Group 361Grote aankoopbeslissingen neemt een bedrijf niet in één dag. Je kunt misschien zelf nog herinneren wanneer de laatste keer was dat je een grote investering deed. Er gingen waarschijnlijk maanden onderzoek aan vooraf. Op dat moment zit je nog niet te wachten op een telefonische verkoper en lokkende advertenties. Het zijn bekende voorbeelden van outbound marketing: bedrijven treden naar buiten om klanten te werven. De communicatie is wervend en eenzijdig. Een onderzoek van CEB en Google laat echter interessante cijfers zien. Een B2B-koper neemt pas contact met een bedrijf op als 57% van het aankoopproces is afgerond. 68% van die kopers bekijkt eerst veel content van merken die ze interessant vinden. Met inbound marketing is het mogelijk om de buyer journey juist in dat vroege stadium te beïnvloeden.

Inbound marketing is een nieuwe kijk op marketing die inspeelt op de hele buyer journey. Marketing, sales en klantenservice moeten daarvoor naadloos samenwerken. Gedurende het hele traject stelt een bedrijf zich dienstverlenend op. Dit gebeurt door de juiste content op het juiste moment aan de juiste doelgroep te tonen. Deze bedrijven gaan daarbij ook in dialoog. Op die manier wordt er perfect ingespeeld op de behoeften van die doelgroepen. Het gevolg is dat klanten naar zulke bedrijven toe komen voor de oplossing. Ha! ziet inbound marketing als een vliegwiel waarvan Attract, Engage en Delight de drijvende krachten zijn.

Attract

Welke behoeften heeft de klant?

In de Attract-fase kent de doelgroep een bedrijf nog niet. In deze fase gaat het om strangers. Door buyer persona's uit te werken, weet een bedrijf welke behoeften de doelgroepen hebben. Bovendien biedt het inzicht in de kanalen die deze persona's gebruiken. Als een bedrijf content deelt via deze kanalen, laat het zien welke oplossingen het kan bieden. Een bedrijf kan ook content maken gericht op zoektermen die persona's gebruiken. Dat zorgt ervoor dat de website beter gevonden wordt via zoekmachines. Uiteindelijk levert dat meer verkeer op de website op. In de Attract-face trekt een bedrijf dus de juiste doelgroep aan en staat het in een vroeg stadium op de radar.

Copywriting free icon

Ha! Content strategie: https://www.ha-marketing.nl/social-en-content-strategie

Search file free icon

Ha! SEO https://www.ha-marketing.nl/zoekmachine-optimalisatie

Testing free icon

Ha! SEA https://www.ha-marketing.nl/zoekmachine-advertenties + https://www.ha-marketing.nl/display-advertising

Advertising free icon

Ha! Social https://www.ha-marketing.nl/social-media-advertenties + https://www.ha-marketing.nl/social-media-redactie

Website free icon

Ha! Content marketing: https://www.ha-marketing.nl/training-contentmarketing/

Data free icon

Ha! Social Selling: https://www.ha-marketing.nl/social-selling-training/

HubSpot logo

Hubspot Blogging, Landing Pages, Social Media, SEO

Engage

Wat heeft de klant nodig om tot een oplossing te komen?

Inbound marketing gaat over het aangaan en verdiepen van relaties. Strangers die meer willen weten over de oplossingen die een bedrijf aanbiedt, nemen contact op en worden prospects. Hier is het belangrijk om leads te genereren en te nurturen. Door eerst te denken in oplossingen en daarna pas aan verkoop, helpt een bedrijf de doelgroep al voordat het klanten zijn. Dit gebeurt door in dialoog te gaan via de kanalen die de prospect het liefst gebruiken. Dat kan telefoon en e-mail zijn, maar ook chat en social media. Een duidelijke website is ook belangrijk. Het zorgt ervoor dat het eenvoudig is om informatie te vinden of om contact op te nemen. Marketing automation software kan met lead scoring inzichtelijk maken welke prospects "warm" zijn. Dat is nuttige informatie voor de afdeling sales. Uiteindelijk vinden prospects een gepaste oplossing en worden het customers.

Ha! Lead generatie: https://www.ha-marketing.nl/lead-generatie-strategie

 

Ha! E-mail automation: https://www.ha-marketing.nl/e-mail-automation


Ha! Marketing automation training: https://www.ha-marketing.nl/marketing-automation-training

HubSpot Email, Marketing Automation, Lead Management

Ha! Marketing automation: https://www.ha-marketing.nl/marketing-automation


https://www.ha-marketing.nl/conversie-optimalisatie


https://www.ha-marketing.nl/heatmaps-mouse-tracking


https://www.ha-marketing.nl/a-b-testen

HubSpot Analytics, Marketing Automation, Live Chat, Calling, Sales Automation, Predictive Lead Scoring

Delight

Hoe zorgt een bedrijf ervoor dat de klant anderen wil vertellen over de oplossingen?

Als een prospect een customer is geworden, is voor veel bedrijven het proces klaar. Voor bedrijven die in oplossingen denken, eindigt het helpen van klanten hier toch niet. Deze bedrijven blijven assisteren bij het gebruik van producten en diensten. Door te blijven investeren in de relatie, wordt er blijvend gewerkt aan een oplossing die perfect aansluit bij de behoefte van de klant. Denk bijvoorbeeld aan e-mails met tips. Om klanten te helpen om promotors te worden, is goede service ook belangrijk. Dit gebeurt via verschillende kanalen. Bij social media monitoring en klanttevredenheidsonderzoek moeten marketing en klantenservice goed samenwerken. Tevreden klanten zijn eerder geneigd om uitbreidingen te kopen of terug te keren. Daarnaast vergroot het de kans dat deze klanten het bedrijf aanbevelen. Zo worden er weer strangers in de Attract-fase aangetrokken.

Ha! marketing automation: https://www.ha-marketing.nl/marketing-automation
Ha! e-mail automation: https://www.ha-marketing.nl/e-mail-automation

HubSpot Social Media, Conversations, Tickets, Feedback, Knowledge Base, Live Chat, Chatbots

DELETE

DELETE

DELETE

Wat kost Inbound Marketing?

Als certified inbound marketing specialist kan Ha! bedrijven helpen die aan de slag willen met inbound marketing. Samen bedenken we een online strategie en vertalen die naar resultaatgerichte campagnes. Data gedreven marketing is de hoeksteen in alles wat Ha! doet. Daarmee rapporteren we de resultaten en indien nodig wordt de strategie weer bijgewerkt.

Bekijk hier onze prijzen
Onze werkwijze
ha-google-partner-1 ha-hubspot-certified-silver
 
whitepaper-image-1

Ha! Inbound Whitepaper

Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Sed posuere consectetur est at lobortis. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Donec sed odio dui. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Download whitepaper

Hoe we jou helpen met digitale sales en marketing

  • Group 385

    Hubspot

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) helpen we je die te verkrijgen, voor een duurzaam resultaat en doorlopende kliks naar je website.

  • Group 354

    Website design

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. 

  • Group 363

    Website design

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. 

  • icon_1

    Hubspot

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) helpen we je die te verkrijgen, voor een duurzaam resultaat en doorlopende kliks naar je website.

  • icon_1

    Website design

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. 

  • icon_1

    Website design

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. 

  • icon_1

    Hubspot

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) helpen we je die te verkrijgen, voor een duurzaam resultaat en doorlopende kliks naar je website.

  • icon_1

    Hubspot

    en goede positie in de zoekmachines zorgt voor continu verkeer naar je website. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) helpen we je die te verkrijgen, voor een duurzaam resultaat en doorlopende kliks naar je website.

Wat vinden onze klanten?