Aafje

Aafje

Aafje

Huishoudelijk medewerkers promoveren tot helden? Wij deden het in een succesvolle employer branding campagne voor Aafje!

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand

Aafje

Aafje

Over de klant


Aafje is een prominente ouderenzorgorganisatie in Rotterdam en omstreken. Als één van de grootste werkgevers in de regio, wordt Aafje hoog gewaardeerd onder medewerkers. Dit blijkt uit het meermaals ontvangen van het keurmerk Beste Werkgever. Deze waardering is te danken aan de focus op persoonlijke ontwikkeling en betrokkenheid. Aafje speelt een belangrijke rol in de zorgsector door haar inzet voor zowel de zorg en ondersteuning aan ouderen als de professionele groei van haar medewerkers.

One sentence brief


Hoe kan Aafje de komende jaren haar digitale presence zo versterken dat het enerzijds een consistent, positief effect heeft op het imago van de organisatie en anderzijds grip en controle geeft op het wervingsproces voor huishoudelijk medewerkers middels een sterke employer brandingstrategie?

Aafje Case
Aanpak

Onze oplossingen

Aafje
Aanpak

Onze oplossingen

Ha! heeft de employer branding strategie van Aafje ontwikkeld en daarin sterk de focus gelegd op het verbeteren van het imago van de huishoudelijke hulp. Na grondig doelgroeponderzoek en uitgebreide gesprekken met Aafje, bedachten we een innovatief campagneconcept met het aantrekken en behouden van toegewijde huishoudelijk medewerkers als doel.

Dit concept was de basis voor candidate persona's, marketing automation en SEO optimalisatie van de campagnewebsite.

Creatieve Campagnes

Concept

Uit een reeks gesprekken met Aafje en huishoudelijk medewerkers kwam een krachtige campagneboodschap naar voren: "Bij Aafje ben je als hulp een held." Deze boodschap benadrukt dat de bijdrage van huishoudelijk medewerkers veel meer is dan alleen schoonmaken. Ze maken het mogelijk voor hulpbehoevenden om langer thuis te wonen.

Dit doen ze door zowel praktische hulp als menselijk contact te bieden. Het concept onderstreept daarom het maatschappelijke belang van het werk in de huishoudelijke ondersteuning. De campagne richt zich op doeners met sociale vaardigheden en een 'zorghart'. Het benadrukt bovendien dat mensen die deze kwaliteiten bezitten, essentieel zijn voor Aafje. 

Aafje attract banner Aafje engage banners Aafje close banners

Candidate persona's

Candidate persona's

Naast het campagneconcept hebben we de doelgroep in kaart gebracht en uitgewerkt in drie fictieve kandidaten: de candidate persona’s. De campagnes gericht op deze persona's bestaan uit 3 fases:

  • Attract: campagnes om de zichtbaarheid van Aafje als werkgever te vergroten, met het doel om (latent) werkzoekenden kennis te laten maken met het beroep.
  • Engage: in deze campagnes geven we medewerkers van Aafje een stem, delen we verhalen vanuit hun ervaringen en belichten we uitgebreid wat werken als huishoudelijke hulp bij Aafje inhoudt.
  • Convert: in de laatste fase focussen onze campagnes zich op het promoten van vacatures, met het doel om (latent) werkzoekenden aan te moedigen om te solliciteren.

In de campagnes maken we gebruik van diverse kanalen en contentvormen. Dit omvat platforms zoals Meta (Facebook en Instagram), zoekmachines, het Google Display Netwerk en YouTube.

Aafje Candidate persona's Campagnes
Aafje

Marketing automation

Marketing automation

Recruiters verwerken sollicitaties met HubSpot en hierin houden ze bij in welke fase van het sollicitatieproces een kandidaat zich bevindt. Eveneens houden zij bij waarom een kandidaat wordt afgewezen of zich terugtrekt. Dit biedt een overzichtelijke werkwijze en een goede basis voor analyses. Deze inzichten, aangevuld met de uitkomsten van panelgesprekken met werknemers en de doelgroep, kunnen worden gebruikt om de vacaturetekst, het campagnemateriaal en de algehele boodschap te verbeteren.

Aafje marketing automation HubSpot

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

Om de vindbaarheid van onze wervingswebsite in zoekmachines te verbeteren, hebben we een grondige zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Zo ontdekten we welke termen huishoudelijk medewerkers gebruiken bij het zoeken naar nieuwe carrièrekansen. Op basis van deze analyse hebben we een doelgericht contentplan opgesteld. Dit plan helpt ons om relevante content te creëren die de website beter zichtbaar maakt voor (latent) werkzoekenden. Bovendien geeft het plan inzicht in de specifieke informatiebehoeften van huishoudelijk medewerkers die een nieuwe uitdaging zoeken.

Aafje SEO SEO

Toegepaste services

Buyer Persona onderzoek

Zoekmachine optimalisatie

Display Advertising

Social Media Advertenties