‘Een online verkoopkanaal’

Internet marketing voor de zakelijke markt betekent de markt net even iets anders benaderen dan voor de consumentenmarkt. Zeker wanneer het product een dienstverlening betreft is het grote verschil dat het geen ‘exact’ product is maar een oplossing.

Is uw b2b website gemaakt voor uw doelgroep?

Is uw b2b website wel geschreven voor uw doelgroep? Vaak is de informatie op een website van een dienstverlener niet meer dan een omschrijving of een opsomming van de diensten. Is uw website visueel aantrekkelijk en worden de bezoekers enthousiast en geprikkeld om verder te klikken of contact op te nemen?

Een b2b website is een verkoopkanaal

Een b2b website is geen online folder maar een online verkoopkanaal! Een verkoopkanaal heeft maar één doel: Verkopen. Een zakelijke website maakt enthousiast en moedigt de bezoeker aan vooral verder te kijken. Het doel van de b2b website is dan ook om sales leads te genereren.

Wat zijn b2b internet marketing doelen?

Voorbeelden van B2B internet marketing doelen zijn:
- Aanmelden voor een nieuwsbrief
- Een informatiefolder aanvragen in ruil voor een e-mail adres
- Een video bekijken
- Contact opnemen
- De dienst afnemen

Elke pagina is een marketingcampagne

Elke pagina op een b2b website is een internet marketing campagne of een onderdeel van een internet marketing campagne . Elke pagina heeft een doel. Zo is het doel van dit blog u overtuigen dat een b2b website een verkoopkanaal is.

Proces voor het opzetten van internetmarketingcampagnes:

Een succesvolle internetmarketingcampagne begint bij een goed plan en strategie. Vervolgens worden de plannen uitgevoerd en gerealiseerd. Het grote voordeel van internetmarketing is dat online campagnes volledig meetbaar zijn. Zo kan exact gemeten worden wat het ROI is van de investering. En 'meten is weten'. Op deze manier kunnen campagnes perfect geoptimaliseerd worden.

Lees verder in deel 2

Lees verder over b2b internetmarketing in deel 2 'b2b internetmarketing campagnes opzetten' 

Wij helpen je graag bij het opzetten van online marketingcampagnes. Neem geheel vrijblijvend contact op! 

Over Sven van Ophem

Na enkele jaren ervaring als eigenaar van de webwinkel Tasteweb.nl en een afgeronde marketingstudie, maar bovenal een passie voor internetmarketing, ontstond het idee om de online kennis te delen en bedrijven van dienst te zijn om online succesvol te worden.

In deze artikelen inspireer ik u met internetmarketingkennis en ervaringen. Ik nodig u uit mij uit te dagen en te reageren op deze artikelen...

Download de Inbound vs Outbound whitepaper!

Online (Inbound) marketing of de klassiekere (Outbound) marketing? Lees in de whitepaper meer over de verschillen tussen Inbound & Outbound marketing, hoe je het kan inzetten en het resultaat daarvan.

Mockup_Whitepaper_Inbound_vs_Outbound_marketing_V2

Download whitepaper