B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Case

Burgernet

Case

Burgernet

Over de klant
Burgernet zet zich samen met gemeentes, de politie en bewoners in voor veilige buurten om in te wonen en werken. Deelnemers worden telefonisch, via een sms-bericht of via de mobiele app op de hoogte gehouden van verdachte situaties. Zo worden zij tijdig ingelicht als er in de buurt gevaar dreigt. Het is daarnaast ook mogelijk om de politie te tippen via het Burgernetnummer of de mobiele app. Dankzij deze samenwerking wordt iedere buurt steeds een stukje veiliger.

One sentence brief
Omdat de mobiele app niet direct in iedere buurt een daverend succes was, vroeg Burgernet ons om de app vooral in die buurten onder de aandacht te brengen en voorlichting erover te geven.

burgernet-portfolio
Aanpak

Onze oplossing

portfolio-burgernet-aanpak-afbeelding-1
Aanpak

Onze oplossing

Natuurlijk zet Ha! zich graag in voor meer veiligheid. We gingen dan ook direct aan de slag met twee campagnes:

  • Een online zichtbaarheidscampagne om mensen te informeren over de Burgernetapp;
  • Een Facebookcampagne om de betrokkenheid met Burgernet te vergroten en zo een groter bereik te genereren.
Campagnes

Meer zichtbaarheid via video en banners

Je kent waarschijnlijk de volgende uitdrukking wel: een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Dat geldt zeker voor video. Ha! heeft daarom een script geschreven en één van onze partners heeft er vervolgens een pakkende video van gemaakt. 

Die konden we goed gebruiken voor Facebook en YouTube advertenties in de regio's waar het aantal appdownloads achter bleef. Samen met de banners die wij ontwierpen voor Google Ads leidde dit tot meer dan 4.000 app downloads en ruim 14.000 websitebezoeken.

portfolio-burgernet-showcase-afbeelding-2 portfolio-burgernet-showcase-afbeelding-1
burgernet-sfeerafbeelding
Politiehond Bumper

Meer betrokkenheid

Politiehond Bumper

Meer betrokkenheid

Het stimuleren van appdownloads is één ding. De volgende uitdaging was om ervoor zorgen dat deelnemers de app ook echt gingen gebruiken. Hiervoor hebben wij een social media strategie ontwikkeld en actief meegeholpen met social media redactie op de Facebookpagina van Burgernet. De combinatie tussen interessante Facebook posts en relevante social media advertenties zorgde er niet alleen voor dat meer mensen de Facebookpagina van Burgernet gingen volgen. Ze reageerden ook meer op de updates die wij plaatsten. Met onze inzet genereerden we dus niet alleen meer bereik, maar zorgden we ook voor meer betrokkenheid. Zo deelden wij bijvoorbeeld nieuwsberichten over Burgernet of over situaties waarin Burgernet een rol zou kunnen spelen. Op die manier werd het nut van de app duidelijk gemaakt. 

Ook kregen wij hulp van een bijzondere collega bij de Rotterdamse politie. Politiehond Bumper werd een hit op internet en zorgde daarmee voor een hoop media-aandacht. Met behulp van storytelling kon men volgen hoe Bumper opgeleid werd tot politiehond. Zijn bekendheid kwam dan ook goed van pas bij het promoten van de Burgernet Facebookpagina. Onze inspanningen op Facebook zorgden voor 38% meer Facebookvolgers en uiteindelijk hebben wij meer dan 250.000 mensen via dit platform bereikt.

Politiehond bumper
Onze oplossingen

Toegepaste services

social-media-en-content-strategie

#1 Social media en content strategie

Ontdek service
Zoekmachine advertenties

#2 Zoekmachine advertenties

Ontdek service
Social media redactie

#3 Social media redactie

Ontdek service
Social media advertenties

#4 Social media advertenties

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

Dino Experience Park

Dino Experience Park | Ha!

B2C Branding & E-Commerce

Resultaten

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

GOUD | Ha!

6 verschillende stakeholders

Resultaten

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B Leadgeneratie

Resultaten

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk | Ha!

B2C Leadgeneratie

Resultaten

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9 nieuwe websites voor basisscholen

Resultaten

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
Peugeot

Peugeot en Citroën | Ha!

5 Trainingen

Resultaten

5
Trainingen
Alles
Meetbaar
Meerdere
Dashboards
Bekijk case
ret-header

RET | Ha!

B2C E-Commerce

Resultaten

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+30.000
websitebezoekers
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars | Ha!

B2C Leadgeneratie

Resultaten

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit Online strategie

Resultaten

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C E-Commerce

Resultaten

B2C
E-Commerce
+ 14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case