Meer bereik op Facebook

Het is een doel van veel bedrijven die op Facebook actief zijn. Meer likes op hun bedrijfspagina, zodat meer mensen hun berichten zien. Het personeel wordt verzocht om vrienden uit te nodigen en er worden speciale winacties opgezet. Maar bereik je daarmee wel het juiste publiek? Het publiek dat echt geïnteresseerd is in jouw Facebook posts? Met like campagnes op Facebook bereik je die relevante mensen wel!

Facebook is het grootste advertentienetwerk ter wereld. Het heeft niet alleen veel leden, maar je kunt er ook mee adverteren op Instagram. Samen stellen ze je in staat om miljarden mensen te bereiken. Dat is echter niet de enige kracht van het netwerk. Facebook weet namelijk ontzettend veel over haar gebruikers, waardoor jij je Facebook advertenties zeer gericht kunt laten zien aan specifieke doelgroepen. Verkoop je zwangerschapsgymnastiek, bingo-avonden voor ouderen, dure sportwagens of tuinmeubelen? Je bereikt je doelgroep eenvoudig en relatief goedkoop via Facebook. Een like campagnes op Facebook kun je dus heel specifiek richten op mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw posts. En die likes zijn een stuk relevanter dan mensen die alleen een tuinsetje willen winnen. Of je buurman die je zwangerschapspagina volgt, omdat jij hem daarvoor hebt uitgenodigd. Maar hoe zet je nu zo'n Facebook like campagne op?

Like campagnes op Facebook: onze aanpak

Ha! ziet Facebook advertenties als onderdeel van een social media strategie. Ons advies is dan ook om niet alleen te kijken naar het aantal likes. Denk ook na over welke mensen er interessant zijn voor jouw bedrijf. Welke doelgroepen zouden er interesse kunnen hebben in jouw Facebook berichten? Het helpt ook om deze doelgroepen uit te werken in buyer persona's.

Door goed na te denken over welke mensen je via Facebook wilt bereiken, kun je de like campagnes effectiever inzetten. Zijn je producten of diensten interessant voor een breed publiek? Dan kun je voor relatief weinig geld een hoop mensen bereiken. Heb je echter een hele specifieke doelgroep of een low interest product, dan worden de kosten per like een stukje hoger. Nog steeds zijn Facebook advertenties relatief goedkoop, zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Google Ads.

Facebook like advertenties

Wat betreft de advertenties zijn er niet veel verschillen met een standaard Facebook bericht. Enkel dat er weinig ruimte voor tekst is. Zorg er daarom voor dat je boodschap kort en bondig is. De lezer in je tekst aansporen om je pagina te liken is daarnaast ook een goed idee. Gebruik dus een pakkende call-to-action in je tekst. Daarnaast is een aantrekkelijke foto natuurlijk belangrijk. Een andere tip is om meerdere varianten van je advertentie te maken. Facebook test dan voortdurend welke ad het beste werkt en laat die vervolgens het vaakst aan je doelgroep zien.

Wil jij niet alleen meer likes op je bedrijfspagina, maar vooral relevante mensen bereiken voor jouw berichten? Wij adviseren je graag over je campagnes en advertenties. We kunnen natuurlijk ook het hele campagnebeheer van je overnemen. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over like campagnes op Facebook.