B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Case

MobiWerk

Case

MobiWerk

Over de klant
MobiWerk is een wervingsbureau voor het openbaar vervoer. Zij werven buschauffeurs en trambestuurders, leiden een gedeelte van hen zelf op en plaatsen hen daarna bij vervoerders als HTM, RET, Connexxion, Arriva en Qbuzz. In dat kader zijn zij continu op zoek naar enthousiaste sollicitanten om op te leiden.

One sentence brief
Maak het beroep buschauffeur 'sexier' zodat we meer kandidaten voor de opleiding buschauffeur of trambestuurder aantrekken en onze pool aan chauffeurs en bestuurders bovendien kunnen verjongen.

case-MobiWerk-afbeelding
Aanpak

Onze oplossing

Mobiwerk aanpak
Aanpak

Onze oplossing

Om de employer branding & wervingscampagnes tot hun volle recht te laten komen, kwamen we overeen een aangescherpte corporate identity te ontwikkelen die de campagnes extra kracht zou bijzetten. In samenwerking met ons partner-reclamebureau Campagne werd een nieuwe identiteit en stijldocument ontwikkeld. Dit diende als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe website, video's en het overige campagnemateriaal

De reiziger centraal

Een nieuwe corporate identity en website

De reiziger centraal

Een nieuwe corporate identity en website

De nieuwe corporate identity zet de reiziger centraal. De vakbekwame chauffeurs en bestuurders van MobiWerk fungeren als gastheer of -vrouw om zo het verschil te maken voor de reiziger. Het verschil tussen vervoer en een zorgeloze, ontspannen rit.

Met dit als uitgangspunt zijn verschillende scenario's bedacht en uitgewerkt waarin de bus- en touringcarchauffeurs en trambestuurders van MobiWerk dat verschil maken. Een jong meisje dat met de tram naar opa & oma gaat, een stel ouderen dat een geweldig dagje uit heeft met een touringcar, en een verliefd stel dat met de bus naar elkaar toegebracht worden.

case-MobiWerk-ads-1
portfolio-mobiwerk portfolio-mobiwerk-visual-1 portfolio-mobiwerk-campagne-beheer-1
Campagnes

Employer Branding

Campagnes

Employer Branding

De video's en campagnebeelden hebben we vervolgens ingezet in een employer branding campagne, met als doel meer mensen (met name jongeren) te laten inzien dat het beroep van buschauffeur en trambestuurder méér is dan reizigers van A naar B brengen. Met de tagline 'MobiWerk. MensenWerk.', landingspagina's en case-interviews met huidige chauffeurs ondersteunt de website de customer journey van deze potentiële kandidaten. Door hun enthousiasme en de open communicatiestijl van MobiWerk worden werkgever en kandidaat dichter bij elkaar gebracht.

Een mooi voorbeeld van hoe content, Google Ads en social media advertenties elkaar kunnen ondersteunen tot indrukwekkende resultaten.

MobiWerk
Onze oplossingen

Toegepaste services

social-media-en-content-strategie

#1 Content strategie

Ontdek services
zoekmachine advertenties

#2 Zoekmachine advertenties

Ontdek services
social media advertising

#3 Social media advertising

Ontdek services
employer branding strategie

#4 Employer branding strategie

Ontdek services
kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
trindle-header

PayPer / Trindle | Ha!

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case
presscon-header

Presscon

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
Vopak

Vopak

B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
Dino Experience Park

Dino Experience Park

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
Aafje

Aafje

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand
Bekijk case