B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Case

Ruseler Makelaars

Case

Ruseler Makelaars

Over de klant
Ruseler Makelaars Capelle a/d IJssel en Rotterdam Nesselande heeft ruim 40 jaar ervaring met het aankopen, verkopen en taxeren van woningen in Capelle aan den IJssel en Rotterdam - Oost. Omdat iedereen andere woonwensen heeft, staat persoonlijke benadering bij Ruseler centraal. Zo kun je bijvoorbeeld ook in de avonduren en op afspraak langskomen op één van de kantoren. 

One sentence brief
Het vinden van nieuwe verkopers van huizen is een grote uitdaging, dus hoe zorg je voor meer lokale zichtbaarheid en een constante toestroom van leads in een zeer concurrerende markt?

Case Ruseler Makelaars
Aanpak

Onze oplossing

Ruseler Makelaars website
Aanpak

Onze oplossing

Ha! is al jaren een soort externe marketingafdeling voor Ruseler. Samen werkten we aan de volgende marketingactiviteiten:

Inzicht creëren

Een meetbare website

Om te beginnen was het belangrijk om de resultaten van de naamsbekendheids- en leadgeneratiecampagnes beter te kunnen meten. Daarvoor is een meetplan opgesteld. Samen met Ruseler hebben we bepaald wat de belangrijkste statistieken zijn. We keken niet alleen naar het aantal behaalde leads, maar ook naar andere factoren. Denk aan terugkerende bezoekers.

Met behulp van een taggingplan zorgden we er vervolgens voor dat we de belangrijke onderdelen op de website ook daadwerkelijk konden meten in Google Analytics. Door meer inzicht in de data, kunnen we nu veel beter sturen op conversie.

Case Ruseler Makelaars
Expertise

Naamsbekendheid campagnes

Expertise

Naamsbekendheid campagnes

Eén van de belangrijkste doelen van Ruseler is het vergroten van de naamsbekendheid in de buurt. Om dit te bereiken, heeft Ha! verschillende betaalde en onbetaalde campagnes opgezet. Het belangrijkste voorbeeld hiervan is de "verkocht bij u in de buurt"-campagne. Door middel van advertenties op social media richten we advertenties op bepaalde postcodes. Deze advertenties laten de huizen zien die in de buurt verkocht zijn. Dit zorgt niet alleen voor meer zichtbaarheid in die buurten, maar ook voor social proof.  De advertenties tonen aan dat Ruseler ook jou kan helpen om jouw huis te verkopen.

Ruseler social posts
Expertise

Leadgeneratiestrategie

Expertise

Leadgeneratiestrategie

Om een constante stroom van waardevolle leads te genereren, ontwikkelde Ha! een leadgeneratiestrategie. Mensen kunnen een gratis waardebepaling van hun woning aanvragen via de website. Deze waardebepaling is geen grove schatting. Er wordt echt onderzoek voor gedaan. Dit zorgt niet alleen voor meer leads, maar die leads zijn ook nog eens van goede kwaliteit. Mensen die de gratis waardebepaling aanvragen, zitten immers in een latere fase van de buyers journey. Ze willen graag hun huis te verkopen en hebben geen behoefte aan een grove schatting. Met deze leadgeneratiestrategie onderscheidt Ruseler zich dus van de concurrentie.

ruseler-onze-aanpak
Extra

Andere werkzaamheden

Extra

Andere werkzaamheden

In deze case is slecht een deel van de werkzaamheden die we voor Ruseler doen beschreven. Als externe marketingafdeling heeft Ha! zich de afgelopen jaren ook bezig gehouden met:

ruseler-andere-werkzaamheden
Onze oplossingen

Toegepaste services

social media advertenties

#1 Social media advertenties

Ontdek service
lead generatie strategie

#2 Lead generatie strategie

Ontdek service
social media en contentstrategie

#3 Social en contentstrategie

Ontdek service
conversie optimalisatie

#4 Conversie optimalisatie

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Dino Experience Park

Dino Experience Park

B2C Branding & E-Commerce

Resultaten

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C Branding & Betrokkenheid

Resultaten

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

GOUD

6 verschillende stakeholders

Resultaten

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX

B2B Leadgeneratie

Resultaten

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C Leadgeneratie

Resultaten

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant

9 nieuwe websites voor basisscholen

Resultaten

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
trindle-header

PayPer / Trindle

B2B Leadgeneratie

Resultaten

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case
Peugeot

Peugeot en Citroën

5 Trainingen

Resultaten

5
Trainingen
Alles
Meetbaar
Meerdere
Dashboards
Bekijk case
ret-header

RET

B2C E-Commerce

Resultaten

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+30.000
websitebezoekers
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme

Non-profit Online strategie

Resultaten

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case