B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand
Case

Vopak

Case

Vopak

Over de klant
Vopak is wereldwijd een toonaangevende speler in tankopslag, waar ze geloven dat iedereen zijn of haar talent moet kunnen (blijven) ontwikkelen. Daarom zijn diversiteit en inclusiviteit onderdeel van de bedrijfscultuur. Door samen te werken met collega's in een divers team, zorgen ze ervoor dat talenten tot zijn recht komen.  

One sentence brief
Zet Vopak op de kaart als aantrekkelijke werkgever om op lange termijn een constante sollicitatiestroom te genereren.

Vopak
Aanpak

Onze oplossingen

Vopak
Aanpak

Onze oplossingen

Een effectieve employer branding strategie is gebaseerd op grondig onderzoek naar de doelgroep, inzicht krijgen in het imago van Vopak als werkgever, het benutten van kansen en het aanpakken van pijnpunten.

Om hier een helder beeld van te krijgen, hebben we strategische sessies georganiseerd met medewerkers uit verschillende disciplines binnen Vopak. Hierdoor konden we diverse perspectieven samenbrengen en een doelgerichte employer branding strategie ontwikkelen.

Creatieve Campagnes

Concept

Na het definiëren van Vopak's kernpunten, was het tijd om de bevindingen om te zetten in aansprekende campagnes. Met de waardevolle input van diverse teams en afdelingen, begonnen we met het brainstormen over creatieve campagneconcepten.

Uiteindelijk hebben we drie solide voorstellen ontwikkeld en gepresenteerd. Na een grondige evaluatie en feedbackrondes kozen we unaniem voor de pay-off: 'Verbeter de wereld, begin bij Vopak'.

Deze slogan is niet alleen krachtig en inspirerend, maar sluit ook naadloos aan bij de missie en waarden van Vopak.

Om de boodschap tot leven te brengen, hebben we de slogan vertaald naar dynamische video's en afbeeldingen. Deze content is ontworpen om zowel de huidige als potentiële medewerkers van Vopak te inspireren en aan te moedigen deel uit te maken van het streven om het verschil te maken binnen Vopak en in de wereld.

Vopak attract banner Vopak engage banners Vopak close banners
Campagnes

Candidate persona's

Campagnes

Candidate persona's

De campagnes die gericht zijn op candidate persona's bestaan uit 3 fases:

  • Attract: campages gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van Vopak met als doel het aantrekken van (latent) werkzoekenden.
  • Engage: in deze campagnes laten we medewerkers aan het woord, delen we ervaringsverhalen over het werken bij Vopak en gaan we dieper in op de verschillende vakgebieden van Vopak.
  • Convert: in de laatste fase richten we onze campagnes op de vacatures met als doel om (latent) werkzoekenden te laten solliciteren.

In bovenstaande campagnes zetten we steeds verschillende kanalen en contentvormen in. Denk aan Meta (Facebook en Instagram), maar voornamelijk LinkedIn. Daarnaast adverteren we via de kanalen van Google (zoekmachine advertenties, display en video). Natuurlijk verspreiden wij de vacatures zelf ook via Indeed.

Vopak Candidate persona's
Vopak
Zoekmachineoptimalisatie

SEO Plan

Zoekmachineoptimalisatie

SEO Plan

De organische vindbaarheid van de "werken-bij" website vormt een belangrijk onderdeel van het Vopak communicatieplan. Het SEO-plan bestaat uit technische SEO en copywriting.

In dat kader heeft Ha! nieuwe SEO-teksten geschreven rondom het concept 'Verbeter de wereld, begin bij Vopak'. Daarnaast hebben we een SEO-training aan Vopak gegeven, zodat zij hun eigen vacatures kunnen optimaliseren voor zoekmachines. Het resultaat is dat de website in korte tijd al goed rankt op belangrijke zoekwoorden. We zijn momenteel ook begonnen met nieuwe SEO-teksten rondom vakgebieden binnen de techniek waarvoor er binnen Vopak veel behoefte is aan gekwalificeerd personeel.

Vopak SEO Plan
Google Analytics

Taggingplan

Google Analytics

Taggingplan

Echt resultaat moet meetbaar zijn. Daarom sturen we bij Ha! graag op data. Google Analytics 4 is optimaal ingericht om meer inzicht te krijgen in deze data. We willen namelijk weten wanneer (latent) werkzoekenden solliciteren of besluiten af te haken. We werken aan het volledig in kaart brengen van het sollicitatieproces en de candidate journey en we realiseren een koppeling tussen de data uit Google Analytics 4 en de recruitmentsystemen van Vopak. Dankzij deze data kunnen we goed sturing geven aan het behalen van het gewenste resultaat.

Vopak Taggingplan
Onze oplossingen

Toegepaste services

Buyer Persona onderzoek

#1 Buyer Persona onderzoek

Ontdek service
Zoekmachine optimalisatie

#2 Zoekmachine optimalisatie

Ontdek service
display advertising

#3 Display Advertising

Ontdek service
social media advertenties

#4 Social Media Advertenties

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

trindle-header

PayPer / Trindle | Ha!

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case
Aafje

Aafje

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
Dino Experience Park

Dino Experience Park

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
presscon-header

Presscon

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case