Resultaten
Resultaten klikken RET Tourist Day Tickets
B2C
E-Commerce
Resultaten advertentieklikken RET Tourist Day Tickets
+ 14%
advertentieklikken p/j
Resultaten bezoekers RET Tourist Day Tickets
+40%
bezoekers p/j

Over de klant

Om te voorzien in de behoefte van toeristen om met één OV-chipkaart door Zuid-Holland te reizen, is het Tourist Day Ticket ontstaan. Je kan 1 dag onbeperkt reizen voor 1 persoon in de provincie Zuid-Holland met RET, Arriva, Connexxion, HTM, HTMBuzz, Veolia en Waterbus. Om de naamsbekendheid te vergroten en de ticketverkoop heeft de RET, als opdrachtgever namens alle vervoerbedrijven, HA! samen met creatief bureau Studio Fraaj ingeschakeld voor de uitrol van de online campagnes en de ontwikkeling van communicatiemiddelen. De campagnes draaien al sinds 2017 zeer succesvol!

One sentence brief

Verhoog de online vindbaarheid en naamsbekendheid van de toeristendagkaarten voor het openbaar vervoer in Zuid-Holland en indirect voor een stijging in de ticketverkoop.

Onze aanpak

In de conceptfase zijn centrale uitingen ontwikkeld door Studio Fraaj aan de hand van de online strategie. Deze illustratieve uitingen zijn zo uitgewerkt dat de verschillende bezienswaardigheden die je als toerist kan bezoeken in één oogopslag zichtbaar zijn. Wij hebben ervoor gezorgd dat de naamsbekendheid vergroot is en bovendien er meer tickets verkocht zijn. De bezoekersaantallen en advertentieklikken zijn flink toegenomen. Dit hebben wij kunnen doen door doorlopende analyses te maken en in te spelen op de verschillende fasen van de customer journey en seizoensinvloeden. Wij hebben meegedacht met de klant om een echte omnichannel campagne te ontwikkelen, zodat elke toerist zorgeloos kan reizen met het juiste ticket.

Online adverteren en zoekmachine-optimalisatie

De sleutel voor het succes is een mix van de juiste marketingcommunicatiekanalen inschakelen, scherpe doelgroeptargeting, de inzet van de juiste typen campagnes en een ideale verdeling van het mediabudget. 72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. Dit is niet anders bij toeristen. Daarom hebben wij de website geoptimaliseerd zodat deze hoog rankt in Google  voor zoekwoorden die cruciaal zijn bij het zoekgedrag van een toerist. Hier hebben wij150 pagina's voor ontwikkeld. Want content is king!

Onze oplossingen

Met campagnes die inspelen op de verschillende fasen van de customer journey en verschillende buyer persona's zorgen wij voor een stijging in naamsbekendheid, inspiratie en verkoop van toeristen dagkaarten zowel offline als online.

Strategie

Inbound marketing strategie    

 

Content strategie  
    Buyer Persona onderzoek

Optimalisatie

KPI dashboard   Conversie optimalisatie
     
     
Gratis kennismaken