Adverteren voor B2B

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld. Een goed medium dus om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen onder potentiële klanten. Als jouw doelgroep voornamelijk uit andere bedrijven bestaat, mag LinkedIn niet ontbreken in je marketingstrategie. Net als bij Facebook is het ook mogelijk om te adverteren op LinkedIn. Hoewel de prijzen gemiddeld hoger liggen dan bij andere social mediaplatformen, kan het nuttig zijn om de zakelijke markt op deze manier te bereiken.

Doordat LinkedIn in Nederland een hoop gebruikers heeft, is het eenvoudig om een zakelijke doelgroep te bereiken. Daarnaast kun je targeten op branches, functies, bedrijven en nog veel meer. Waar je echter met Facebook voor een paar euro per dag kunt experimenten, heb je bij LinkedIn te maken met een minimum van 10 euro per campagne per dag. Dat zijn geen wereldbedragen, maar het dwingt je wel om beter na te denken over welke leads je wilt genereren. Hoe zorg je er als marketeer voor dat je de salesafdeling blij maakt met goede leads via LinkedIn campagnes?

Adverteren op LinkedIn: onze aanpak

Als je start met het opzetten van een LinkedIn campagne is het goed om te weten dat er 4 verschillende advertenties zijn:

  • Advertentie met één enkele afbeelding
  • Advertentie met afbeeldingencarrousel
  • Videoadvertentie
  • Tekstadvertentie

De meeste van deze advertenties zijn vergelijkbaar met de advertenties zoals we die van Facebook kennen. De tekstadvertenties zijn relatief goedkoop en zijn goed voor branding campagnes. Ze zijn echter vrij klein en vallen daardoor beperkt op. Via Sponsored Content kun je paginaberichten promoten onder jouw specifieke doelgroep. Naast deze advertentievormen is het ook mogelijk om te adverteren op websites die bij LinkedIn zijn aangesloten. Op die manier is het mogelijk om het bereik met 25% te verhogen.

Het grootste voordeel van Adverteren op LinkedIn is dat er doelgroepen te targeten zijn die via geen enkel ander advertentiekanaal te bereiken zijn. CFO's of marketingmanagers zijn bijvoorbeeld met Facebook of Google Ads niet specifiek op basis van functie te targeten, maar wel met LinkedIn. Het loont dus om na te denken over wie binnen een branche of bedrijf interesse zou kunnen hebben in jouw aanbod, en ook over wie de uiteindelijke beslissing neemt.

Met een goede strategie zijn LinkedIn campagnes uitstekend geschikt voor het genereren van B2B leads. Ha! kan je zowel op strategisch als uitvoerend vlak ondersteunen met Adverteren op LinkedIn. Neem gerust contact met ons op voor voor een vrijblijvende kennismaking.