Pokémon GO, hét koffieautomaat-gesprek van de week. Een app die volledig berust op het nostalgische gevoel van hun – voornamelijk – volwassen gebruikers die weer eventjes teruggetrokken worden naar hun jeugd, waarin Pokémon een prominente rol speelde. Binnen de ruim twee weken dat de app live is heeft het wereldwijd al miljoenen spelers. Dit soort plotselinge digitale trends zijn natuurlijk dingen waarop je snel kunt inspringen met de (content) marketing van je bedrijf. Zin om geïnspireerd te worden? Lees dan verder voor onze tips!

Interactie met jouw product of winkel

Pokémon GO leent zich als geen ander voor interactie met jouw eigen producten, een unieke kans dus! Neem een voorbeeld aan Post NL die een foto deelde van een bezorger die stil moest blijven staan omdat de klant een Pokémon wilde vangen die zich op de doos van de bezorger bevond. Maar ook Coolblue die simpelweg een foto deelde van een Pokémon in hun magazijn met als onderschrift: ‘Altijd al vermoed dat het magazijn van Coolblue een cave vol ‘Zubats’ was.’ is hiervan een sterk voorbeeld. Zo zijn er talloze manieren te bedenken waarop je Pokémon kunt integreren met jouw product.

Organiseer een meet-up

Zie gebruikers van de app in jouw zaak niet als bedreiging maar als een kans. Ontzeg ze niet de toegang, zoals in sommige horeca zaken bijvoorbeeld wel gebeurt, maar nodig ze uit. Je kunt bijvoorbeeld kijken of er zich regelmatig een speciale Pokémon bij jou in de buurt bevindt en zo mensen uitnodigen in jouw zaak om ze bij elkaar te krijgen.

Bied Pokémon GO gebruikers iets speciaals

Zit er een Pokéstop of Pokégym bij jou in de buurt? Dit is lokale plek die in het spel opgenomen is en waar Pokémon GO gebruikers heen gaan om hun Pokémon te trainen of om bijvoorbeeld extra Pokéballen voor hun spel te ontvangen. Dan liggen hier kansen voor jou! Bied de bezoekers van dat punt iets aan: een korting op je producten, een voucher met een gratis koffie om zelf weer bij te komen van hun inspanningen als Pokémon trainer, of laat ze kennis maken met je nieuwe product.

Preventie & gezondheid

Heb jij een product of dienst dat veiligheid bevordert of een gezondere levensstijl stimuleert? Dan is Pokémon GO dé kans voor jou! Pokémon GO spelers zijn gefocust op alles behalve hun veiligheid waardoor er al de nodige ongelukken gebeurd zijn. Auto ongelukken bijvoorbeeld doordat mensen tijdens het autorijden een Pokémon wilden vangen. Instanties in Amerika, die zich bezighouden met veiligheid op de weg hebben hier bijvoorbeeld al op ingehaakt. Ook het feit dat de app ervoor zorgt dat mensen naar buiten gaan en in beweging komen om een Pokémon te vangen biedt leuke kansen om bijvoorbeeld sport- en fitness artikelen te promoten, of beweging in het algemeen te promoten.

Download nu de whitepaper over Inbound Marketing!

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper