Digitale marketing voor de (maak)industrie

Als digitalisering ergens momenteel een grote impact heeft, dan is het wel op de industrie. Smart factories, the Internet of Things (IoT) maar ook veranderend koopgedrag van klanten zijn van grote invloed op je concurrentiepositie. Technici en Chief Information Officers spelen een steeds belangrijkere rol bij aankoopbesluiten. Men oriënteert zich ook in de (maak)industrie steeds vaker online alvorens een potentiële leverancier te bellen. Gemiddeld vindt zelfs maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit. Een dynamiek die maakbedrijven dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak met industrie 4.0!

Hoe werkt digitalisering in de maakindustrie?

Traditioneel werken de afdelingen marketing en sales afzonderlijk aan eigen doelen. Bij Industrie 4.0 werken deze afdelingen echter naadloos samen om leads te genereren, classificeren, nurturen en uiteindelijk te converteren. Genereer omzet via online kanalen!

 
Stap 1

Traditionele Sales

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant . 'Tegenwoordig' vind het grootste gedeelte van het aankoopproces online plaats. Verreweg de meeste aankoopbeslissingen in de maakindustrie beginnen namelijk met een zoekopdracht. In die fase heeft de klant nog geen behoefte om een salesmedewerker te spreken.

Sales
Stap 2

Digitalisering van de maakindustrie

Gemiddeld wordt 5% van de jaaromzet van Industrie-bedrijven de komende 5 jaar geïnvesteerd in digitalisering. Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. De commerciële afdeling van een maakbedrijf krijgt bij industrie 4.0 te maken met een verschuiving van verantwoordelijkheden tussen marketing, sales en services.

Industrie 4.0
Stap 3

Industrie 4.0

Door de salesfunnel te digitaliseren en optimaliseren, verbetert de taakverdeling tussen marketing en sales. Het zijn niet langer losse afdelingen die afzonderlijk aan hun eigen doelen werken. Ontdek hoe Inbound Marketing jou helpt om sales en marketing beter met elkaar te integreren, zodat leads worden gecreëerd, geïdentificeerd en geconverteerd.

Nieuwe versus oude marketing

Jouw potentiële klant bewandeld andere paden dan voorheen. Zo is 57% van de aankoop-beslissing cyclus al afgerond voordat men contact opneemt met een bedrijf.  Hoe zorg jij ervoor dat je jouw doelgroep beïnvloed in het gehele aankoopproces?

 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Koude acquisitie
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
Sales-ready website

Maak kennis met de Ha! werkwijze

Gebruik onze, kennis, knowhow en capaciteit en genereer meer business

Groeistrategie

Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd. 

Activatie

Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties, en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.

 

Identificatie

Door gebruik te maken van moderne CRM Systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.

inbound-marketing-bureau-engage

Services & Middelen

Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie

Binding creëren

Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.

 

Converteren

Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!

Nieuwe klanten

Welkom nieuwe klanten!

inbound-marketin-agency-delightServices & Middelen

Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant

Overtref klantverwachtingen

Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.

Automatiseer tijdrovende taken

Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficientere organisatie. 

Meet en optimaliseer

Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie. 

Gratis kennismaken

Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound strategie whitepaper

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketingmanager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures hoe je een inbound marketing strategie kunt opzetten vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper
Cases

Succesverhalen

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

Dino Experience Park

Dino Experience Park | Ha!

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
presscon-header

Presscon | Ha!

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk | Ha!

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

GOUD | Ha!

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C
E-Commerce
+ 14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
presscon-header

Presscon | Ha!

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
Kennisbank

Wat wij schreven over industrie 4.0 en de maakindustrie

Bekijk alle artikelen