De krapte op de arbeidsmarkt is groot en de sollicitant bepaalt tegenwoordig of jij een gewenste of ongewenste werkgever bent. Daarom is een employer branding strategie nodig om écht resultaat te behalen bij inbound recruitment. Met een sterke employer branding strategie maak je je als werkgever onderscheidend, en meer nog: gewenst!
Een sterke employer branding strategie brengt écht resultaat
De tijd dat alleen jij als werkgever de kandidaat beoordeelt is écht voorbij. Je wil daarom een voorkeurspositie ‘in het hoofd’ van de potentiële kandidaat krijgen. Met een employer branding strategie versterk je de wervingskracht én je merk als werkgever. Dit leidt ertoe dat je in staat bent om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Daarbij kun je van deze personen een nauwe betrokkenheid bij de organisatie verwachten en zullen zij zich opstellen als ambassadeur van jouw bedrijf!
Dus; investeren in een sterke employer branding strategie is een must-do. Dit zal leiden tot écht resultaat; het op peil houden van jouw personeelsbestand en het behoud van huidige werknemers!
In de whitepaper ‘Voor (on)gewenste werkgevers’ bespreken we een zes-stappenplan die jou uitlegd hoe je tot een sterke employer branding strategie komt:
- Zoek en vind ‘de why’
- Onderzoek je doelgroep
- Wat doen je concurrenten?
- Vind de propositie: ‘What’s in it for me?’
- Promotie
- Altijd meten!