Op het moment dat het goed gaat met de economie, is de huizenmarkt booming! Makelaars helpen mensen dan graag met het verkopen van hun huis. De concurrentie tussen makelaars is echter groot. Dat maakt het verzamelen van leads voor jou als makelaar een stuk lastiger. Wil je eerder op de radar van huizenverkopers verschijnen? Met deze trends in online marketing voor makelaars helpen we je graag op weg.

Op het moment dat het goed gaat met de economie, is de huizenmarkt booming! Helaas zorgt de huidige krapte op de markt ook voor de nodige uitdagingen, zoals uitbreiding/behoud van de eigen woningportefeuille. De concurrentie tussen makelaars, met name in de stad is erg groot. Het verzamelen van verkoop leads voor jou als makelaar maakt dit een stuk lastiger, zonder concessies te doen in de courtages of huidige dienstverlening.

Wil je eerder op de radar van huizenverkopers verschijnen en wil je een stabiele toestroom van verkoopleads? Met deze trends in online marketing voor makelaars helpen we je graag op weg.

Wat zijn de trends in online marketing voor makelaars?

Uit ons eigen onderzoek onder makelaars blijkt dat ze online marketingtrends op de voet volgen. Makelaars zijn zich bewust van de waarde van online marketing en willen hun online concurrentiepositie verbeteren. Toch vertalen veel makelaars hun doelstellingen niet naar online marketing doelstellingen. Wij geven je daarom 5 tips om te starten met online marketing voor makelaars.

1. Vergroot je naamsbekendheid door in te spelen op de markt en interesses

Als het goed gaat met de economie is er een enorme vraag naar woningen en interesse in de woningmarkt. Dit kun je in je voordeel gebruiken en je naamsbekendheid vergroten. Social media zijn hier zeer geschikt voor.

2. Kopers zorgen voor likes en volgers

Kopers doen er alles aan om hun droomhuis te krijgen. Maak gebruik van de snelheid van social media. Deel bijvoorbeeld je aanbod eerder via Facebook dan via Funda, zodat je meer volgers krijgt.

3. Gebruik websiteverkeer voor meer leads met remarketing

Iemand is op zoek naar een woning. De kans is groot dat ze dan ook een woning willen verkopen. Breng je doelgroepen in kaart. Vervolgens richt je een Remarketing campagne op woningzoekenden. Zo kun je ze verleiden om voor jou te kiezen als verkoopmakelaar en verzamel je meer leads.

4. Negeer je onderbuikgevoel en test met advertenties

Door je jarenlange ervaring weet je als makelaar ongeveer wel wat er in de markt speelt. Toch kunnen kleine experimenten met online adverteren leiden tot verrassende nieuwe inzichten.

5. Koppel online marketing doelstellingen aan je jaardoelstellingen

Het voordeel van online marketing is dat alles te meten is. De resultaten zijn dus direct te koppelen aan jaarlijkse bedrijfsresultaten. Dat maakt het ook gemakkelijker om marketingbudgetten te bepalen.

Hoe zorg je dat je betere leads genereert?

Veel makelaars gebruiken een gratis waardebepaling om leads te verzamelen. Het werkt, maar het is niet echt uniek. Samen met  Ruseler Makelaars hebben wij daarom een matchingtool ontwikkeld. Deze tool laat aan potentiële woningverkopers zien hoeveel woningzoekenden er interesse zouden kunnen hebben in de woning, wanneer deze op de markt komt. Op deze manier verschijnt Ruseler eerder in de seller journey en zijn ze de concurrentie een stapje voor. Vervolgens kunnen deze potentiële verkopers een kennismakingsgesprek aanvragen via een formulier.

Aan de slag met online marketing voor makelaars?

De groeiende concurrentie tussen makelaars maakt het vinden van huizen verkopers lastig. Het wordt dus steeds belangrijker om eerder op hun radar te verschijnen. Door slim gebruik van social media, remarketing en leadgeneratie ben je de concurrentie net een stap voor. Wil je meer weten over de laatste trends in online marketing voor makelaars? Download dan ons whitepaper en neem contact met ons op voor meer informatie.

Ha!-Whitepaper-Mockup-Inbound-vs-outbound

 

Gratis whitepaper:
Inbound vs outbound

Is online (inbound) marketing de nieuwe heilige graal in jouw verkoopstrategie of kun je beter vasthouden aan de klassiekere (outbound) verkoopmethoden?

Download whitepaper