FotografieIngeborgvanBruggen-9670-1

Digitale marketing voor de B2BB2B

FotografieIngeborgvanBruggen-9670-1
Ooit was online B2B marketing eenzijdig en overzichtelijk. Vertegenwoordigers, netwerken, beurzen en cold calling. Tegenwoordig zijn er dankzij online kanalen allerlei mogelijkheden om interactie te creëren met (potentiële) klanten. Dit betekent ook dat B2B-klanten het onderzoek naar een nieuwe aankoop online starten, waardoor de aankoop-beslissingsprocessen zich grotendeels naar de online kanalen verleggen. De vraag is dus, hoever is jouw bedrijf met de digitalisering van marketing en sales?
logos
Workshop
Stap 1

Traditionele marketing

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant.

Stap 2

Digitalisering van marketing en sales

Een dynamiek die B2B marketing & sales dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak..

Stap 3

Online marketing

Door in gedurende de gehele buyer's journey relevant te zijn voor een potentiële klant, verhoog je de kans dat deze converteert..

Positionerings-onderzoek

Nieuwe versus oude
B2B marketing

Jouw potentiële klant bewandelt andere paden dan voorheen. Zo is 57% van de aankoop-beslissing-cyclus al afgerond voordat men contact opneemt met een bedrijf.  Hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep beïnvloed in het gehele aankoopproces?
Ontdek de verschillen
Oude marketing Nieuwe marketing
Exposeren op beurzen
Contact zonder toestemming (cold calling)
Offline netwerken
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken (social selling)
Online verkoopkanaal
Gepersonaliseerde content
Probleemgerichte prospectcommunicatie