Hoe maak je een webpagina winstgevend?

In dit artikel zal ik je een kijkje in de keuken geven van een webdesigner. Geen technische uitleg over lastige programmeercodes, maar een uitleg over hoe een salespagina het meeste rendement zal opbrengen. Oftewel, hoe maak je een goede salespagina?

Online aandacht trekken

Wat doen mensen als eerste als ze op een webpagina terecht komen? Gemiddeld heeft iemand zo’n drie seconden nodig om te bepalen of de website geschikt is of niet. De eerste indruk is niet meer dan een snelle scan van de pagina. Bedrijven hebben dus drie seconden om de aandacht van de klant te trekken. Het eerste doel van een rendabele salespagina is dan ook: aandacht trekken door middel van opvallende en aantrekkelijke headlines, want de eerste klap is een daalder waard!

 

Online interesse wekken

Als de bezoeker heeft besloten deze drie seconden wat te verlengen, is het de taak van het bedrijf om door middel van de lay-out en geformuleerde teksten de potentiële klant aan te spreken. De volgende stap is daarom de interesse van de bezoeker wekken. Wanneer een bedrijf bijvoorbeeld een product aanbiedt, kan er interesse worden gewekt door de voordelen en gebruiksgemakken van het product te vertellen. Als de teksten en afbeeldingen aansluiten bij het onderwerp waar de bezoeker naar opzoek is, zal degene geïnteresseerd zijn.

 

Online behoefte creëren

De volgende stap is deze interesse vasthouden en om te zetten in verlangen. De bezoeker heeft zelf aangegeven opzoek te zijn naar een gerelateerd product of een gerelateerde dienst, door de zoekactie op het internet. Vervolgens heeft diegene interesse getoond in het product of de dienst. Het bedrijf moet zorgen dat de potentiële klant nu ook daadwerkelijk de behoefte voor het product of de dienst creëert. Een effectieve methoden om dit te bereiken is de beloofde voordelen en gebruiksgemakken op een enthousiaste manier verder uit te werken.

 

Online overgaan op aankoop

De aankoop of de aanvraag voor contact is bijna binnen, maar de laatste afwerking is enorm belangrijk. Door steken te laten vallen in de service kunnen namelijk veel verkopen worden misgelopen. In het geval van een dienst moet er op een laagdrempelige manier contact kunnen worden opgenomen met het bedrijf. Plaats daarom een call-to-action button op een centrale locatie. In het geval van een product moet de potentiële klant makkelijk kunnen overgaan op de aankoop. Zorg er daarom voor dat door middel van enkele drukken op de knop de aankoop kan worden afgerond.

 

Goede online salespagina

Er zijn veel verschillende manieren waarop een onderneming een goede salespagina kan ontwikkelen. De definitie van wat goed en wat niet goed is, is vaak afhankelijk van het soort bedrijf. Wel komt het onderliggende concept voor ieder bedrijf op hetzelfde neer. Trek eerst de aandacht van de bezoeker, wek vervolgens interesse en creëer daarna verlangen. De kracht van een rendabele salespagina zit in de afwerking van deze drie stappen, namelijk de call-to-action.  Deze laatste stap in de service van een website zorgt er namelijk voor dat mensen daadwerkelijk overgaan tot aankopen van het product of de dienst.

Download nu de whitepaper over Inbound Marketing!

 

Waarom is Inbound Marketing nu urgent en kun je dit als marketing manager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

 

 

Download whitepaper