Genereer meer leads, klanten en omzet met Inbound Marketing

Genereer meer leads, klanten en omzet met Inbound Marketing

Inbound Marketing: your sales pipeline is your lifeline…

Heeft jouw onderneming een structurele aanwas aan nieuwe leads én dus nieuwe klanten? Hoe speelt jouw onderneming in op de snel veranderende digitale wereld? Wist je bijvoorbeeld dat 57% van het aankoopproces in de B2B markt volledig online plaatsvindt? Gemiddeld doet een potentiële koper 12 zoekopdrachten voordat hij/zij überhaupt een interactie met een bedrijf aangaat. M.a.w. hoe zorg jij ervoor dat jouw onderneming zichtbaar is met content die jouw doelgroep aanspreekt.

Inbound Marketing en Sales zorgt voor een structurele aanwas aan nieuwe leadsOntdek op deze pagina WAAROM Ha! het Inbound Marketing Bureau van Nederland is en HOE Inbound Marketing werkt.

Hoe werkt inbound marketing?

Aantrekken van je ideale klanten

Content afgestemd op de doelgroep

Waar heeft jouw doelgroep behoeften aan? Wat zijn de vragen, de belemmeringen en de overtuigingen? Door het creëren van een groeiplan en een businesscase passend bij de doelgroepen zorgen we ervoor dat het bedrijf zichtbaar wordt op onderwerpen waar markt voor is...

De juiste boodschap, het juiste kanaal, juiste moment

Met slimme online campagnes via diverse kanalen bereiken we de doelgroep met een gepersonaliseerde boodschap op het juiste moment. Doel? Van een websitebezoeker een lead maken...

Content strategie - Zoekmachine optimalisatie Ha! SEA - Display Advertising Ha! Social advertenties - Ha! social media redactie

Relaties bouwen

Wat heeft de klant nodig om tot een oplossing te komen?

Het aangaan en verdiepen van relaties is de kern van de 'Engage fase' van Inbound Marketing. Onbekenden die meer willen weten over de oplossingen die een bedrijf aanbiedt, nemen contact op en worden prospects. Hier is het belangrijk om leads te genereren en te nurturen. Door eerst te denken in oplossingen en daarna pas aan verkopen, helpt een bedrijf de doelgroep al voordat het daadwerkelijk klanten zijn. Dit gebeurt door in dialoog te gaan via de kanalen die de prospects het liefst gebruiken. Dat kunnen telefoon en e-mail zijn, maar ook chat en social media.

Geeft jouw B2B-website ook de juiste antwoorden op de vragen van prospects? Is het daarnaast eenvoudig  om informatie te vinden of om contact op te nemen? Marketing Automation software kan met lead scoring inzichtelijk maken welke prospects "warm" zijn. Dat is nuttige informatie voor de sales afdeling, die een door marketing aangeleverde lead kan laten converteren tot klant. Uiteindelijk vinden prospects een gepaste oplossing en worden het customers.

Ha! Lead generatie - Ha! E-mail automation - Ha! Marketing Automation - Ha! Conversie optimalisatie - Ha! Heatmaps & Mousetracking - Ha! A-B Testing

HubSpot Analytics - Marketing Automation - Live Chat - Calling - Sales Automation - Predictive Lead Scoring

Creeër ambassadeurs

Hoe zorg je er als bedrijf voor dat jouw klanten ambassadeurs van je worden?

Als een prospect een klant is geworden, ontstaat vaak een groot gat tussen de verwachting en de uiteindelijke levering van de producten of diensten. De 'Delight fase' is ervoor bedoeld om een consistente manier van communiceren te blijven hanteren gedurende gehele klantrelatie. Koppelingen tussen de klantenservicesystemen en de marketingcommunicatiesystemen maken het tegenwoordig mogelijk dit meer dan ooit voor elkaar te krijgen. Tools die ingezet kunnen worden zijn bijvoorbeeld after sales e-mails met tips over de gedane aankoop. Om klanten te helpen om promotors te worden, zijn kennisdatabases, feedback onderzoeken en ticketsystemen noodzakelijk. En waarom zou je bovendien alleen in de salesfase gebruik maken van social media en andere externe kanalen? Deze zijn ook perfect inzetbaar als after sales service kanalen.

Een optimale klantenservice combineert alle communicatiekanalen van een bedrijf om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Ha! Marketing automation - Ha! E-mail automation - HubSpot Social Media - HubSpot Conversations - HubSpot Tickets - HubSpot Feedback - HubSpot Knowledge Base - HubSpot Live Chat - HubSpot Chatbots

Wat is inbound marketing?

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing betekent een methodologie die klanten centraal stelt door het creëren van waardevolle content en ervaringen die geheel op jouw doelgroep zijn afgestemd. Waar outbound marketing je doelgroep afleidt met content die niet altijd gewenst is, zorgt inbound marketing daarentegen voor connecties waar je klanten naar op zoek zijn. Het biedt oplossingen voor de problemen die ze hebben. Inbound marketing helpt jouw bedrijf groeien door langdurige relaties met klanten en leads aan te gaan. Het doel is van waarde te zijn voor de klanten door ze te helpen met het bereiken van hun doelen tijdens iedere fase van hun buyer’s journey.

De bovenstaande definitie van Hubspot legt het best uit wat inbound marketing is. De methodologie bestaat daarnaast uit drie onderdelen: aantrekken van nieuwe klanten, relaties bouwen en ambassadeurs creëren.

Hoe werkt inbound marketing?

Hoe werkt inbound marketing?

Met inboud marketing genereer en nurture je waardevolle leads door de content te delen waar de klant op dat moment naar op zoek zijn. Op die manier help je ze bij het maken van hun aankoopbeslissing. Om dit te bereiken, is het van belang om te weten wat “waardevolle leads” zijn en welke content deze leads interessant vinden. Door buyer persona’s te maken, weet je alles over de behoeften en uitdagingen van je doelgroep. Daardoor kun je de juiste content altijd perfect getimed op de juiste plaats met de juiste persoon delen. Marketing automation brengt de behoeften en het interesseniveau van kopers in kaart en helpt je om daar op in te spelen in elke situatie.

Wat is het verschil tussen inbound en outbound marketing?

Wat is het verschil tussen inbound en outbound marketing?

Bij (traditionele) outbound marketing worden irrelevante commerciële en slecht getimede boodschappen naar een grote groep mensen verzonden. Denk aan advertenties en tv-reclames. Ook het segmenteren van doelgroepen en klantprofielen valt hieronder, omdat outbound marketing geen rekening houdt met de behoeften en timing van mensen die in een aankoopproces zitten. Het gevolg is dat de kosten voor adverteren stijgen, terwijl de aandacht van potentiële kopers steeds meer afneemt.

Het grote verschil met inbound marketing zit hem vaak in de toestemming die een koper geeft om met hem of haar te communiceren. Door waardevolle content te verspreiden waar jouw koper op dit moment naar op zoek is, ga je een relatie aan. De kans is immers groot dat deze koper meer wilt weten. Uiteindelijk zijn de resultaten van inbound marketing hoger, terwijl de kosten een stuk lager liggen.

Wat zijn de voordelen van inbound marketing?

Wat zijn de voordelen van inbound marketing?

De voordelen van inbound markering zijn dat jouw bedrijf zich alleen richt op klanten die relevant zijn en interesse hebben: zogenaamde Marketing Qualified Leads (MQL). Door het aanbieden van relevante content voor deze MQL's worden ze aangetrokken en steeds verder door het aankoopproces geleid. Er wordt als het ware een relatie met deze toekomstige klanten opgebouwd. Op deze manier ben je als bedrijf al veel eerder relevant voor de toekomstige klant en verspil je geen onnodig advertentiebudget.

Wat wat is de impact van inbound marketing?

Wat wat is de impact van inbound marketing?

Waarom zou je kiezen voor de inbound marketing methode? De resultaten uit verschillende onderzoeken liegen er niet om. Inbound marketing leidt namelijk tot 124% meer leads vanuit alle marketingkanalen. De conversie van die leads ligt 38% hoger en de leads die converteren besteden ook nog eens 20% meer. Het zorgt dus voor meer leads die ook nog eens relevanter zijn. Inbound marketing levert dus onder de streep meer op.

Content marketing en inbound marketing

Content marketing en inbound marketing

Binnen de inbound marketing methode trekt content nieuwe leads aan en zorgt het ervoor dat deze gedurende het hele aankoopproces geholpen worden om hun doelen te bereiken. Door een goede content marketing strategie op te stellen wordt deze content bovendien altijd perfect getimed met de juiste persoon en op de juiste plaats aangeboden. De content is dus altijd relevant voor de klant. Met inbound SEO kom je te weten waar jouw koper tijdens het aankoopproces op zoekt. Dat is waardevolle informatie voor het maken van een content plan. Content automatiseren en personaliseren zorgt er dus ook voor dat de informatie die je deelt goed inspeelt op de behoefte.

Wat is de rol van sales in de inbound methodologie?

Wat is de rol van sales in de inbound methodologie?

Inbound marketing zorgt voor meer leads die ook nog eens van betere kwaliteit zijn. Als sales deze leads echter niet voldoende opvolgt, is alle moeite die in de inbound marketing is gestopt voor niets. Een goede samenwerking tussen marketing en sales is daarom essentieel om inbound marketing tot een succes te maken. Het digitaliseren van de sales funnel, een centrale klantendatabase (CRM) die door beide afdelingen gebruikt wordt en het maken van afspraken over leads die opgevolgd worden zorgen daarvoor. Inbound sales maakt gebruik van de informatie over leads die door inbound marketing verzameld is. Daarnaast worden alleen die leads opgevolgd die van goede kwaliteit zijn zijn, zodat de kans dat deze converteren vele malen groter wordt. Dit zorgt er voor dat de sales afdeling geen tijd aan leads verspilt die toch niet zo veel interesse hebben.

Wat kost Inbound Marketing?

Als gecertificeerde Inbound Marketing specialist kan Ha! bedrijven helpen. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van effectieve Inbound Marketing trainingen, workshops of een stukje consultancy. Samen starten we met een plan voor de online strategie en vertalen die naar resultaatgerichte campagnes. Data-gedreven marketing staat aan de basis van alles wat Ha! als Inbound Marketing bureau doet. We bouwen, rapporteren en optimaliseren aan de hand van data om altijd een zo optimaal mogelijk resultaat te boeken. Bereken hieronder wat Inbound Marketing kost en neem vervolgens contact op voor een offerte.

Bereken investering
 
 
Wat kost inbound markting  Hubspot-partner-rotterdam-2   Inbound marketing gecertificeerd
 
Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound Marketing Whitepaper

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

 

Download whitepaper

Met deze Inbound Marketing tools creëren wij structureel nieuwe leads

  • Inbound marketing strategie

    Inbound Strategie

    Hoe zorgt je dat de communicatie gedurende de hele klantenreis klopt? Met een inbound marketing strategie zorgen we voor waardevolle content in iedere fase van de klantrelatie.

    Lees meer

  • inbound-strategie

    Buyer Persona Onderzoek

    Soms is stereotypering bijzonder nuttig. Inzicht in wie je klanten zijn en met welke vraagstukken zij worstelen biedt je unieke verkoopkansen.

    Lees meer

  • content-strategie

    Content Strategie

    Social media kanalen die vóór je werken en content waarmee je nieuwe klanten werft. Samen claimen we jouw positie op social media en maken content een verlengstuk van je organisatie.

    Lees meer

  • Positioneringsonderzoek

    Positioneringsonderzoek

    Wat maakt jouw bedrijf uniek? We kijken naar concurrenten, je reputatie in de markt, doen onderzoek naar de behoeften van (potentiële) klanten om een advies uit te brengen over de positioneringsrichting.

    Lees meer

  • zoekmachine-optimalisatie

    Zoekmachine Optimalisatie

    Een website optimaliseren voor zoekmachines zorgt niet alleen voor meer verkeer naar je website. Het zorgt er ook voor dat jouw merk eruit springt in de zoekresultaten. Kortom een duurzame optimalisatie van je online zichtbaarheid.

    Lees meer

  • Online advertentie beheer

    Advertentie Management (social, Google, Display)

    Zorgen dat mensen die op zoek zijn naar een product of dienst die jij aanbiedt jou vinden: dat is wat we doen met advertentie management (SEA, Social en display advertising). 

    Lees meer

  • duurzaam-groeigericht-design

    Duurzaam - groeigericht design

    Design is meer dan alleen een 'mooi uiterlijk'. Een goed design zorgt ervoor dat websitebezoekers makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en sneller zullen overgaan tot een aankoop of conversie.

     

  • Social & Content redactie

    Social & Content redactie

    Social media en webredactie afgestemd op bedrijfsdoelstellingen en de online strategie. Ha! zorgt voor content die relevant en interessant is voor jouw doelgroep. 

    Lees meer

  • marketing-automation-ha

    Marketing Automation

    Combineer verschillende kanalen zoals e-mail, social media en website content met de je klantendatabase en zorg ervoor dat er gepersionaliseerde en geautomatiseerd campagnes draaien.

    Lees meer

  • Group 361

    Gepersonaliseerde content

    Hoe beter (website) content aansluit bij een bezoeker en zijn behoeften, hoe makkelijker en verleidelijker je het voor hem of haar maakt om over te gaan tot een aankoop of conversie.

  • Conversie optimalisatie

    Conversie optimalisatie

    Haal meer uit je websitebezoekers. Met conversie optimalisatie veranderen we jouw websitebezoekers in leads en klanten, zodat je ook daadwerkelijk iets hebt aan die (hoge) bezoekersaantallen.

    Lees meer

  • kpi-dashboard

    KPI Dashboard

    Als je investeert in (online) marketing, wil je ook weten wat het oplevert. Logisch, zo werken wij ook graag. Daarom heb je altijd inzicht in jouw rapportage, waarin je campagne- en websitedata kunt inzien, afgezet tegen je investeringen.

  • lead-scoring-1

    Lead Scoring

    Op basis van bepaalde ondernomen acties wordt een lead gekwalificeerd als een MQL danwel SQL. Marketing en sales kunnen hierop gepaste acties ondernemen om de lead te scoren.

Ha! is onze externe marketingafdeling die ook regelmatig intern aanwezig is. Het voelt als een collega die meedenkt op marketinggebied. Wekelijks werken ze bij ons op lokatie zodat collega's makkelijk aan het bureau aanschuiven en even met elkaar sparren om mooie ideeën te genereren. Sven heeft ons geleerd om alles wat we online investeren meetbaar te maken in concrete resultaten. We hebben het afgelopen jaar mooie sprongen gemaakt.

- JAN BOSMAN | TALENT ENTERPRISE B.V. -