Succesvolle werving & selectie

Vroeger was het relatief eenvoudig om aan geschikt personeel te komen. Je plaatste een vacature online en de sollicitaties stroomden binnen. Helaas is deze luxepositie door de krapte op de arbeidsmarkt verleden tijd. Getalenteerde werknemers worden platgebeld door recruiters en hun LinkedIn inboxen stromen vol met aantrekkelijke aanbiedingen. De kans is dus groot dat al jouw recruitment marketing inspanningen ondergesneeuwd raken. Met inbound recruitment maken we van jouw werving en selectie wel een succes!

Inbound recruitment marketing

Hoe word je een een populaire werkgever?

Het probleem van veel bedrijven is dat zij pas aan de slag gaan met recruitment op het moment dat er daadwerkelijk behoefte is aan personeel. Op dat moment concurreren ze met talloze andere bedrijven. Onze methode is echter gebaseerd op inbound marketing. Door jouw bedrijf te presenteren als aantrekkelijke werkgever en al vroeg relaties op te bouwen met mogelijke sollicitanten, heb je de werknemers voor het uitkiezen op het moment dat het nodig is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

 
Stap 1

Employer branding strategie

Als je een aantrekkelijke werkgever bent, werkt je personeel graag voor je en staan sollicitanten in de rij. Zaken als een sterk merk, een goede reputatie als werkgever, een leuke werksfeer, ontwikkelingsmogelijkheden en leuk werk zijn belangrijk in een employer branding strategie. Met recruitment marketing delen we waardevolle content, zodat je bedrijfscultuur naar buiten toe gecommuniceerd wordt. Zo leren potentiële nieuwe werknemers je alvast kennen als "een leuk bedrijf", al voordat er een vacature is.

Traditionele werving en selectie
Stap 2

Stel candidate persona's op

In de tweede stap definiëren we de sollicitanten die mogelijk goede werknemers zouden zijn. Door candidate persona's op te stellen, proberen we te achterhalen wat de beweegredenen kunnen zijn voor een carrièreswitch. Verdienen kandidaten te weinig, vinden ze het werk niet leuk of halen ze te weinig voldoening uit hun werk? De beslissing voor een nieuwe baan neemt men niet in één dag. Daarom brengen we ook de zoektocht naar die nieuwe baan in kaart met met de candidate journey. Met welke contactmomenten kan jouw bedrijf ze aan een nieuwe uitdaging helpen? En hoe zorg je ervoor dat de keuze op jouw bedrijf valt? Door deze stap goed uit te denken, ben je andere recruiters een stapje voor.

Inbound recruitment marketing
Stap 3

Inbound recruitment marketing

Door de eerste twee stappen te combineren weet je dus de juiste kandidaten aan te trekken door content over je bedrijf te delen. Het is vervolgens zaak om een goede band met potentiële sollicitanten op te bouwen. Zo kunnen ze jouw bedrijf volgen via social media, e-mail marketing en een "werken-bij" pagina. Daarnaast richten we een talentennetwerk in waar werkzoekenden zich kunnen inschrijven. Op die manier blijf je op de radar en bouw je een pool op voor het moment dat er daadwerkelijk een vacature is. Ten slotte bevelen tevreden werknemers jouw bedrijf aan vrienden en kennissen aan als interessante werkgever. De meeste nieuwe banen worden immers gevonden via 'netwerken'.

Nieuwe versus oude werving en selectie

Talent wordt tegenwoordig overspoeld met "nieuwe carrièrekansen". Zo'n 90% van hen staat wel open voor een nieuwe uitdaging. Als een sollicitant onzeker is over de bedrijfscultuur, zal hij/zij echter niet van baan veranderen. Hoe zorg je dan wel voor een continue instroom van bekwaam personeel?

 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Koude acquisitie
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
Sales-ready website

Maak kennis met de Ha! werkwijze

Gebruik onze, kennis, knowhow en capaciteit en genereer meer business

Groeistrategie

Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd. 

Activatie

Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties, en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.

 

Identificatie

Door gebruik te maken van moderne CRM Systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.

inbound-marketing-bureau-engage

Services & Middelen

Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie

Binding creëren

Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.

 

Converteren

Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!

Nieuwe klanten

Welkom nieuwe klanten!

inbound-marketin-agency-delightServices & Middelen

Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant

Overtref klantverwachtingen

Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.

Automatiseer tijdrovende taken

Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficientere organisatie. 

Meet en optimaliseer

Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie. 

Gratis kennismaken

Inbound marketing whitepaper

Ha! Inbound strategie whitepaper

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketingmanager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures hoe je een inbound marketing strategie kunt opzetten vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper
Cases

Succesverhalen

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

Dino Experience Park

Dino Experience Park | Ha!

B2C Branding & E-Commerce

Resultaten

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
ret-header

RET | Ha!

B2C E-Commerce

Resultaten

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+30.000
websitebezoekers
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk | Ha!

B2C Leadgeneratie

Resultaten

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

GOUD | Ha!

6 verschillende stakeholders

Resultaten

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C E-Commerce

Resultaten

B2C
E-Commerce
+ 14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
presscon-header

Presscon | Ha!

B2B Leadgeneratie

Resultaten

B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Bekijk case
Kennisbank

Wat wij schreven over werving & selectie en inbound recruitment marketing

Bekijk alle artikelen