Méér dan nieuwsbrieven sturen

Probeer je iedere maand een nieuwsbrief te sturen? Het is altijd goed om onder de aandacht te blijven van je nieuwsbriefabonnees. Maar wist je dat je met e-mail automation veel meer kunt halen uit je mailings? Met onze kennis maken we jouw e-mails relevant en gepersonaliseerd.

Met gratis tools als MailChimp is het voor ieder bedrijf eenvoudig om professionele nieuwsbrieven te sturen. Gevolg is dat onze mailboxen overspoeld worden met reclame. Je wilt natuurlijk dat jouw mail direct de aandacht trekt en niet in de prullenbak verdwijnt. En de informatie in de mail moet zo relevant zijn dat je lezer direct doorklikt naar je website.

E-mail automation: onze aanpak

Als je echt een stap verder wilt gaan dan e-mail marketing en wilt starten met e-mail automation, is het belangrijk dat je eerst je processen in kaart brengt. Hoe wordt jouw website bezoeker een lead? En hoe maak je van een lead een klant? Aan deze processen koppelen we workflows en doelen. Die kunnen we vervolgens meten, testen en optimaliseren.

Zo kunnen we nieuwe abonnees bijvoorbeeld verleiden met een persoonlijke kortingsvoucher. Voor aftersales, zoals een APK-keuring, oogtest of nieuw abonnement, sturen we tijdig een gepersonaliseerde e-mail. Lukt het dan niet om een klant weer in je (web)winkel te krijgen? Dan kunnen we een reactivatie mail sturen met een persoonlijke korting of een ander mooi gebaar.

Andere voorbeelden van marketing automation zijn:

  1. Een speciale aanbieding weergeven als een lead via je mailing op de website komt of je website herhaaldelijk bezoekt.
  2. Huidige klanten gepersonaliseerde aanbiedingen doen als hun abonnement bijna verloopt of ze na hun aankoop stimuleren om een positieve review te schrijven.

Er zijn nog veel meer workflows te bedenken die veel verder gaan dan je maandelijkse e-mail nieuwsbrief:

  1. Voor websitebezoekers die je winkelmandje vullen, maar geen aankoop doen.
  2. Handige tips voor je nieuwe klanten als je product of dienst een gebruiksaanwijzing heeft.
  3. Lead scoring en lead nurturing: het segmenteren van abonnees om ze persoonlijke aanbiedingen te sturen op basis van leeftijd, interesses etc.

Het leukste is dat we de workflows samen met jou bedenken. Het ontwerpen van de e-mails kun je vervolgens zelf doen of aan ons uitbesteden. We kunnen uit de voeten met MailChimp, Spotler, AWeber, ActiveCampaign of de e-mail automation tool die jij gebruikt. Samen veranderen we jouw maandelijkse nieuwsbrief in een professionele e-mail automation of marketing automation strategie.