1,052
miljoen impressies
150.000
mensen bereikt
B2C
Imagocampagne

Over de klant

KNV, oftewel Koninklijk Nederlands Vervoer, vertegenwoordigt meer dan 85% van de touringcarbedrijven door het hele land. De koepelorganisatie behartigt de belangen van de touringcarbedrijven die bij de organisatie zijn aangesloten. De busbedrijven die zijn aangesloten organiseren vervoersritten voor de zakelijke en toeristische sector en voor vervoer in groepsverband. Het bedrijf heeft ongeveer 4000 werknemers onder zich.

One sentence brief

Help ons om het imago van de touringcarsector te vernieuwen en de voordelen van busvervoer ten opzichte van andere vervoersvormen te promoten.

wijbrengenjou-video

Onze oplossing

Er waren verschillende uitdagingen die we wilde tackkelen in de campagne. Daarnaast heeft de touringcarsector te maken met verschillende doelgroepen. Onze oplossing? Een imagocampagne om de touringcarsector weer jong en fris op de kaart zetten. In de campagne hielden we rekening met de verschillende doelgroepen van KNV en pasten we de inhoud van de campagne en de kanalen daaropaan. Hierbij maakten we gebruik van het feit dat de touringcar een comfortabele, duurzame en veilige manier van vervoer is. Niet alleen op het gebied van verkeersveiligheid, maar ook op het gebied van veiligheid rondom corona.

Voor de imagocampagne hebben we de volgende stappen ondernomen:

  • Het creëren van een beeldmerk
  • Campagnevideo’s
  • Social en display ads
  • Ontwikkelen van een campagnewebsite
Inbound Marketing Bureau

Het creëren van een beeldmerk

Om een echte community te vormen, creëerden we een sterk beeldmerk. Met de hashtag #wijbrengenjou en het gebruik van levendige, speelse, en jeugdige kleuren brachten we de touringcarsector in een positief daglicht. Door het catchy beeldmerk en de vrolijke kleuren kreeg de touringcar weer een hippe uitstraling. Dit combineerden we met de vrolijke boodschap dat men er weer op uit kon na het opheffen van de coronamaatregelen. De touringcar is de ideale manier om er op uit te gaan.

#wijbrengenjou beeldmerk

Campagnevideo’s

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, en dat geloven wij bij Ha! ook zeker. Het imago van een organisatie veranderen heeft tijd nodig en gebeurt niet van de een op de andere dag. Om de emotie in de campagne over te brengen, kozen wij voor video’s als het belangrijkste communicatiemiddel voor de campagne. Onder het mom van “We gaan er weer op uit” communiceren de video’s het zorgeloze gevoel van reizen, er op uit gaan, en vrijheid. Een teaser, een main campagne video en een employer branding video zijn het resultaat.

B2B website

Social en display ads

Ter ondersteuning van de campagnevideo’s zetten we een Paid Advertising Campagne op. Met gebruik van het beeldmerk #wijbrengenjou creëerden we ads voor onder andere LinkedIn, Instagram en Facebook. De inhoud van de ads pasten we aan op de verschillende doelgroepen van de kanalen. We maakten verschillende ads voor sportclubs, zakelijk vervoer en dagjesmensen.

wijbrengenjou-ads

Ontwikkelen van een campagnewebsite

Naast de videocampagne en de ads werd er een website in het leven geroepen: wijbrengenjou.nl. Hier kunnen reizigers alles vinden over welke maatregelen de touringcarsector heeft genomen, duurzaam reizen en kunnen consumenten zien welke vervoerders zijn aangesloten bij KNV. Voor touringcarbedrijven die zijn aangesloten bij KNV was er een extra steuntje in de rug, namelijk de toolkit. Deze toolkit zat vol met leuke tips, video’s, persberichten en social media posts.

wijbrengenjou-website

 

Onze oplossingen

Ha! heeft de tijd genomen om voor KNV een strategisch plan te bedenken zodat de touringcarsector weer hip en fris op de kaart kon worden gezet. In het plan hielden we rekening met de verschillende doelgroepen die de touringcarsector heeft. In de campagne lag de focus op verschillende voordelen van de touringcar, zoals duurzaamheid, veiligheid en het comfort. Door het ontwikkelen van een beeldmerk, verschillende campagnevideo’s, social en display ads en het opzetten van een campagnewebsite zorgden we voor een vernieuwing en verhipping van de touringcarsector. Heb je behoefte aan een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Dan nodigen we je uit om contact met ons op te nemen!

Ha! Strategie

Doelgroepen onderzoek Imagocampagne Employer branding

Ha! Activatie

Video Beeldmerk Website

 

Social media advertising

 

Display advertising

 

     
Gratis kennismaken