Hoe win je Industrie 4.0?

Als digitalisering ergens momenteel een grote impact heeft, dan is het wel op de industrie. Smart factories, the Internet of Things (IoT) maar ook veranderend koopgedrag van klanten zijn van grote invloed op je concurrentiepositie. Technici en Chief Information Officers spelen een steeds belangrijkere rol bij aankoopbesluiten en men oriënteert zich ook in de (maak)industrie steeds vaker online alvorens een potentiële leverancier te bellen. Gemiddeld vindt zelfs maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit. Een dynamiek die maakbedrijven dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak.

Genereer omzet via online kanalen

Hoe werkt digitalisering van marketing en sales?

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant. Gemiddeld wordt 5% van de jaaromzet van Industrie-bedrijven de komende 5 jaar geïnvesteerd in digitalisering. Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. De commerciële afdeling van een maakbedrijf krijgt te maken met een verschuiving van verantwoordelijkheden tussen marketing, sales en services. Ontdek op deze pagina hoe Inbound Marketing jou helpt om sales en marketing beter met elkaar te integreren, zodat leads worden gecreëerd, geïdentificeerd en geconverteerd.

Op 13 november behandelen wij onze succesvolle aanpak in een webinar. De webinar is interactief waardoor je direct de mogelijkheid hebt om vragen te stellen. Deelname is gratis. Wil jij deze sessie bijwonen? Aanmelden kan via deze link.

 

Gratis kennismaken
 

Nieuwe versus oude marketing

Jouw potentiële klant bewandeld andere paden dan voorheen. Zo is 57% van de aankoop-beslissing cyclus al afgerond voordat men contact opneemt met een bedrijf.  Hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep beïnvloed in het gehele aankoopproces?

 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Koude acquisitie
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
Sales-ready website

Maak kennis met de Ha! werkwijze

Gebruik onze, kennis, knowhow en capaciteit en genereer meer business

Groeistrategie

Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd. 

Activatie

Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties, en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.

 

Identificatie

Door gebruik te maken van moderne CRM Systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.

inbound-marketing-bureau-engage

Services & Middelen

Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie

Binding creëren

Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.

 

Converteren

Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!

Nieuwe klanten

Welkom nieuwe klanten!

inbound-marketin-agency-delightServices & Middelen

Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant

Overtref klantverwachtingen

Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.

Automatiseer tijdrovende taken

Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficientere organisatie. 

Meet en optimaliseer

Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie. 

Gratis kennismaken

digitale-marketing-maakindustrie-1

Whitepaper:
Digitale marketing voor de maakindustrie

Lees in dit whitepaper meer over hoe marketing en sales zich ontwikkelen in de maakindustrie, waar de kansen liggen en welke ervaringen wij hiermee hebben. 

 

Download whitepaper

Benieuwd naar onze resultaten in de maakindustrie?
Bekijk onze cases.

"Creeër online campagnes die meer leads genereren..."

+200%
meer leads vanuit Ads
+35%
Organisch groei p/j