Een belangrijk advertentieplatform

Met meer dan 2,4 miljard gebruikers wereldwijd en 10 miljoen gebruikers in Nederland is Facebook een zeer interessant advertentieplatform. Na jaren adverteren op Facebook hebben wij vele succesvolle campagnes voor uiteenlopende branches gedraaid gericht op diverse doelgroepen. Vandaag de dag zien wij Facebook nog altijd als een van de meest belangrijke platformen binnen online adverteren.

Verschillende Facebook campagnetypen

Op Facebook zijn er verschillende campagnetypen beschikbaar. Welke je inzet is natuurlijk afhankelijk van de doelstelling die we met jouw campagne willen bereiken. Facebook splitst deze marketingdoelstellingen zelf op in drie categorieën:

  1. Bekendheid
  2. Overweging
  3. Conversie

Zo kun je een bekendheidscampagne opzetten die zich richt op het creëren van zoveel mogelijk bereik, een campagne die verkeer naar je website trekt of videoviews genereert voor je nieuwe promotievideo. Ook zijn er mogelijkheden als het meten van concrete conversies aan de hand van de Facebookpixel.

Facebook Advertentievormen

Advertenties op Facebook zijn er in verschillende vormen. Aan de hand van het gekozen campagnetype kunnen banneradvertenties met of zonder CTA, lead-advertenties, video advertenties of andere advertenties ingezet worden. Ook hiermee kun je alle kanten op. Banneradvertenties met een CTA zijn goed om de doelgroep naar je website te krijgen. Lead-advertenties daarentegen blijven met een toegankelijk formulier binnen de Facebook-omgeving en nemen daarmee de drempel om contactgegevens achter te laten eenvoudig weg.

Facebook targeting mogelijkheden

De targeting mogelijkheden op Facebook zijn uitgebreid en bieden daarmee vele mogelijkheden voor het bereiken van jouw doelgroep. Zo kan er worden getarget op 3 onderdelen:

  1. Demografische gegevens
  2. Interesses
  3. Gedrag

Binnen demografische gegevens kunnen we targeten op o.a. ouderschap, branches waarin iemand werkt, relatiestatus en opleidingsniveau. Interesses richten zich onder meer op het gebied van eten & drinken, uitgaan, muziek, hobby’s en winkelen. Op het vlak van gedrag verstaat men bijvoorbeeld of een persoon vaak reist, voetbalfan is, een enthousiaste consolegamer is of de eigenaar van een klein bedrijf. Kortom; we kunnen met Facebook advertenties jouw doelgroep en subdoelgroepen heel specifiek benaderen met speciaal op hen toegespitste advertenties.

Bannerformaat en eisen

Facebook heeft strenge eisen als het aankomt op bannermateriaal dat geüpload wordt. Zo mag een banner bijvoorbeeld voor maximaal 20% uit tekst bestaan en zijn er vaste formaten waarmee wordt gewerkt. Daarnaast heeft Facebook nog aanvullende regels m.b.t. de inhoud van de content.

Uiteraard heeft Ha! uit ervaring een goed beeld van de mogelijkheden binnen de Facebook ad policy en bij een onverwachte afkeuring kunnen wij als Agency snel met Facebook medewerkers schakelen. Zo heb je altijd een Facebook advertentiecampagne die de mogelijkheden optimaal benut, voor maximale resultaten.

Facebook campagnes bij Ha!

Dit is slechts een greep uit de mogelijkheden. Aan de hand van een strategisch plan kunnen we in Facebook een campagne met uitgebreid targeting profiel opstellen toegespitst op zowel de doelgroep voor je product of dienst, als het overkoepelende campagnedoel.

Meer informatie over onze diensten op het gebied van online adverteren? Neem dan gewoon even contact met ons op.