Vergroot je naamsbekendheid via Instagram

Instagram Stories zijn de foto's en video's die kort weergegeven worden bovenaan je Instagram app. Deze stories zijn maximaal 24 uur te zien. Vanwege de opvallende plek en de korte beschikbaarheid krijgen ze veel aandacht. Zeker in vergelijking met de standaard Instagram advertenties. Een grote groep gebruikers scrollt hun feed namelijk niet iedere dag door. Ha! kan je helpen om jouw Instagram Story Ads effectief in te zetten.

Instagram Story Ads zijn de ideale manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten. Omdat ze zoveel aandacht krijgen, zijn ze ook geschikt om evenementen, winkels en diensten te promoten. Voor de verkoop van producten zijn Instagram Story Ads echter iets minder geschikt. Door het vluchtige karakter van de stories zijn deze meer geschikt om interesse te wekken. Bijvoorbeeld om je bedrijf, actie of evenement te introduceren. Conversie vindt vervolgens meestal plaats via een ander soort advertentie. Maar hoe breng je jouw bedrijf, actie en evenementen dan zo veel mogelijk onder de aandacht met Instagram Story Ads?

Instagram Story Ads: onze aanpak

Adverteren op social media valt of staat natuurlijk met een goede social media strategie. Alleen op die manier kun je alles uit je budget halen en de juiste mensen bereiken. Daarnaast is het belangrijk om je te beseffen dat Instagram een heel ander medium is dan bijvoorbeeld Facebook. Instagram Story Ads worden bovendien heel anders beleefd dan de normale advertenties op Facebook of Instagram. Met het zomaar doorplaatsen van zulke Facebook en Instagram advertenties schiet je dus je doel voorbij.

Misschien heb je wel eens een Instagram advertentie gezien die 1 op 1 was doorgeplaatst? Er wordt dan een foto weergegeven met een lelijke tekst erin. Ontwerp daarom de afbeelding of video in het juiste formaat voor Instagram Story Ads. Neem daar, naast een mooi ontwerp, ook standaard alle informatie in op zodat je geen losse tekst hoeft toe te voegen. Houd er wel rekening mee dat de boodschap direct duidelijk moet zijn. Wanneer je een video vertoont, is het goed om ondertiteling toe te voegen. Zo krijgen de mensen die je stories zonder geluid kijken de boodschap ook mee. Bijvoorbeeld als ze in de trein zitten of op hun werk zijn.

Instagram is een medium dat in de basis veel artistieker is dan bijvoorbeeld Facebook. Grafisch ontwerp is daarom zeker belangrijk, maar verlies je niet in het ontwerp van de advertentie. Dat leidt de aandacht van de boodschap af. Je boodschap op een té drukke of flitsende manier naar voren laten komen wordt echter weer als storend ervaren. Zorg er dus op een positieve manier dat je boodschap blijft hangen na het zien van je advertentie.

Wil je jouw bedrijf onder de aandacht brengen met Instagram Story Ads? Wij kunnen je vanaf de zijlijn adviseren of de campagnes volledig voor je opzetten en beheren. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.