Als digitalisering ergens momenteel een grote impact heeft, dan is het wel op de industrie. Smart factories, the Internet of Things (IoT) maar ook veranderend koopgedrag van klanten zijn van grote invloed op je concurrentiepositie. Technici en Chief Information Officers spelen een steeds belangrijkere rol bij aankoopbesluiten en men oriënteert zich ook in de (maak)industrie steeds vaker online alvorens een potentiële leverancier te bellen. Gemiddeld vindt zelfs maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit. Een dynamiek die maakbedrijven dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak.

In verband met de Corona-uitbraak te maken met gecancelde beurzen? Online aanwezigheid is een goed alternatief om te voorkomen dat je zichtbaarheid misloopt!

Efficiëntere sales middels Inbound Marketing

'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met klant. Gemiddeld wordt 5% van de jaaromzet van Industrie-bedrijven de komende 5 jaar geïnvesteerd in digitalisering. Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. De commerciële afdeling van een maakbedrijf krijgt te maken met een verschuiving van verantwoordelijkheden tussen marketing, sales en services. Inbound Marketing helpt je om sales en marketing beter met elkaar te integreren, zodat leads eerder worden gecreëerd, geïdentificeerd en geconverteerd.

 

Boek een kennismaking met Ha!
 
 
Old marketing
New Marketing
Exposeren op beurzen
Koude acquisitie
Integratie van marketing en sales
Campagnes gekoppeld aan CRM Systeem
Online netwerken
Sales-ready website

Zo haal je meer klanten binnen middels Inbound Marketing:

  • Een sales-ready website, die klanten converteert;

  • Integratie van marketing en sales zodat leads worden gecreëerd en adequaat worden opgevolgd;

  • Een marketing- en sales proces waarbij je al vroeg in het aankoopproces in contact komt met mogelijke klanten.

Lead generatie

Vaak hebben potentiële klanten al een latente behoefte aan de producten of diensten die een bedrijf aanbiedt. Bijvoorbeeld een oplossing die hun dagelijkse werkzaamheden aangenamer zou maken. In de 'Attract fase' maakt een bedrijf content om die potentiële klanten te helpen. Voordat een bedrijf aan B2B marketing begint, is het daarom belangrijk om te weten wie de ideale klanten zouden zijn. Dit kan een bedrijf te weten komen door klantgroepen uit te werken in buyer persona's. Vervolgens deelt het content via de favoriete kanalen van die persona's om de juiste doelgroep aan te trekken. Door de ervaring die wij hebben met verschillende bedrijven in verschillende branches, kan Ha! optreden als strategisch sparringspartner. We kunnen ook de hele inbound marketing strategie voor bedrijven uitwerken.

Content strategie - Zoekmachine optimalisatie - Ha! SEA - Display Advertising - Ha! Social advertenties - Ha! social media redactie

Van leads naar klanten

Natuurlijk kan een klant al geholpen zijn met het lezen van een online artikel of het kijken van een YouTube tutorial. De kans is groot dat zo'n klant zeer ontvankelijk is voor meer informatie. In de 'Engage fase' kan een bedrijf bijvoorbeeld whitepapers aanbieden om leads te genereren. Belangrijk is om deze leads te blijven helpen. Door te investeren in de relatie en een goede samenwerking tussen marketing en sales, is de kans namelijk groot dat een lead uiteindelijk een klant wordt. Voor het opbouwen van een klantrelatie en het verbeteren van de samenwerking tussen marketing en sales is goede software onmisbaar in B2B marketing. Ha! is Google- en Hubspot partner. We kunnen software implementeren en medewerkers trainen om met verschillende programma's te werken.

Ha! Lead generatie - Ha! E-mail automation - Ha! Marketing automation - Ha! Conversie optimalisatie - Ha! Heatmaps & Mousetracking - Ha! A-B Testing

HubSpot Analytics - Marketing Automation - Live Chat - Calling - Sales Automation - Predictive Lead Scoring

Klanten als ambassadeurs

Veel bedrijven hebben nauwelijks nog contact met klanten als een product of dienst naar tevredenheid is geleverd. Toch liggen er in de 'Delight fase' grote kansen om te investeren in de klantrelatie. Bovendien zorgt het overtreffen van verwachtingen in het after-sales proces ervoor dat klanten ambassadeurs worden. Mailings met tips over de aankoop, after-sales telefoontjes en uitmuntende support zijn goede manieren om dit te doen. Ook hier is het belangrijk dat verschillende afdelingen goed samenwerken. De inbound marketing methode is dus een integrale aanpak die vooral op de lange termijn zijn vruchten afwerpt. Ha! kan je als adviseur vanaf de zijlijn van advies voorzien, maar ook campagnes uitvoeren.

Ha! Marketing automation - Ha! E-mail automation - HubSpot Social Media - HubSpot Conversations - HubSpot Tickets - HubSpot Feedback - HubSpot Knowledge Base - HubSpot Live Chat - HubSpot Chatbots

Boek een kennismaking met Ha!

whitepaper-image-1

Ha! Inbound Marketing Whitepaper

Meer leren over wat Inbound Marketing kan betekenen voor jou als maakbedrijf? Je leest er alles over in onze gratis whitepaper!

Download whitepaper

Benieuwd naar behaalde resultaten bij onze klanten?
Bekijk onze cases.

"Ondersteun ons met
het bouwen van slimme e-mailcampagnes.."

BEKIJK CASE

"Ondersteun ons met
het bouwen van slimme
e-mailcampagnes.."

Bekijk de case
"Halter"