Lead generatie

Je bent op zoek naar mogelijkheden om jouw salesteam te voeden met hoogwaardige leads? Of heb je websitebezoek maar de hoeveelheid en kwaliteit van online leads valt nog tegen? Ha! heeft diverse bedrijven succesvol geholpen met het bedenken en inrichten van slimme lead generatie strategieën om verdere groei te realiseren.

72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. In deze fase zoeken zij bijvoorbeeld naar reviews, beoordelingen, productspecificaties en andere informatieve hulpbronnen. We helpen bedrijven om prospects – mensen met interesse in hun product of dienst- aan te trekken en maken inzichtelijk wie van deze groep een ‘gekwalificeerde’ lead is. In samenwerking met onze klant maken we een zo volledig mogelijk 360-graden-beeld van de klanten en prospects.

Hoe zet je een effectieve lead generatie strategie op?

Wat ons betreft is het een proces dat we samen met onze klant aangaan en waarbij we elkaar blijven voeden met informatie en ontwikkelingen. Het werkt het beste als de marketing, klantenservice en sales processen op elkaar zijn afgestemd. Daar ondersteunen wij bij. Dat doen we door gebruik te maken van de juiste online marketing systemen en zo inzicht te geven in de data die de organisatie al heeft.

Veel bedrijven zijn zich onbewust van de waardevolle data in hun databases. Koppel bijvoorbeeld de gemiddelde levensduur van het product of dienst aan de contractduur van een klant. Als de levensduur van een product of dienst gemiddeld 6 jaar is, dan is het handig om ruim daarvoor klanten of prospects (van concurrenten) te beïnvloeden in hun besluitvorming door gepersonaliseerde en goed getimede campagnes.

Wij bedenken, met input van de klant, gaandeweg het proces slimme campagnes en ondersteunen direct bij het uitrollen hiervan. Zo maken we in de onderzoeksfase data-analyses en brengen de customer journey & buyer persona’s in kaart. Ook adviseren we bij het kiezen van de juiste systemen, zoals marketing automation software passend bij de bedrijfsdoelen en marketingmiddelen, en verzorgen we vervolgens de technische implementatie. Aan de hand van een goede contentstrategie zetten we de inbound marketing en bijbehorende communicatieflows op. Om de cirkel rond te maken evalueren we door het maken van rapportages waarin wij kijken naar kpi’s zoals de cost-per-lead.

Wil jij ook de volgende stappen maken en het maximale resultaat behalen met jouw lead generatie strategie?