Ha! als uw Inbound Marketing Bureau

Ha! als uw Inbound Marketing Bureau

Ha! gelooft dat veel oude manieren van online marketing hun beste tijd hebben gehad. Koude acquisitie en push marketing zijn in onze ogen bewezen ineffectief. Daarom werken wij volgens de inbound marketing methode. Inbound marketing zorgt ervoor dat jouw onderneming pro-actief inspeelt op de doelgroep met een relevante boodschap op het juiste moment én de juiste plaats. Hoe relevanter en consequenter de boodschap van het bedrijf gedurende de hele klantbeleving, des te duurzamer en winstgevender de klantrelatie wordt. Ha! treedt graag op als jouw inbound marketing bureau, zodat jij online boven je concurrenten uit kunt stijgen.

Vandaag de dag is het voor potentiële klanten heel eenvoudig om online alle aanbieders van een product of dienst met elkaar te vergelijken. Tijdens deze oriënterende fase heeft de koper vooral veel behoefte aan informatie. Door deze productinformatie effectief en op de juiste plekken en momenten aan potentiële klanten te communiceren, en daarmee te voldoen aan de wensen van de koper, krijg je gegarandeerd een streepje voor op andere aanbieders. Het overgaan op inbound marketing is echter niet simpel, omdat er een zorgvuldig geformuleerde en uitgevoerde strategie achter moet zitten. Als inbound marketing bureau staan we je graag bij om de overstap te maken.

Inbound Marketing Bureau

Attract

Welke behoeften heeft de klant?

In de 'Attract fase' kent de doelgroep een bedrijf nog niet. Deze fase is bedoeld om in te spelen op relevante onderwerpen voor de potentiële klant. Het gedetailleerd in kaart brengen van deze behoeften middels bijvoorbeeld buyer persona's geeft jouw onderneming inzicht en focus in de communicatieboodschappen die zullen aansluiten op de behoeften van deze potentiële klanten. Ha! vertaalt deze persona's vervolgens naar een uitgewerkte contentstrategiedie verspreid wordt over passende kanalen om de doelgroep aan te trekken.

Kortom, de juiste (persoonlijke) boodschap op het juiste kanaal in de oriëntatiefase van een klant.

Content strategie - Zoekmachine optimalisatie - Ha! SEA - Display Advertising - Ha! Social advertenties - Ha! social media redactie

Engage

Wat heeft de klant nodig om tot een oplossing te komen?

Het aangaan en verdiepen van relaties is de kern van de 'Engage fase' van Inbound Marketing. Onbekenden die meer willen weten over de oplossingen die een bedrijf aanbiedt, nemen contact op en worden prospects. Hier is het belangrijk om leads te genereren en te nurturen. Door eerst te denken in oplossingen en daarna pas aan verkopen, helpt een bedrijf de doelgroep al voordat het daadwerkelijk klanten zijn. Dit gebeurt door in dialoog te gaan via de kanalen die de prospects het liefst gebruiken. Dat kunnen telefoon en e-mail zijn, maar ook chat en social media.

Geeft jouw website ook de juiste antwoorden op de vragen van prospects? Is het eenvoudig  om informatie te vinden of om contact op te nemen? Marketing automation software kan met lead scoring inzichtelijk maken welke prospects "warm" zijn. Dat is nuttige informatie voor de sales afdeling, die een door marketing aangeleverde lead kan laten converteren tot klant. Uiteindelijk vinden prospects een gepaste oplossing en worden het customers.

Ha! Lead generatie - Ha! E-mail automation - Ha! Marketing automationHa! Conversie optimalisatie - Ha! Heatmaps & Mousetracking - Ha! A-B Testing

HubSpot Analytics - Marketing Automation - Live Chat - Calling - Sales Automation - Predictive Lead Scoring

Delight

Hoe zorg je er als bedrijf voor dat jouw klanten ambassadeurs van je worden?

Als een prospect een klant is geworden, ontstaat vaak een groot gat tussen de verwachting en de uiteindelijke levering van de producten of diensten. De 'Delight fase' is ervoor bedoeld om een consistente manier van communiceren te blijven hanteren gedurende gehele klantrelatie. Koppelingen tussen de klantenservicesystemen en de marketingcommunicatiesystemen maken het tegenwoordig mogelijk dit meer dan ooit voor elkaar te krijgen. Tools die ingezet kunnen worden zijn bijvoorbeeld after sales e-mails met tips over de gedane aankoop. Om klanten te helpen om promotors te worden, zijn kennisdatabases, feedback onderzoeken en ticketsystemen noodzakelijk. En waarom zou je bovendien alleen in de salesfase gebruik maken van social media en andere externe kanalen? Deze zijn ook perfect inzetbaar als after sales service kanalen.

Een optimale klantenservice combineert alle communicatiekanalen van een bedrijf om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Ha! Marketing automation - Ha! E-mail automation - HubSpot Social Media - HubSpot Conversations - HubSpot Tickets - HubSpot Feedback - HubSpot Knowledge Base - HubSpot Live Chat - HubSpot Chatbots

Wat kost Inbound Marketing?

Als certified inbound marketing specialist kan Ha! bedrijven helpen die aan de slag willen met inbound marketing. Samen bedenken we een online strategie en vertalen die naar resultaatgerichte campagnes. Data-gedreven marketing staat aan de basis van alles wat Ha! doet. We bouwen, rapporteren en optimaliseren aan de hand van data om als jouw inbound marketing bureau altijd een zo optimaal mogelijk resultaat te boeken.

Bereken investering
 
 
ha-google-partner-1 ha-hubspot-certified-silver  salesforce-inbound-marketing-1
 
Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound Whitepaper

Waarom is Inboud Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures over Ha! als inbound marketing bureau vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper

De Ha! inbound marketing tools & diensten

  • inbound-strategie -ha

    Inbound Strategie

    Hoe zorgt je dat de communicatie gedurende de hele klantenreis klopt? Met een inbound marketing strategie zorgen we voor waardevolle content in iedere fase van de klantrelatie.

  • inbound-strategie

    Buyer Persona Onderzoek

    Soms is stereotypering bijzonder nuttig. Inzicht in wie je klanten zijn en met welke vraagstukken zij worstelen biedt je unieke verkoopkansen.

  • content-strategie

    Content Strategie

    Social media kanalen die vóór je werken en content waarmee je nieuwe klanten werft. Samen claimen we jouw positie op social media en maken content een verlengstuk van je organisatie.

  • buyer-persona-onderzoek

    Positioneringsonderzoek

    Wat maakt jouw bedrijf uniek? We kijken naar concurrenten, je reputatie in de markt, doen onderzoek naar de behoeften van (potentiële) klanten om een advies uit te brengen over de positioneringsrichting.

  • zoekmachine-optimalisatie

    Zoekmachine Optimalisatie

    Een website optimaliseren voor zoekmachines zorgt niet alleen voor meer verkeer naar je website. Het zorgt er ook voor dat jouw merk eruit springt in de zoekresultaten. Kortom een duurzame optimalisatie van je online zichtbaarheid.

  • Group 383

    Advertentie Management (social, Google, Display)

    Zorgen dat mensen die op zoek zijn naar een product of dienst die jij aanbiedt jou vinden: dat is wat we doen met advertentie management (SEA, Social en display advertising). 

  • duurzaam-groeigericht-design

    Duurzaam - groeigericht design

    Design is meer dan alleen een 'mooi uiterlijk'. Een goed design zorgt ervoor dat websitebezoekers makkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en sneller zullen overgaan tot een aankoop of conversie.

  • Group 372

    Social & Content redactie

    Social media en webredactie afgestemd op bedrijfsdoelstellingen en de online strategie. Ha! zorgt voor content die relevant en interessant is voor jouw doelgroep. 

  • marketing-automation-ha

    Marketing Automation

    Combineer verschillende kanalen zoals e-mail, social media en website content met de je klantendatabase en zorg ervoor dat er gepersionaliseerde en geautomatiseerd campagnes draaien.

  • Group 361

    Gepersonaliseerde content

    Hoe beter (website) content aansluit bij een bezoeker en zijn behoeften, hoe makkelijker en verleidelijker je het voor hem of haar maakt om over te gaan tot een aankoop of conversie.

  • conversie-optimalisatie-ha

    Conversie optimalisatie

    Haal meer uit je websitebezoekers. Met conversie optimalisatie veranderen we jouw websitebezoekers in leads en klanten, zodat je ook daadwerkelijk iets hebt aan die (hoge) bezoekersaantallen.

  • kpi-dashboard

    KPI Dashboard

    Als je investeert in (online) marketing, wil je ook weten wat het oplevert. Logisch, zo werken wij ook graag. Daarom heb je altijd inzicht in jouw rapportage, waarin je campagne- en websitedata kunt inzien, afgezet tegen je investeringen.

  • lead-scoring-1

    Lead Scoring

    Op basis van bepaalde ondernomen acties wordt een lead gekwalificeerd als een MQL danwel SQL. Marketing en sales kunnen hierop gepaste acties ondernemen om de lead te scoren.

Wat vinden onze klanten?

Sven van Ha! ondersteunt ons in de breedste zin van online marketing. Concreet hebben zij een bijdrage geleverd op het gebied van Google Tag Manager, email marketing, web-updates en Google Adwords. Wij content met de werkzaamheden en resultaten.

Lloyd's Register

De samenwerking met HA! marketing (met Sven én collega's) bevalt mij prima. Ze denken mee, begrijpen mijn business goed, komen met goede voorstellen en zijn flexibel. Voor mij is hun ondersteuning heel belangrijk.

Marja Davids - Kootsjhuys

Ha! is onze externe marketingafdeling die ook regelmatig intern aanwezig is. Het voelt als een collega die gewoon meedenkt over van alles en nog wat op marketinggebied. Wekelijks werken ze bij ons op lokatie zodat collega's makkelijk aan het bureau aanschuiven en even met elkaar sparren om mooie ideeën te genereren. 

Talent Enterprise