ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

ruseler-makelaars-portfolio

Hoe word je zichtbaarder onder huizenverkopers in de buurt en zorg je voor meer leads? Dat is een flinke uitdaging in een markt met veel concurrentie. Als externe marketingafdeling van Ruseler gaat Ha! die uitdaging graag aan!

 

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie

Ruseler Makelaars

Ruseler Makelaars

Over de klant
Ruseler Makelaars Capelle a/d IJssel en Rotterdam Nesselande heeft ruim 40 jaar ervaring met het aankopen, verkopen en taxeren van woningen in Capelle aan den IJssel en Rotterdam - Oost. Omdat iedereen andere woonwensen heeft, staat persoonlijke benadering bij Ruseler centraal. Zo kun je bijvoorbeeld ook in de avonduren en op afspraak langskomen op één van de kantoren. 

One sentence brief
Het vinden van nieuwe verkopers van huizen is een grote uitdaging, dus hoe zorg je voor meer lokale zichtbaarheid en een constante toestroom van leads in een zeer concurrerende markt?

Case Ruseler Makelaars Case
Aanpak

Onze oplossing

Ruseler Makelaars website
Aanpak

Onze oplossing

Ha! is al jaren een soort externe marketingafdeling voor Ruseler. Samen werkten we aan de volgende marketingactiviteiten:

Inzicht creëren

Een meetbare website

Om te beginnen was het belangrijk om de resultaten van de naamsbekendheids- en leadgeneratiecampagnes beter te kunnen meten. Daarvoor is een meetplan opgesteld. Samen met Ruseler hebben we bepaald wat de belangrijkste statistieken zijn. We keken niet alleen naar het aantal behaalde leads, maar ook naar andere factoren. Denk aan terugkerende bezoekers.

Met behulp van een taggingplan zorgden we er vervolgens voor dat we de belangrijke onderdelen op de website ook daadwerkelijk konden meten in Google Analytics. Door meer inzicht in de data, kunnen we nu veel beter sturen op conversie.

Case Ruseler Makelaars

Naamsbekendheid campagnes

Naamsbekendheid campagnes

Eén van de belangrijkste doelen van Ruseler is het vergroten van de naamsbekendheid in de buurt. Om dit te bereiken, heeft Ha! verschillende betaalde en onbetaalde campagnes opgezet. Het belangrijkste voorbeeld hiervan is de "verkocht bij u in de buurt"-campagne. Door middel van advertenties op social media richten we advertenties op bepaalde postcodes. Deze advertenties laten de huizen zien die in de buurt verkocht zijn. Dit zorgt niet alleen voor meer zichtbaarheid in die buurten, maar ook voor social proof.  De advertenties tonen aan dat Ruseler ook jou kan helpen om jouw huis te verkopen.

Ruseler social posts Expertise

Leadgeneratiestrategie

Leadgeneratiestrategie

Om een constante stroom van waardevolle leads te genereren, ontwikkelde Ha! een leadgeneratiestrategie. Mensen kunnen een gratis waardebepaling van hun woning aanvragen via de website. Deze waardebepaling is geen grove schatting. Er wordt echt onderzoek voor gedaan. Dit zorgt niet alleen voor meer leads, maar die leads zijn ook nog eens van goede kwaliteit. Mensen die de gratis waardebepaling aanvragen, zitten immers in een latere fase van de buyers journey. Ze willen graag hun huis te verkopen en hebben geen behoefte aan een grove schatting. Met deze leadgeneratiestrategie onderscheidt Ruseler zich dus van de concurrentie.

ruseler-onze-aanpak Expertise

Andere werkzaamheden

Andere werkzaamheden

In deze case is slecht een deel van de werkzaamheden die we voor Ruseler doen beschreven. Als externe marketingafdeling heeft Ha! zich de afgelopen jaren ook bezig gehouden met:

ruseler-andere-werkzaamheden Extra

Toegepaste services

Social media advertenties

social media advertenties

Lead generatie strategie

lead generatie strategie

Social en contentstrategie

social media en contentstrategie

Conversie optimalisatie

conversie optimalisatie