positioneringsonderzoek

Mouse Tracking

positioneringsonderzoek

Wil je naast de cijfers en grafieken van Google Analytics meer inzicht krijgen in het gedrag van je websitebezoekers? Mouse tracking brengt dit gedrag letterlijk in kaart. Wij helpen je om te begrijpen waarom mensen online iets kopen, of juist afhaken. 

Mouse tracking biedt waardevolle gegevens die we kunnen gebruiken voor conversie-optimalisatie. Het is niet alleen nuttig om te weten wát er op je website gebeurt, maar ook waarom bezoekers zich op een bepaalde manier gedragen. Door het gedrag van gebruikers te volgen, kunnen we jouw website verbeteren en de kans op conversie verhogen. 


positioneringsonderzoek

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Onze werkwijze
Stap 1

Gedragsanalyse

De eerste stap is het opzetten van mouse tracking op jouw website. We installeren de juiste tools waarmee we de muisbewegingen van bezoekers kunnen volgen.

Stap 2

Inzicht in focus en interactie

In de tweede stap analyseren we de verzamelde mouse trackingsdata. We kijken naar patronen in de muisbewegingen.

Stap 3

Optimalisatie en verbeteringen

De laatste stap is het doorvoeren van de inzichten die we hebben opgedaan uit de mouse trackingdata.  Op basis van de analyse passen we je website aan.

Resultaat: hogere conversie

Waarom met Ha!?

voordelen-waarom-met-ha-03 Voordelen

Waarom met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Services

Gerelateerde services

social-media-en-content-strategie

Social Media Strategie

Zorg voor een social media contentplan waarmee jouw social media kanalen vóór je gaan werken.

Lees meer over social media strategie
Lead generatie

Lead generatie

Behaal écht sales resultaat met slimme lead generatie

Lees meer over lead generatie
positionerings onderzoek

Positioneringsonderzoek

Ontdek met een positioneringsonderzoek hoe jouw organisatie zich het beste naar klanten toe kan profileren.

Lees meer over het positioneringsonderzoek
buyer persona onderzoek

Buyer persona onderzoek

Ontdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.

Lees meer over buyer persona onderzoek

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw mouse tracking oppakken. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe je met mouse tracking écht resultaat kunt behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
smile
CASE

Uitgelichte case

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
FAQ

Veelgestelde vragen over mouse tracking

Wat is mouse tracking en waarom is het handig?

Met mouse tracking kun je achterhalen hoe bezoekers hun muis over een website bewegen. Zo kun je gemakkelijk zien waar gebruikers naar kijken, waar ze op klikken en hoe ze navigeren. Dit helpt je om je website gebruiksvriendelijker te maken en conversies te verbeteren.

Wat is het verschil tussen een heatmap en mouse tracking?

Een heatmap geeft in kleuren weer hoe een muis klikt, scrollt of beweegt. Het is een soort visuele samenvatting van het gedrag van al je bezoekers. Wil je strategische inzichten en snelle verbeteringen toepassen, dan kies je vaak voor een heatmap.

Bij mouse tracking worden de bewegingen van de muis in detail geregistreerd. Wat je vervolgens ziet, is een soort lijnenspel met stippen op de plaatsen waar de muis klikt of blijft hangen. Hierdoor kun je dus veel specifieker het gedrag van je gebruiker analyseren. Je gebruikt dit vaak wanneer je specifieke elementen van je website wilt verbeteren.

Moet ik rekening houden met privacyregels?

Zeker. Je mag persoonlijke gegevens niet zonder toestemming vastleggen. Je moet je bezoekers dus informeren over tracking via een cookieverklaring. Ook moet je voldoen aan wetgeving zoals de AVG (GDPR).

Wat wij schrijven over
website optimalisatie

Kennisbank
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Consent mode voor advertentie personalisatie: welke actie je nu moet ondernemen
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
De verschillen tussen Google Analytics 4 en 3 (Universal)
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Marle Reimert
Je omzet verhogen met Google Analytics
Bekijk artikel

Maak kennis met onze klanten

Blije klanten
RET
Vopak
Peugeot
CJG Rijnmond
Aafje
Dermalogica
Op Voorne Putten
KNV
Dino Experience Park
Lifemaxx
Gourmet Ingredients
Erasmus MS
Interimworx
Europcar
Sociaal Fonds Mobiliteit
LMC
Roncalli Mavo
MobiWerk
Politie
Gemeente Den Haag
NOAB
Grandado
Tourist Day tickets
Lloyds Register
Woonboulevard Spijkenisse
Octant
Calex
LVH Advocaten
D&S Makelaars
VARI