Training contentmarketing

Nog nooit was content zo belangrijk en bepalend als nu. Niet voor niets beweren sommigen dat iedere marketeer nu een ‘content marketeer’ moet zijn – ‘simpele’ reclame werkt niet meer en story telling is essentieel geworden voor het creëren van een merk en product.

Ook de consument zelf is veranderd. Hij gaat liever zelf op zoek naar informatie in plaats van dat het aan hem opgedrongen wordt door bedrijven. Als marketingprofessional is het dus de taak om de consument te bereiken op momenten dat zij daarvoor open staan, met de juiste informatie. Dat je opvalt en inspireert met je content en consumenten aanzet tot reageren en het delen ervan.

Cross media contentstrategie

Om content centraal te laten zijn in je marketingactiviteiten en zelf sterke content te creëren is het met name belangrijk om na te denken over wanneer je wat presenteert aan de consument. Een seamless customer journey betekent niets minder dan dat alle marketing kanalen die worden ingezet op elkaar zijn afgestemd. Je website, offline campagnes, social media en online campagnes.

Hoe creëer je dan zo’n op elkaar afgestemde cross media contentstrategie? En welke social media kanalen zijn voor jouw merk interessant? Hoe zet je content in om een merk te bouwen en een beleving te creëren voor de consument? Móet je video inzetten nu dat steeds essentiëler lijkt te worden? En hoe doe je dat dan op een duurzame manier? En niet geheel onbelangrijk: hoe meet je resultaten van content marketing zodat je kunt rapporteren en bijsturen?
Dat en meer leer je in onze training content marketing!