Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram

Adverteren
Adverteren op Instagram
Instagram is de afgelopen jaren explosief gegroeid en heeft zich ontwikkeld tot een krachtig platform voor bedrijven. Met de overname door Facebook is het nog eenvoudiger geworden om via Instagram te adverteren. Maar voordat je hierin duikt, zijn er een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Wil je naamsbekendheid vergroten of specifieke producten en diensten promoten? Wij zorgen ervoor dat je campagnes perfect aansluiten bij de unieke doelgroep van Instagram. Zo zorgen we ervoor dat jouw Instagram advertenties niet alleen zichtbaar zijn, maar ook écht resultaat opleveren.
Adverteren op Instagram

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Doelgroepanalyse
Stap 1

Doelgroepanalyse en strategie

Instagram heeft een andere doelgroep dan Facebook en volgens het Nationale Social Media Onderzoek 2019 van NewCom is het populair onder mensen tussen de 15 en 39 jaar.

Stap 2

Creatieve content en visuele kracht

Waar je op Facebook misschien wegkomt met een stockphoto, verwachten Instagram-gebruikers authentieke en aantrekkelijke beelden.

Stap 3

Aparte advertenties voor Instagram

Het kan verleidelijk zijn om dezelfde advertenties op zowel Facebook als Instagram te plaatsen, maar we adviseren toch om dit niet te doen.

Instagram ads

Waarom met Ha!?

Wij brengen écht resultaat!

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Onzediensten

Gerelateerde services

Digitale transformatie

Behaal digitaal resultaat door bedrijfsprocessen te digitaliseren.

Lees meer over digitale transformatie

Lead generatie

Behaal écht sales resultaat met slimme lead generatie

Lees meer over lead generatie

Inbound marketing strategie

Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats

Lees meer over inbound marketing strategie

Positioneringsonderzoek

Versterk je merkidentiteit met positioneringsonderzoek

Lees meer over positioneringsonderzoek

Heb je een uurtje?

Laten we samen Instagram advertenties opzetten. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe we met adverteren op Instagram écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
Heb je een uurtje?
Laten we evensparren!
Échtresultaat!

Uitgelichte case

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand

Veelgestelde vragen over
adverteren op Instagram

Antwoord opjouw vragen!

Wat zijn Instagram advertenties?

 Instagram advertenties zijn betaalde berichten die op het platform worden weergegeven om een specifiek publiek te bereiken. Deze advertenties verschijnen in de tijdlijn, verhalen (stories) of het verkenningsgedeelte van Instagram. In tegenstelling tot gewone posts, kunnen Instagram advertenties links bevatten naar externe websites, producten, of diensten, waardoor ze ideaal zijn voor bedrijven die hun naamsbekendheid willen vergroten, meer verkeer willen genereren, of specifieke promoties onder de aandacht willen brengen. Met de juiste strategie kunnen deze advertenties een krachtige tool zijn om je marketingdoelen te bereiken.

Waarom adverteren op Instagram?

Adverteren op Instagram geeft je de mogelijkheid om je bereik aanzienlijk te vergroten. Met advertenties kun je niet alleen meer bezoekers naar je profiel of website trekken, maar ook direct linken naar specifieke producten of diensten, iets wat bij standaard posts niet mogelijk is.

Wat is het verschil tussen adverteren op Instagram en Facebook?

Hoewel beide platforms eigendom zijn van Facebook, richten ze zich op verschillende doelgroepen. Instagram is populairder onder een jonger publiek (15-39 jaar) en heeft een sterkere focus op visuele content.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn Instagram advertenties opvallen?

Instagram is een visueel platform, dus het is essentieel dat je advertenties authentiek en aantrekkelijk zijn. Gebruikers verwachten hier hoogwaardige en originele beelden.

Kan ik dezelfde advertentie zowel op Facebook als op Instagram gebruiken?

Technisch gezien kan dat, maar wij adviseren het niet. De formaten en verwachtingen op de twee platforms verschillen, waardoor je boodschap mogelijk niet goed overkomt als je dezelfde advertentie op beide platforms gebruikt.

Wat levert adverteren op Instagram mij op?

Adverteren op Instagram kan je helpen om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten, meer verkeer naar je website te genereren, en specifieke producten of diensten te promoten.

Hoe begin ik met adverteren op Instagram?

Het begint met het opzetten van een strategie die aansluit bij jouw doelgroep en bedrijfsdoelen. Zorg vervolgens voor de creatie van visuele content die past bij de Instagram cultuur. Ten slotte is het noodzakelijk om aparte advertenties die zijn afgestemd op het platform op te zetten en optimaliseren.

Wat wij schrijven over
adverteren op Instagram

Lees onzeartikelen!
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Jarco van der Groef
Slecht ontwerp? Slechte marketing: De onmisbare rol van grafisch ontwerp
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Recruitment SEO: verbeter de vindbaarheid van jouw vacatures
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Karen Juliana
Wat zijn de voordelen van een contentkalender?
Bekijk artikel

Maak kennis met onze klanten

Blije klanten
RET
Vopak
Peugeot
CJG Rijnmond
Aafje
Dermalogica
Op Voorne Putten
KNV
Dino Experience Park
Lifemaxx
Gourmet Ingredients
Erasmus MS
Interimworx
Europcar
Sociaal Fonds Mobiliteit
LMC
Roncalli Mavo
MobiWerk
Politie
Gemeente Den Haag
NOAB
Grandado
Tourist Day tickets
Lloyds Register
Woonboulevard Spijkenisse
Octant
Calex
LVH Advocaten
D&S Makelaars
VARI