Aafje

Aafje

Aafje

Huishoudelijk medewerkers promoveren tot helden? Wij deden het in een succesvolle employer branding campagne voor Aafje!

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand

Aafje

Aafje

Over de klant


Aafje is een prominente ouderenzorgorganisatie in Rotterdam en omstreken. Als één van de grootste werkgevers in de regio, wordt Aafje hoog gewaardeerd onder medewerkers. Dit blijkt uit het meermaals ontvangen van het keurmerk Beste Werkgever. Deze waardering is te danken aan de focus op persoonlijke ontwikkeling en betrokkenheid. Aafje speelt een belangrijke rol in de zorgsector door haar inzet voor zowel de zorg en ondersteuning aan ouderen als de professionele groei van haar medewerkers.

One sentence brief


Hoe kan Aafje de komende jaren haar digitale presence zo versterken dat het enerzijds een consistent, positief effect heeft op het imago van de organisatie en anderzijds grip en controle geeft op het wervingsproces voor huishoudelijk medewerkers middels een sterke employer brandingstrategie?

Aafje Case
Aanpak

Onze oplossingen

Aafje
Aanpak

Onze oplossingen

Ha! heeft de employer branding strategie van Aafje ontwikkeld en daarin sterk de focus gelegd op het verbeteren van het imago van de huishoudelijke hulp. Na grondig doelgroeponderzoek en uitgebreide gesprekken met Aafje, bedachten we een innovatief campagneconcept met het aantrekken en behouden van toegewijde huishoudelijk medewerkers als doel.

Dit concept was de basis voor candidate persona's, marketing automation en SEO optimalisatie van de campagnewebsite.

Creatieve Campagnes

Concept

Uit een reeks gesprekken met Aafje en huishoudelijk medewerkers kwam een krachtige campagneboodschap naar voren: "Bij Aafje ben je als hulp een held." Deze boodschap benadrukt dat de bijdrage van huishoudelijk medewerkers veel meer is dan alleen schoonmaken. Ze maken het mogelijk voor hulpbehoevenden om langer thuis te wonen.

Dit doen ze door zowel praktische hulp als menselijk contact te bieden. Het concept onderstreept daarom het maatschappelijke belang van het werk in de huishoudelijke ondersteuning. De campagne richt zich op doeners met sociale vaardigheden en een 'zorghart'. Het benadrukt bovendien dat mensen die deze kwaliteiten bezitten, essentieel zijn voor Aafje. 

Aafje attract banner Aafje engage banners Aafje close banners

Candidate persona's

Candidate persona's

Naast het campagneconcept hebben we de doelgroep in kaart gebracht en uitgewerkt in drie fictieve kandidaten: de candidate persona’s. De campagnes gericht op deze persona's bestaan uit 3 fases:

  • Attract: campagnes om de zichtbaarheid van Aafje als werkgever te vergroten, met het doel om (latent) werkzoekenden kennis te laten maken met het beroep.
  • Engage: in deze campagnes geven we medewerkers van Aafje een stem, delen we verhalen vanuit hun ervaringen en belichten we uitgebreid wat werken als huishoudelijke hulp bij Aafje inhoudt.
  • Convert: in de laatste fase focussen onze campagnes zich op het promoten van vacatures, met het doel om (latent) werkzoekenden aan te moedigen om te solliciteren.

In de campagnes maken we gebruik van diverse kanalen en contentvormen. Dit omvat platforms zoals Meta (Facebook en Instagram), zoekmachines, het Google Display Netwerk en YouTube.

Aafje Candidate persona's Campagnes
Aafje

Marketing automation

Marketing automation

Recruiters verwerken sollicitaties met HubSpot en hierin houden ze bij in welke fase van het sollicitatieproces een kandidaat zich bevindt. Eveneens houden zij bij waarom een kandidaat wordt afgewezen of zich terugtrekt. Dit biedt een overzichtelijke werkwijze en een goede basis voor analyses. Deze inzichten, aangevuld met de uitkomsten van panelgesprekken met werknemers en de doelgroep, kunnen worden gebruikt om de vacaturetekst, het campagnemateriaal en de algehele boodschap te verbeteren.

Aafje marketing automation HubSpot

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

Om de vindbaarheid van onze wervingswebsite in zoekmachines te verbeteren, hebben we een grondige zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Zo ontdekten we welke termen huishoudelijk medewerkers gebruiken bij het zoeken naar nieuwe carrièrekansen. Op basis van deze analyse hebben we een doelgericht contentplan opgesteld. Dit plan helpt ons om relevante content te creëren die de website beter zichtbaar maakt voor (latent) werkzoekenden. Bovendien geeft het plan inzicht in de specifieke informatiebehoeften van huishoudelijk medewerkers die een nieuwe uitdaging zoeken.

Aafje SEO SEO

Toegepaste services

Buyer Persona onderzoek

Zoekmachine optimalisatie

Display Advertising

Social Media Advertenties

kennismaken

Maak kennis met ons

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Vopak

Vopak

B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand stijging
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
Ingeborg van Bruggen case

Ingeborg van Bruggen | Ha!

B2C & B2B
Leadgeneratie
50 leads
per maand
300%
omzetgroei
Bekijk case
Dino Experience Park

Dino Experience Park

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
ret-header

RET

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C
E-Commerce
+14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case