B2C
E-Commerce
+ 14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar

Over de klant

Om te voorzien in de behoefte van toeristen om met één OV-chipkaart door Zuid-Holland te reizen, is het Tourist Day Ticket ontstaan. Eén persoon kan een gehele dag onbeperkt reizen in de provincie Zuid-Holland met RET, Arriva, Connexxion, HTM, HTMBuzz, EBS en Waterbus. Om de naamsbekendheid te vergroten en de ticketverkoop te stimuleren, heeft de RET (als opdrachtgever namens alle vervoerbedrijven) HA! samen met creatief bureau Studio Fraaj ingeschakeld. Samen verzorgen wij de ontwikkeling van communicatiemiddelen en de uitrol van online campagnes. Sinds 2017 voeren we campagnes waarmee we toeristen in de regio bereiken, en met succes!

 

One sentence brief

Verhoog de online vindbaarheid en vergroot de naamsbekendheid van de toeristendagkaarten voor het openbaar vervoer onder toeristen in Zuid-Holland en zorg indirect voor een stijging in de ticketverkoop.

case-Tourist Day Tickets-afbeelding-1

Onze aanpak

In de conceptfase zijn centrale uitingen ontwikkeld door Studio Fraaj aan de hand van de online strategie. In de uitingen staan vervoersmiddelen en verschillende bezienswaardigheden die je als toerist kan bezoeken centraal. Om de aandacht van toeristen te trekken zijn deze onderdelen in één oogopslag zichtbaar. Dankzij website optimalisatie en de inzet van diverse advertentiekanalen hebben we ervoor gezorgd dat de naamsbekendheid vergroot is en er bovendien meer tickets verkocht zijn. De bezoekersaantallen en advertentieklikken zijn jaar op jaar flink toegenomen.

Het maken van analyses zorgt voor een continue optimalisatie van de strategie. Daarbij houden we rekening met seizoensinvloeden, evenementen en spelen we in op de verschillende fasen van de customer journey. In samenwerking met de klant hebben we zo een echte omnichannel strategie ontwikkelt, zodat elke toerist zorgeloos kan reizen met het juiste ticket.

case-Tourist Day Tickets-ads-1

Online adverteren en zoekmachine-optimalisatie

De sleutel voor het succes is een mix van de juiste marketingcommunicatiekanalen inschakelen, scherpe doelgroeptargeting, de inzet van de juiste typen campagnes en een ideale verdeling van het mediabudget. 72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. Dit is niet anders bij toeristen. Daarom hebben wij de website geoptimaliseerd, zodat deze hoog rankt in Google voor zoekwoorden die cruciaal zijn bij het zoekgedrag van een toerist. Hier hebben wij 150 pagina's voor ontwikkeld. Want content is king!

case-Tourist Day Tickets-ads-2

Onze oplossingen

Met campagnes die inspelen op de verschillende fasen van de customer journey en verschillende buyer persona's zorgen wij voor een stijging in naamsbekendheid, inspiratie en verkoop van toeristen dagkaarten zowel offline als online.

Gratis kennismaken