B2C
E-Commerce
+14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Case

Tourist Day Tickets

Case

Tourist Day Tickets

Over de klant
Om te voorzien in de behoefte van toeristen om met één OV-chipkaart door Zuid-Holland te reizen, is het Tourist Day Ticket ontstaan. Eén persoon kan een gehele dag onbeperkt reizen in de provincie Zuid-Holland met RET, Arriva, Connexxion, HTM, HTMBuzz, EBS en Waterbus. Om de naamsbekendheid te vergroten en de ticketverkoop te stimuleren, heeft de RET (als opdrachtgever namens alle vervoerbedrijven) HA! samen met creatief bureau Studio Fraaj ingeschakeld. Samen verzorgen wij de ontwikkeling van communicatiemiddelen en de uitrol van online campagnes. Sinds 2017 voeren we campagnes waarmee we toeristen in de regio bereiken, en met succes!

One sentence brief
Verhoog de online vindbaarheid en vergroot de naamsbekendheid van de toeristendagkaarten voor het openbaar vervoer onder toeristen in Zuid-Holland en zorg indirect voor een stijging in de ticketverkoop.

Case Tourist Day Tickets
Aanpak

Onze oplossing

Case Tourist Day Tickets
Aanpak

Onze oplossing

Een sterke positionering en merk zijn een belangrijke basis voor succesvolle campagnes. Samen hebben we bepaald waar de kansen in de markt liggen en om daarom het domein van avontuur & educatie te claimen voor het themapark. Vanuit daar is er een website ontwikkeld waarop beleving centraal staat. De ervaring van een parkbezoek moet al beginnen wanneer je door de digitale poorten binnenkomt, zo is de gedachte. Middels een grote naams-bekendheidscampagne, de inzet van influencers en PR en een koopintentie-gerichte campagne gebaseerd op verschillende buyer persona's bereiken en activeren we een groot aantal gezinnen in Nederland.

Zichtbaarheid vergroten

Online adverteren en zoekmachine-optimalisatie

De sleutel voor het succes is een mix van de juiste marketingcommunicatiekanalen inschakelen, scherpe doelgroeptargeting, de inzet van de juiste typen campagnes en een ideale verdeling van het mediabudget. 72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. Dit is niet anders bij toeristen.

Daarom hebben wij de website geoptimaliseerd, zodat deze hoog rankt in Google voor zoekwoorden die cruciaal zijn bij het zoekgedrag van een toerist. Hier hebben wij 150 pagina's voor ontwikkeld. Want content is king!

Tourist-Day-Ticket-case
Onze oplossingen

Toegepaste services

Content strategie

#1 Content strategie

Ontdek service
Buyer persona onderzoek

#2 Buyer persona onderzoek

Ontdek service
zoekmachine optimalisatie

#3 Zoekmachine optimalisatie

Ontdek service
Social media advertenties

#4 Social media advertenties

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

portfolio-goud-onberperktgezond-header

Marketing Case: GOUD | Ha!

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
Peugeot

Peugeot en Citroën | Ha!

5
Trainingen
Alles
Meetbaar
Meerdere
Dashboards
Bekijk case
ret-header

RET

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Bekijk case
sfeerbeeld-grandado

Grandado.com | Ha!

75%
minder dataverlies
B2C
E-Commerce
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
Europcar

Europcar

B2C
Marktonderzoek
1000
Respondenten
Data
GA, GTM, Octoboard
Bekijk case
LVH Advocaten

LVH Advocaten

B2B
Leadgeneratie
+20%
engagement met potentiële cliënten
80%
daling bounce rate
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case