positioneringsonderzoek

Heatmaps

positioneringsonderzoek

Een heatmap is een visuele weergave van het gedrag van bezoekers op je website. Verschillende kleuren maken het klikken, het scrollen en de muisbewegingen van je bezoekers als een soort temperatuurweergave zichtbaar op je website. Zo krijg je een duidelijk inzicht in welke onderdelen van je website goed presteren en waar er ruimte is voor verbetering. Naast de cijfers van Google Analytics stelt dit je in staat om de gebruikerservaring van jouw bezoeker te optimaliseren en je conversieratio’s te verhogen. Wij helpen je graag met het inzichtelijk maken van het gedrag van je websitebezoekers! 


positioneringsonderzoek

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Onze werkwijze
Stap 1

Analyse van bezoekersgedrag

De eerste stap is het verzamelen van data over het gedrag van je websitebezoekers.  Met een heatmap-tool monitoren we de interacties van bezoekers op je website, zoals klikken, scrollen en het verplaatsen van de muis.

Stap 2

Inzicht en optimalisatie van de User Experience

In de tweede stap vertalen we de verzamelde data naar concrete verbeteringen voor de gebruikerservaring.  We kijken naar de delen van je website die te veel of te weinig aandacht krijgen.

Stap 3

Doorvoeren van verbeteringen en monitoring

We implementeren de wijzigingen die we hebben vastgesteld op basis van de heatmap-gegevens, zoals het aanpassen van de layout, herpositioneren van knoppen of het vereenvoudigen van de navigatie.

Resultaat: Een optimaal presterende website

Waarom met Ha!?

voordelen-waarom-met-ha-03 Voordelen

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Services

Gerelateerde services

social-media-en-content-strategie

Social Media Strategie

Zorg voor een social media contentplan waarmee jouw social media kanalen vóór je gaan werken.

Lees meer over social media strategie
Lead generatie

Lead generatie

Behaal écht sales resultaat met slimme lead generatie

Lees meer over lead generatie
positionerings onderzoek

Positioneringsonderzoek

Ontdek met een positioneringsonderzoek hoe jouw organisatie zich het beste naar klanten toe kan profileren.

Lees meer over het positioneringsonderzoek
buyer persona onderzoek

Buyer persona onderzoek

Ontdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.

Lees meer over buyer persona onderzoek

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw Heatmap creëren. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe je met een Heatmap écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
smile
CASE

Uitgelichte case

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
FAQ

Veelgestelde vragen over heatmaps

Wat is een heatmap en waarom is het handig?

Een heatmap geeft op een visuele manier het gebruikersgedrag op een website weer. De kleuren geven aan op welke plekken op je website bezoekers klikken, bewegen of scrollen. Zie je warme kleuren, zoals rood, dan is er veel interactie is. Zijn de kleuren kouder, zoals blauw, dan is er weinig interactie.

Een heatmap is handig omdat het in één keer duidelijk maakt welke knoppen, links of formulieren veel worden gebruikt en welke weinig. Zo weet je dus ook snel wat er aangepast kan worden. 

Welke soorten heatmaps zijn er?

Er bestaan verschillende soorten heatmaps, maar de volgende drie worden veel gebruikt:

  • Beweeg-heatmaps: Dit laat zien waar de muis beweegt.

  • Klik-heatmaps: Hiermee kun je zien waar de bezoeker op klikt. 

  • Scroll-heatmaps: Hiermee zie je hoe ver bezoekers op je website scrollen.

Wanneer levert een heatmap de meeste waarde op?

Een heatmap is vooral interessant voor landingspagina’s, productpagina’s of formulieren. Je krijgt hiermee namelijk waardevolle inzichten wanneer je aanpassingen overweegt, A/B-testen doet of conversieoptimalisatie toepast.

Wat wij schrijven over
website optimalisatie

Kennisbank
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Consent mode voor advertentie personalisatie: welke actie je nu moet ondernemen
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
De verschillen tussen Google Analytics 4 en 3 (Universal)
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Marle Reimert
Je omzet verhogen met Google Analytics
Bekijk artikel

Maak kennis met onze klanten

Blije klanten
RET
Vopak
Peugeot
CJG Rijnmond
Aafje
Dermalogica
Op Voorne Putten
KNV
Dino Experience Park
Lifemaxx
Gourmet Ingredients
Erasmus MS
Interimworx
Europcar
Sociaal Fonds Mobiliteit
LMC
Roncalli Mavo
MobiWerk
Politie
Gemeente Den Haag
NOAB
Grandado
Tourist Day tickets
Lloyds Register
Woonboulevard Spijkenisse
Octant
Calex
LVH Advocaten
D&S Makelaars
VARI