75%
minder dataverlies
B2C
E-Commerce
Case

Grandado.com

Case

Grandado.com

Over de klant
Grandado.com is een internationale webshop met geïmporteerde producten uit China. Onder ruim 50 labels zijn ze actief in verschillende landen. Je kunt er de meest uiteenlopende producten kopen: van fietstas en yogamat tot tuinartikelen en alles voor in de keuken. Wat al die producten gemeen hebben is dat ze van uitstekende kwaliteit en toch betaalbaar zijn. Daarnaast onderscheidt Grandado.com zich van andere webshops met Chinese producten door uitstekende service. Een belangrijk onderdeel van die goede service is dat de webshops gemakkelijk in gebruik zijn. Zo is het voor iedereen een plezier om erop te shoppen. Om dit te bereiken maakt Grandado.com gebruik van heel veel data en klantenfeedback.

One sentence brief
Help ons om de grote hoeveelheden data uit verschillende kanalen te analyseren en de meting ervan zo nauwkeurig mogelijk in te stellen, zodat er minder dataverlies optreedt en wij beter kunnen sturen op onze (grotendeels geautomatiseerde) campagnes.

Grandado website
Aanpak

Onze oplossing

Grandado aanpak
Aanpak

Onze oplossing

We kunnen wel stellen dat Grandado.com flink gebruik maakt van big data. De campagnes in Google Ads zijn grotendeels geautomatiseerd en worden aan de hand van data bijgestuurd. Daarnaast worden er belangrijke beslissingen over campagnes genomen aan de hand van data uit Google Analytics. Het is dan ook belangrijk dat de data die Grandado.com gebruikt om belangrijke marketingbeslissingen te nemen, zo volledig mogelijk is.

De meting ervan moet dus zo nauwkeurig mogelijk gebeuren, zodat er zo min mogelijk dataverlies optreedt. Ha! optimaliseert niet alleen de metingen voor alle labels, maar helpt ook met het analyseren en interpreteren van grote datavraagstukken. Daardoor krijgt Grandado.com meer inzicht in de campagnes, zodat ze die beter kunnen optimaliseren.

Ha! heeft Grandado.com al weten te ondersteunen op de volgende gebieden:

  • Google Analytics 4 & Universal Analytics
  • (Enhanced) Ecommerce Serverside tracking 
  • Bing conversie tracking
  • Vragen/adviezen over data tracking en data interpretatie.
Voorkomen dataverlies

Server side tracking

Eén van de grootste uitdagingen voor Grandado.com was het voorkomen van dataverlies. Er bleek een verschil van 20% te zitten tussen de orderdata in hun systeem en Google Analytics. De belangrijkste reden hiervoor was dat niet alle bezoekers na een aankoop de bedankpagina van de webshops bereiken. Veel klanten klikken een geslaagde iDeal transactie bij de bank al weg, er worden ad-blockers gebruikt of de browser slaat cookie-gegevens niet goed op. Hierdoor is de meting in Google Analytics niet volledig en treedt er dataverlies op.

Door middel van server side tracking heeft Ha! ervoor gezorgd dat transactiedata zo volledig mogelijk in Google Analytics terecht komt. Met deze methode wordt de Google Analytics tag op een aparte server uitgevoerd en niet in de browser van de websitebezoeker. Daardoor hebben we meer controle over de data in Google Analytics en voorkomen we dus dat er dataverlies optreedt. Uiteindelijk zorgde server side tracking ervoor dat het verschil van orderdata tussen het systeem van Grandado.com en Google Analytics verminderd werd tot slechts 5%.

Grandado
Expertise

Aanvullende services

Expertise

Aanvullende services

Bing Ads

Op advies van Ha! is Grandado.com gestart met Bing Ads en er draaien inmiddels verschillende campagnes. Om goed van start te kunnen gaan, heeft Ha! geholpen met het installeren en juist instellen van conversion tracking. Daardoor komt er ook conversie data binnen bij Bing Ads. Zo kan Grandado.com snel zien wat werkt en niet werkt en de campagnes vervolgens bijsturen.

Vragen en adviezen over data tracking en data interpretatie

Naast grotere datavraagstukken helpt Ha! Grandado.com regelmatig met wat kleinere analyses. Zo komt het bijvoorbeeld wel eens voor dat een bepaald kanaal relatief veel of juist weinig orders genereert ten opzichte van andere maanden. Ha! zoekt vervolgens uit of de meting nog klopt en waar die verschillen in zitten. Daarnaast heeft Ha! geholpen met YouTube conversion tracking en geadviseerd om marketing dashboards te maken met Supermetrics

Grandado Bing Ads
Onze oplossingen

Toegepaste services

e-commerce strategie

#1 E-commerce strategie

Ontdek service
zoekmachine advertenties

#2 Zoekmachine advertenties

Ontdek service
conversie optimalisatie

#3 Conversie optimalisatie

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven

Cases

Gerelateerde Cases

Peugeot

Peugeot en Citroën | Ha!

5
Trainingen
Alles
Meetbaar
Meerdere
Dashboards
Bekijk case
ret-header

RET

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C
E-Commerce
+14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

Marketing Case: GOUD | Ha!

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case