Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Case

Team Jayme

Case

Team Jayme

Over de klant
Onze creatief samenwerkingspartner Campagne kwam in april 2020 met de vraag of wij wilden meewerken aan een campagne voor Stichting Team Jayme. De stichting die in het leven is geroepen om de doodzieke baby Jayme uit Rijswijk een kans te geven om op te groeien. Daar hoefden wij natuurlijk niet lang over na te denken. En zo werden we onderdeel van een heel bijzondere campagne waarmee we letterlijk een mensenleven konden redden.

One sentence brief
De uitdaging: binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek 1,9 miljoen euro ophalen om de behandeling met het medicijn Zolgensma (het duurste medicijn ter wereld) te bekostigen. En dat terwijl de tijd dringt. Ter vergelijking: de nagellakactie 'Lak door Tijn' voor Serious Request haalde in 2016 ruim 2,5 miljoen euro op. Dat was een actie die landelijke media-aandacht genoot en massaal gedeeld werd op social media. Geen makkelijke opgave dus. Hoe eerder dit bedrag binnen zou zijn, hoe sneller Jayme behandeld kon worden en hoe groter zijn overlevingskans zou zijn.

logo-Team-Jayme
Aanpak

Onze oplossing

Case Team Jayme
Aanpak

Onze oplossing

Stichting Team Jayme had een beperkt budget om mee te werken, waardoor simpelweg het adverteren met de vraag om te doneren niet genoeg zou zijn. Naar aanleiding van dat gegeven hebben we vervolgens bepaald waar naar ons idee wél de kansen lagen en wat er moest gebeuren om toch het gewenste bedrag binnen te halen. Onze samenwerkingspartner Campagne had al een plan liggen waarmee zoveel mogelijk media-aandacht zou worden gegenereerd. Onze aanpak aanvullend daarop bestond uit drie onderdelen:

  •  Boosten van de media aandacht (de pieken verlengen)
  • Continu vertoningen creëren om onder de aandacht te blijven
  • De bereikte mensen activeren tot een daadwerkelijke donatie
Mensen bereiken

Campagnes die mensen raken en activeren

Om online bij mensen onder de aandacht te komen hebben we eerst bepaald bij welke drie buyer persona's de meeste indruk kon worden gecreëerd. Vervolgens hebben we een door Campagne gecreëerde video aan deze groepen mensen getoond op Facebook, Instagram en YouTube. Om actueel te blijven onder de doelgroep hebben we vervolgens banners vertoond met diverse uitingen en acties. Zo hebben we o.a. mensen gevraagd een symbolisch verjaardagskaarsje te doneren voor Jayme omdat hij bijna 1 jaar werd. 

Natuurlijk ook omdat we vurig hoopten dat hij ook zijn tweede verjaardag zou gaan halen dankzij het medicijn. Mensen konden hem dus letterlijk een toekomst schenken als verjaardagscadeau. Deze acties kwamen ook terug in TV-programma's, radio, magazines en buitenreclame, zodat alles elkaar versterkte. Via re-marketing toonden we vervolgens aan iedereen die op de website geweest was een banner met de vraag of zij ook een bijdrage wilden doen.

case-stichting-team-jayme
Resultaat

Onverwachte wending

Resultaat

Onverwachte wending

De campagnes werden goed opgepikt. Het was een waanzinnige rollercoaster en na nog geen maand was het bedrag - dat in eerste instantie bijna onmogelijk hoog leek - binnen: 1,9 miljoen euro! Maar die vreugde was helaas van korte duur. Niet veel later bleek dat de behandeling definitief niet in Nederland kon plaatsvinden en er naar het buitenland moest worden uitgeweken. Na uitvoerig overleg met diverse artsen en instanties kon Jayme uiteindelijk in Boedapest, Hongarije behandeld worden. Goed nieuws dus, alleen kwamen daar wel veel extra kosten bij kijken voor de invoerrechten van het medicijn, de 3 maanden durende behandeling en de medische reiskosten. Hierdoor was het nieuwe streefbedrag 2,2 miljoen euro. We hebben toen direct de campagnes hervat en uitleg gegeven waarom het streefbedrag verhoogd was. Binnen enkele weken hadden we wederom goed nieuws: het definitieve bedrag was binnen en Jayme kon beginnen aan de behandeling!

Gelukkig werd dat een succesverhaal: op dinsdag 4 augustus is Jayme in het Bethesda Kinderziekenhuis in Budapest behandeld met Zolgensma! Wij wensen Jayme en zijn familie al het geluk van de wereld toe. Wij zijn erg trots dat we onze expertise hebben mogen inzetten voor dit bijzondere doel.

team-jayme

Bekijk het verhaal van Jayme in deze video:

Onze oplossingen

Toegepaste services

Social media en content strategie

#1 Content strategie

Ontdek service
Buyer persona onderzoek

#2 Buyer Persona onderzoek

Ontdek service
Display advertising

#3 Display advertising

Ontdek service
Social media advertenties

#4 Social media advertenties

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Dino Experience Park

Dino Experience Park | Ha!

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
Burgernet

Burgernet | Ha!

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk | Ha!

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
trindle-header

PayPer / Trindle | Ha!

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case
Peugeot

Peugeot en Citroën | Ha!

5
Trainingen
Alles
Meetbaar
Meerdere
Dashboards
Bekijk case
presscon-header

Presscon | Ha!

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars | Ha!

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case