales afdeling, die een door marketing aangeleverde lead kan laten converteren tot klant. Uiteindelijk vinden prospects een gepaste oplossing en worden het customers.

Ha! Lead generatie - Ha! E-mail automation - Ha! Marketing AutomationHa! Conversie optimalisatie - Ha! Heatmaps & Mousetracking - Ha! A-B Testing

HubSpot Analytics - Marketing Automation - Live Chat - Calling - Sales Automation - Predictive Lead Scoring

Creeër ambassadeurs

Hoe zorg je er als bedrijf voor dat jouw klanten ambassadeurs van je worden?

Als een prospect een klant is geworden, ontstaat vaak een groot gat tussen de verwachting en de uiteindelijke levering van de producten of diensten. De 'Delight fase' is ervoor bedoeld om een consistente manier van communiceren te blijven hanteren gedurende gehele klantrelatie. Koppelingen tussen de klantenservicesystemen en de marketingcommunicatiesystemen maken het tegenwoordig mogelijk dit meer dan ooit voor elkaar te krijgen. Tools die ingezet kunnen worden zijn bijvoorbeeld after sales e-mails met tips over de gedane aankoop. Om klanten te helpen om promotors te worden, zijn kennisdatabases, feedback onderzoeken en ticketsystemen noodzakelijk. En waarom zou je bovendien alleen in de salesfase gebruik maken van social media en andere externe kanalen? Deze zijn ook perfect inzetbaar als after sales service kanalen.

Een optimale klantenservice combineert alle communicatiekanalen van een bedrijf om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Ha! Marketing automation - Ha! E-mail automation - HubSpot Social Media - HubSpot Conversations - HubSpot Tickets - HubSpot Feedback - HubSpot Knowledge Base - HubSpot Live Chat - HubSpot Chatbots

Wat kost Inbound Marketing?

Als gecertificeerde Inbound Marketing specialisten kan Ha! bedrijven helpen die aan de slag willen met Inbound Marketing. Samen bedenken we een online strategie en vertalen die naar resultaatgerichte campagnes. Data-gedreven marketing staat aan de basis van alles wat Ha! doet. We bouwen, rapporteren en optimaliseren aan de hand van data om altijd een zo optimaal mogelijk resultaat te boeken.

Bereken investering
 
 
Wat kost inbound markting  Hubspot-partner-rotterdam-2   Inbound marketing gecertificeerd
 
Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound Marketing Whitepaper

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

 

Download whitepaper

Met deze Inbound Marketing tools creëren wij structureel nieuwe leads

  • inbound-strategie -ha

    Inbound Strategie

    Hoe zorgt je dat de communicatie gedurende de hele klantenreis klopt? Met een inbound marketing strategie zorgen we voor waardevolle content in iedere fase van de klantrelatie.

    Lees meer

  • inbound-strategie

    Buyer Persona Onderzoek

    Soms is stereotypering bijzonder nuttig. Inzicht in wie je klanten zijn en met welke vraagstukken zij worstelen biedt je unieke verkoopkansen.

    Lees meer

  • content-strategie

    Content Strategie

    Social media kanalen die vóór je werken en content waarmee je nieuwe klanten werft. Samen claimen we jouw positie op social media en maken content een verlengstuk van je organisatie.

    Lees meer

  • Positioneringsonderzoek

    Positioneringsonderzoek

    Wat maakt jouw bedrijf uniek? We kijken naar concurrenten, je reputatie in de markt, doen onderzoek naar de behoeften van (potentiële) klanten om een advies uit te brengen over de positioneringsrichting.

    Lees meer

  • zoekmachine-optimalisatie

    Zoekmachine Optimalisatie

    Een website optimaliseren voor zoekmachines zorgt niet alleen voor meer verkeer naar je website. Het zorgt er ook voor dat jouw merk eruit springt in de zoekresultaten. Kortom een duurzame optimalisatie van je online zichtbaarheid.

    Lees meer

  • Online advertentie beheer

    Advertentie Management (social, Google, Display)

    Zorgen dat mensen die op zoek zijn naar een product of dienst die jij aanbiedt jou vinden: dat is wat we doen met advertentie management (SEA, Social en display advertising). 

    Lees meer

  • duurzaam-groeigericht-design

    Duurzaam - groeigericht design

    Design is meer dan alleen een 'mooi uiterlijk'. Een goed design zorgt ervoor dat websitebezoekers makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en sneller zullen overgaan tot een aankoop of conversie.

     

  • Social & Content redactie

    Social & Content redactie

    Social media en webredactie afgestemd op bedrijfsdoelstellingen en de online strategie. Ha! zorgt voor content die relevant en interessant is voor jouw doelgroep. 

    Lees meer

  • marketing-automation-ha

    Marketing Automation

    Combineer verschillende kanalen zoals e-mail, social media en website content met de je klantendatabase en zorg ervoor dat er gepersionaliseerde en geautomatiseerd campagnes draaien.

    Lees meer

  • Group 361

    Gepersonaliseerde content

    Hoe beter (website) content aansluit bij een bezoeker en zijn behoeften, hoe makkelijker en verleidelijker je het voor hem of haar maakt om over te gaan tot een aankoop of conversie.

  • Conversie optimalisatie

    Conversie optimalisatie

    Haal meer uit je websitebezoekers. Met conversie optimalisatie veranderen we jouw websitebezoekers in leads en klanten, zodat je ook daadwerkelijk iets hebt aan die (hoge) bezoekersaantallen.

    Lees meer

  • kpi-dashboard

    KPI Dashboard

    Als je investeert in (online) marketing, wil je ook weten wat het oplevert. Logisch, zo werken wij ook graag. Daarom heb je altijd inzicht in jouw rapportage, waarin je campagne- en websitedata kunt inzien, afgezet tegen je investeringen.

    Lees meer

  • lead-scoring-1

    Lead Scoring

    Op basis van bepaalde ondernomen acties wordt een lead gekwalificeerd als een MQL danwel SQL. Marketing en sales kunnen hierop gepaste acties ondernemen om de lead te scoren.

Ha! is onze externe marketingafdeling die ook regelmatig intern aanwezig is. Het voelt als een collega die meedenkt op marketinggebied. Wekelijks werken ze bij ons op lokatie zodat collega's makkelijk aan het bureau aanschuiven en even met elkaar sparren om mooie ideeën te genereren. Sven heeft ons geleerd om alles wat we online investeren meetbaar te maken in concrete resultaten. We hebben het afgelopen jaar mooie sprongen gemaakt.

- JAN BOSMAN | TALENT ENTERPRISE B.V. -