Een must voor webshops

Met Google dynamic remarketing ads verleid je bezoekers die jouw producten hebben bekeken om terug te keren naar je webshop. Dat doe je door ze advertenties te tonen van specifiek die producten. Zo vergroot je de kans dat je bezoekers terugkeren om alsnog een aankoop te doen. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers zulke ads te zien krijgen?

Google dynamic remarketing advertentiesMet Google dynamic remarketing ads toon je advertenties aan bezoekers op basis van producten die ze eerder bekeken hebben. Daarnaast is het mogelijk om te targetten op bezoekers die een product in het winkelmandje hebben geplaatst. In vergelijking met reguliere remarketing laat je dus banners zien op basis van surfgedrag. Bij Ha! merken we dat deze banners doorgaans lagere kosten per conversie en een hogere conversieratio hebben. Een ander voordeel is dat zo'n campagne een stuk sneller op te zetten is. Door de dynamische elementen maak je heel snel verschillende variaties. Maar hoe haal je het meeste uit je advertentiebudget met Google dynamic remarketing ads?

Google dynamic remarketing ads: onze aanpak

Google dynamic remarketing adEen campagne is eenvoudig op te zetten in 3 stappen:

  1. Richt Google Merchant Center in.
  2. Laadt de feed in en koppel het met Google Ads.
  3. Installeer de Google remarketing tag op je website.
  4. Maak een campagne met speciale banners die je aan de feed kunt koppelen.

Het tonen van een afbeelding van het product in een advertentie vergroot de effectiviteit ervan. Het is daarnaast een goed idee om het bod te verhogen voor bezoekers die het winkelmandje verlaten hebben. Zij hebben al een concrete koopintentie getoond. Daarom is de kans groot dat ze alsnog een aankoop doen door het zien van een online advertentie. Zijn bepaalde doelgroepen eerder geneigd om iets op je webshop te kopen? Dan kun je ook het bod aanpassen op basis van demografische factoren of doelgroepen.

Wil jij ook je kosten per conversie verlagen en je conversieratio juist verhogen? Ga dan vandaag nog aan de slag met Google dynamic remarketing ads. Neem gerust contact op met Ha! voor meer informatie.