Geautomatiseerde e-mail marketing

Verstuur je iedere maand een nieuwsbrief? Het is goed om onder de aandacht te blijven nieuwsbriefabonnees. Maar wist je dat je het automatiseren van e-mail campagnes je een hoop werk uit handen neemt en het communiceren met je doelgroep een stuk doeltreffender maakt?

Met (gratis) tools als MailChimp is het voor ieder bedrijf eenvoudig om professionele nieuwsbrieven te sturen. Maar ben je nog wel relevant? Of opent 80% van de ontvangers jouw nieuwsbrief niet? Je wilt natuurlijk dat jouw mail direct de aandacht trekt en niet in de prullenbak verdwijnt. Hoe zorg je ervoor dat jouw e-mail relevant is voor de ontvanger?

E-mail automation: onze aanpak

Automatiseren van e-mail marketing gaat verder dan het versturen van periodieke e-mail campagnes. We bekijken samen met jou welke communicatieprocessen in je organisatie geautomatiseerd kunnen worden. Hierbij verliezen we de organisatiedoelen vooral niet uit het oog. Hoe wordt jouw website bezoeker een lead? En hoe maak je van een lead een klant? Aan deze processen koppelen we slimme ‘e-mail workflows’ en doelen. Die kunnen we vervolgens meten, testen en optimaliseren.

Voorbeelden van E-mail automation

Wat zijn e-mail automation flows? Denk hierbij bijvoorbeeld aan voor en aftersales situaties, zoals een APK-keuring, oogtest of nieuw abonnement. Of het stimuleren van herhaalaankopen door bestaande klanten op basis van een aankoopdatum een reactivatie e-mail te sturen.

Andere voorbeelden van e-mail automation:

  • Een speciale aanbieding weergeven wanneer iemand vanuit een mailing de website bezoekt
  • Huidige klanten gepersonaliseerde aanbiedingen doen als een abonnement verloopt
  • Klanten na een aankoop stimuleren om een review te schrijven
  • Websitebezoekers die een winkelmandje vullen, maar geen aankoop doen
  • Informeren van nieuwe klanten; tips voor het gebruik van een nieuw product of dienst

Samen met jou bepalen we de best passende aanpak gebaseerd op jouw situatie. We hebben ervaring met veel e-mail automation systemen. Zo zijn we fan van o.a. HubSpot, Salesforce Pardot, MailChimp, Spotler, AWeber of ActiveCampaign.