
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Home / Mouse Tracking
Wil je naast de cijfers en grafieken van Google Analytics meer inzicht krijgen in het gedrag van je websitebezoekers? Mouse tracking brengt dit gedrag letterlijk in kaart. Wij helpen je om te begrijpen waarom mensen online iets kopen, of juist afhaken.
Mouse tracking biedt waardevolle gegevens die we kunnen gebruiken voor conversie-optimalisatie. Het is niet alleen nuttig om te weten wát er op je website gebeurt, maar ook waarom bezoekers zich op een bepaalde manier gedragen. Door het gedrag van gebruikers te volgen, kunnen we jouw website verbeteren en de kans op conversie verhogen.
De eerste stap is het opzetten van mouse tracking op jouw website. We installeren de juiste tools waarmee we de muisbewegingen van bezoekers kunnen volgen.
Deze gegevens laten zien waar de cursor zich bevindt, welke delen van de pagina de meeste aandacht krijgen en waar bezoekers mogelijk vastlopen. Dit biedt ons gedetailleerd inzicht in de navigatie en de aandachtspunten van je bezoekers. .
In de tweede stap analyseren we de verzamelde mouse trackingsdata. We kijken naar patronen in de muisbewegingen.
Waar stoppen bezoekers vaak met bewegen, welke secties trekken hun aandacht, en waar bewegen ze te snel doorheen zonder interactie? Door deze gegevens te combineren met bestaande webstatistieken kunnen we ontdekken waar bezoekers het meest geïnteresseerd zijn en waar ze mogelijk afgeleid raken. Dit helpt ons om te begrijpen waarom sommige bezoekers converteren en anderen afhaken. .
De laatste stap is het doorvoeren van de inzichten die we hebben opgedaan uit de mouse trackingdata. Op basis van de analyse passen we je website aan.
Bijvoorbeeld door knoppen of call-to-actions beter te positioneren, navigatie te vereenvoudigen of content prominenter te maken. We zorgen ervoor dat de pagina minder verwarrend is en dat bezoekers eenvoudig hun weg vinden naar de gewenste actie. Door de veranderingen continu te monitoren via mouse tracking, kunnen we steeds verder optimaliseren en de conversieratio verhogen. Als marketingbureau zorgen wij ervoor dat je niet alleen de cijfers begrijpt, maar ook het gedrag achter die cijfers. Hierdoor kunnen we gerichte verbeteringen doorvoeren die écht impact hebben op je online succes..
We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengen en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.
Zorg voor een social media contentplan waarmee jouw social media kanalen vóór je gaan werken.
Lees meer over social media strategieBehaal écht sales resultaat met slimme lead generatie
Lees meer over lead generatieOntdek met een positioneringsonderzoek hoe jouw organisatie zich het beste naar klanten toe kan profileren.
Lees meer over het positioneringsonderzoekOntdek de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Lees meer over buyer persona onderzoekWij hebben Presscon ondersteund met de positionering, inbound marketing en het commerciëler in de markt zetten van hun innovatieve stikstofoplossingen.
Met mouse tracking kun je achterhalen hoe bezoekers hun muis over een website bewegen. Zo kun je gemakkelijk zien waar gebruikers naar kijken, waar ze op klikken en hoe ze navigeren. Dit helpt je om je website gebruiksvriendelijker te maken en conversies te verbeteren.
Een heatmap geeft in kleuren weer hoe een muis klikt, scrollt of beweegt. Het is een soort visuele samenvatting van het gedrag van al je bezoekers. Wil je strategische inzichten en snelle verbeteringen toepassen, dan kies je vaak voor een heatmap.
Bij mouse tracking worden de bewegingen van de muis in detail geregistreerd. Wat je vervolgens ziet, is een soort lijnenspel met stippen op de plaatsen waar de muis klikt of blijft hangen. Hierdoor kun je dus veel specifieker het gedrag van je gebruiker analyseren. Je gebruikt dit vaak wanneer je specifieke elementen van je website wilt verbeteren.
Zeker. Je mag persoonlijke gegevens niet zonder toestemming vastleggen. Je moet je bezoekers dus informeren over tracking via een cookieverklaring. Ook moet je voldoen aan wetgeving zoals de AVG (GDPR).
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!