Resultaten
B2C
E-Commerce
35 miljoen
impressies
+30.000
websitebezoekers

Over de klant

De RET, oftewel de Rotterdamse Elektrische Tram N.V., is een écht statement in Rotterdam en de omliggende regio. Als stadsvervoersbedrijf vervoeren ze jaarlijks 100 miljoen mensen per bus, metro, tram en veerboot. Wij als Rotterdam-based online marketing agency zijn daarom trots strategisch partner van de RET.

One sentence brief

De RET zocht een strategisch partner die tevens zo vlot als het OV naamsbekendheid en activatiecampagnes van de grond kan krijgen. Elke nieuwe campagne brengt steeds een nieuwe uitdaging met zich mee. Continu creatief meedenken, snel schakelen en een kritische blik werpen zijn dus key!

Onze oplossing

Als eerste zijn we aan de slag gegaan met het goed meetbaar maken van de website volgens een op maat gemaakt taggingplan. Dit creëerde een goed inzicht in het gedrag van de websitebezoekers. Daarnaast zorgen wij voor een doorlopend pragmatische aanpak met elke nieuwe campagne. Wij verzorgen het traject van doelgroep bepaling, bannermateriaal, campagne opzet en optimalisatie tot en met de eindrapportages.

Naamsbekendheid en activatiecampagnes

De uitdaging in de campagnes ligt hem in de diversiteit, de totale doelgroep is zo groot dat vrijwel iedere campagne weer een nieuw doel voor een andere doelgroep omvat. Hieronder hebben wij een greep van de gedraaide campagnes toegelicht om hier een beeld van te schetsen.

''Ontdek Rotterdam met de bus''

Voor deze campagne was het de uitdaging om toeristen bewust te maken van de openbare vervoer mogelijkheden in Rotterdam. Het doel was om toeristen kennis te laten maken met interessante bezienswaardigheden in de stad.

''Ontdek het regio abonnement''

In samenwerking met niet alleen de RET, maar ook andere vervoerders zoals HTM en EBS werd de Regio abonnement campagne uitgerold. Hierbij was het doel om dit abonnement onder de aandacht te brengen bij studenten en forenzen in de regio’s waar de vervoerders actief zijn.

''Your business trip starts with RET''

Toeristen en zakelijke reizigers gebruiken voornamelijk Taxi’s wanneer zij naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport reizen. Dit terwijl het OV een voordeliger en een milieuvriendelijker alternatief is. Hierbij communiceerden we met welke lijnen het vliegveld bereikt kon worden samen met de voordelen van het OV.

''Aardig Onderweg''

Als gevolg van de pandemie durfden veel mensen niet meer te reizen met het Openbare Vervoer. Hiervoor werd een activatiecampagne ingezet om mensen bewust te maken van het veilig reizen in het ‘’nieuwe normaal’’.

''Real Time App promotie''

Waar kan je het beste zien hoe laat de metro in Rotterdam arriveert? Natuurlijk op de eigen RET Real Time App! Met de naamsbekendheid en activatiecampagne zorgden we ervoor dat er meer reizigers de app gebruiken.

Onze oplossingen:

Door het stellen van de juiste vragen ontdekken we samen met de RET of het doel achter een campagne helder genoeg is. Het uitwerken van de buyer persona’s biedt vervolgens de concrete houvast bij het uitwerken van tekst en beeldmateriaal.

Strategie

Activatie

Optimalisatie

A/B Testen Website optimalisatie  

 

   
     

Wanneer het campagneplan is uitgewerkt en het advertentiemateriaal beschikbaar is worden campagnes opgezet. Campagnes zijn veelal momentgericht met een vooraf bepaalde looptijd waardoor het belangrijk om te werken via een strakke planning. RET geeft aan wanneer zij de campagne willen lanceren en Ha! zorgt dat de campagne op dat moment gereed is. Een vloeiende samenwerking waar beide partijen blij mee zijn.

Strategie

Activatie

Optimalisatie

A/B Testen Website optimalisatie  

 

   
     
Gratis kennismaken