Echt goed inzicht in je doelgroep krijg je pas als je buyer persona's opstelt. Lees hier hoe we dat hebben gedaan aan de hand van klantdata uit het verleden en marktonderzoek.
Digitale transformatie


Home / Digitale transformatie
Voordat we beginnen met de digitale transformatie, kijken we eerst naar hoe je nu werkt.
We willen weten wat goed gaat en wat beter kan. Daarbij kijken we ook naar de gevolgen van de coronacrisis. Die heeft ervoor gezorgd dat thuiswerken bijvoorbeeld normaal geworden is. Zo kunnen we kijken naar de mogelijkheden van hybride werken, zodat je beter om kunt gaan met je bedrijfsruimte. Daarnaast kijken we naar wat je wilt bereiken met de digitale transformatie. Hoe wil je het succes meten? En welke uitdagingen en kansen zie je in de toekomst?.
In de tweede stap kijken we naar hoe je bedrijf nu werkt.
Welke processen kunnen we digitaliseren of automatiseren? Dit doen we door alle afdelingen heen. We houden bij onze analyse ook rekening met de bedrijfscultuur en de meningen van je werknemers. Zij moeten immers de digitale transformatie uitvoeren. In deze fase komen we daarnaast met aanbevelingen en oplossingen om je bedrijfsprocessen te verbeteren. We gebruiken hiervoor de nieuwste technologieën en methoden, zoals data-analyse en business intelligence. Zo kunnen we de knelpunten en inefficiënties in die processen vinden en oplossen. Eventueel betrekken we ook je klanten en andere belanghebbenden bij de analyse. Zo kunnen we hun behoeften en wensen beter begrijpen..
Als alle processen in kaart zijn gebracht, gaan we de digitale transformatie in gang zetten.
We zorgen ervoor dat de medewerkers die met de nieuwe systemen en tools gaan werken, goed begeleid en ondersteund worden. We bieden trainingen en coaching aan om de digitale vaardigheden en het vertrouwen van de medewerkers te vergroten. Zo zorgen we ervoor dat iedereen efficiënt in de cloud kan werken. We nemen de sales funnel onder de loep en implementeren een CRM om marketing en sales beter te laten samenwerken. We kijken bovendien naar slimme software als marketing automation en chatbots. Door een deel van de bedrijfsprocessen te automatiseren, ontstaat er meer ruimte voor echt persoonlijk contact met klanten..
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Met een goede marketing automation strategie zet je al je marketingkanalen geautomatiseerd en op het juiste moment in.
Lees meerOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meerMaak jouw website beter vindbaar in de zoekmachines.
Lees meerWil je jouw webshop laten groeien en meer omzet genereren? Een sterke e-commerce strategie is de sleutel tot succes.
Lees meerB2C |
Marktonderzoek
|
1000 |
Respondenten
|
Data |
GA, GTM, Octoboard
|
Digitale transformatie is het diepgaande proces waarin een organisatie niet alleen technologie invoert, maar werkelijk fundamenteel verandert hoe ze werkt, samenwerkt en waarde creëert voor klanten. Het gaat veel verder dan het implementeren van digitale tools of systemen. In plaats daarvan worden processen, organisatiecultuur, strategie en de gehele klantbeleving doorlopend herzien en aangepast. Het doel is om een lerende, digitale organisatie te ontwikkelen die wendbaar is en continu kan inspelen op wat klanten nodig hebben. Technologieën zoals cloud, AI en data-analyse vormen weliswaar de aanvankelijke drijfveer, maar de werkelijke kracht ligt in de mentale verschuiving waarbij digitale manieren van werken, innoveren en experimenteren een natuurlijk onderdeel worden van de organisatie.
In een wereld die razendsnel digitaliseert, is het omarmen van verandering geen keuze meer maar pure noodzaak geworden. Organisaties liggen voortdurend onder druk om relevant te blijven en kunnen alleen door technologie slim in te zetten sneller reageren op disruptieve ontwikkelingen en veranderende klantwensen. Door processen te stroomlijnen ontstaan niet alleen kostenbesparingen, maar ook ruimte voor innovatie. Digitale transformatie stelt organisaties in staat om wendbaarder en klantgerichter te worden, vaak met als resultaat nieuwe inkomstenstromen of compleet vernieuwde verdienmodellen. Het opent deuren voor innovatieve producten, verbeterde klantervaring en nieuwe manieren van samenwerken die voorheen ondenkbaar waren.
Deze drie begrippen beschrijven verschillende stappen in de digitale evolutie van een organisatie. Digitalisering vormt de basis en draait om het omzetten van papieren documenten en analoge bestanden naar digitale vorm, zoals het scannen naar PDF's of het digitaliseren van archieven. Een stap verder ligt digitalisatie, waarbij je die digitale middelen daadwerkelijk gebruikt om processen te automatiseren en te verbeteren, denk aan online facturatiesystemen, CRM-beheer of geautomatiseerde workflows. Digitale transformatie gaat echter veel dieper en is een voortdurende herziening van alle aspecten van een organisatie. Het betreft niet alleen technologie, maar ook cultuur, werkprocessen, strategie en de manier waarop waarde wordt gecreëerd voor klanten. Hierbij wordt technologie als drijvende kracht gebruikt om fundamentele veranderingen door te voeren in hoe een organisatie opereert en concurreert in de markt.
Blijf op de hoogte door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
+31 (0)85 401 62 05
info@ha-marketing.nl