Bekijk de video's
Ben jij een marketing manager, CEO of sales manager? Dan mag je deze (gratis) webinar niet overslaan.
Ben jij een marketing manager, CEO of sales manager? Dan mag je deze (gratis) webinar niet overslaan.
Een volledig nieuwe corporate identity met daarnaast employer branding & wervingscampagnes. De samenwerking tussen Ha! en MobiWerk is er al 4 jaar.
Je bent hier: » MobiWerk
MobiWerk is een wervingsbureau voor het openbaar vervoer. Zij werven buschauffeurs en trambestuurders, leiden een gedeelte van hen zelf op en plaatsen hen daarna bij vervoerders als HTM, RET, Connexxion, Arriva en Qbuzz. In dat kader zijn zij continu op zoek naar enthousiaste sollicitanten om op te leiden.
Maak het beroep buschauffeur 'sexier' zodat we meer kandidaten voor de opleiding buschauffeur of trambestuurder aantrekken en onze pool aan chauffeurs en bestuurders bovendien kunnen verjongen.
Om de employer branding & wervingscampagnes tot hun volle recht te laten komen, kwamen we overeen een aangescherpte corporate identity te ontwikkelen die de campagnes extra kracht zou bijzetten. In samenwerking met ons partner-reclamebureau Campagne werd een nieuwe identiteit en stijldocument ontwikkeld. Dit diende als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe website, video's en het overige campagnemateriaal.
De nieuwe corporate identity zet de reiziger centraal. De vakbekwame chauffeurs en bestuurders van MobiWerk fungeren als gastheer of -vrouw om zo het verschil te maken voor de reiziger. Het verschil tussen vervoer en een zorgeloze, ontspannen rit.
Met dit als uitgangspunt zijn verschillende scenario's bedacht en uitgewerkt waarin de bus- en touringcarchauffeurs en trambestuurders van MobiWerk dat verschil maken. Een jong meisje dat met de tram naar opa & oma gaat, een stel ouderen dat een geweldig dagje uit heeft met een touringcar, en een verliefd stel dat met de bus naar elkaar toegebracht worden.
De video's en campagnebeelden hebben we vervolgens ingezet in een employer branding campagne, met als doel meer mensen (met name jongeren) te laten inzien dat het beroep van buschauffeur en trambestuurder méér is dan reizigers van A naar B brengen. Met de tagline 'MobiWerk. MensenWerk.', landingspagina's en case-interviews met huidige chauffeurs ondersteunt de website de customer journey van deze potentiële kandidaten. Door hun enthousiasme en de open communicatiestijl van MobiWerk worden werkgever en kandidaat dichter bij elkaar gebracht.
Een mooi voorbeeld van hoe content, Google Ads en social media advertenties elkaar kunnen ondersteunen tot indrukwekkende resultaten.
Middels Inbound Marketing zorgen we ervoor dat MobiWerk al vroeg in contact komt met potentiële sollicitanten. Zo zorgen we voor relevant websiteverkeer, overtuigende content passende bij de oriëntatiefase op een nieuwe baan van de bezoeker, wat resulteert in waardevolle leads.
Inbound marketing strategie | Content strategie | Buyer Persona onderzoek |
|
||
KPI Dashboard | A/B Testen | Conversie optimalisatie |
|
||
De Inbound Sales tools van Hubspot helpen MobiWerk om marketing en sales naadloos met elkaar te integreren. Door ons (marketing) aangeleverde leads worden overgepakt door de sales- en recruitmentafdeling. Middels pipeline management worden contacten vanaf lead tot (geplaatste) kandidaat (gedeeltelijk geautomatiseerd) bijgehouden en genurtured.
Het Hubspot CRM stelt ons in staat om alle contactinformatie te koppelen en monitoren aan marketing- en salesactiviteiten. Dit zorgt voor waardevolle inzichten voor de sales- en recruitmentafdeling wanneer zij in gesprek gaan met kandidaten, maar stelt ons in staat om onze marketingactiviteiten tot op persoonsniveau te evalueren en optimaliseren: we kunnen precies monitoren welke sollicitanten geplaatst worden en uit welke campagnes zij kwamen.
©Ha! - Sitemap - Privacy - Disclaimer - Links
Ha!
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
085 401 62 05
info@ha-marketing.nl