Social redactietraining

Steeds meer bedrijven zijn actief op social media, waardoor opvallen als bedrijf steeds lastiger wordt. Ook de continu veranderende algoritmes en kanalen zorgen voor een uitdaging voor veel bedrijven. Want inzetten op social media is belangrijk, maar is ook alleen van toegevoegde waarde wanneer je het goed doet.

Hoe creëer je content voor social media die zorgt voor engagement? En hoe kom je erachter wat werkt en wat niet en, belangrijker nog: hoe pas je je content hier continu op aan om het hoogst mogelijke rendement te behalen? Hoe zorg je ervoor dat jouw content zoveel mogelijk organische aandacht genereert, zonder dat je advertentiebudget hoeft te gebruiken? En hoe onderscheid je je van de concurrentie?

Social media content die doet bewegen

Om voor social media gebruikers interessant te zijn, is het als bedrijf belangrijk om de perfecte balans te vinden tussen commerciële posts en het bieden van inspiratie. In de social media redactie training onderzoeken we samen met jou waar jouw doelgroep actief is, in welk soort content deze groep geïnteresseerd is en hoe je hen het meest effectief kunt aanspreken en activeren.

Met passende social media posts kun je immers van een social media bedrijfsaccount een ware community maken. Een community met fans van jouw merk of bedrijf, die zich gedragen als ambassadeurs en jouw merk naar een hoger niveau tillen. We leren je bovendien hoe je je effectief onderscheidt van de concurrentie en dus opvalt en hoe de organische content uiteindelijk kan leiden tot meer sales.

Aan de hand van voorbeelden leren we je welke berichten krachtig zijn en welke minder. Bovendien ga je weg van de training met (redactie)tools en formats die je keer op keer kunt gebruiken om de social media redactie binnen jouw bedrijf leuker, slimmer én effectiever te maken!