One sentence brief

Help ons de webshop uit te breiden en te optimaliseren met meer online verkopen tot gevolg.

Aanpak

In de eerste fase hebben we het assortiment van de webshop uitgebreid. Vervolgens zijn we via diverse marketingmiddelen gaan zorgen dat Hairlabs online beter vindbaar is en zichtbaarheid creëert onder de doelgroep. Toen de basis daarvan stond hebben we ons toegespitst op het ontwikkelen van een nieuwe website met daarin een verbeterde customer journey.

Uitbreiding van het assortiment en online zichtbaarheid verkrijgen

Lab Stores (waar webwinkel Hair Labs onderdeel van uitmaakt) had een grote voorraad aan nieuwe producten staan maar het ontbrak hen aan de kennis en mankracht om deze op korte termijn aan de webshop toe te voegen. Dankzij de flexibele capaciteit die Ha! achter de hand heeft kon het online assortiment binnen afzienbare tijd worden uitgebreid. Een webshop met een mooi uitgebreid assortiment is één ding, maar relevant bezoek ernaartoe trekken is een tweede. En daar lag tevens nog een drempel die genomen moest worden..

Het voordeel van Hair Labs is dat zij producten hebben waar veel mensen interesse in hebben, het bereiken van die mensen is daarbij de uitdaging. De belangrijkste producten zijn gericht op dun haar, haargroei stimuleren en kale plekken op de hoofdhuid verbloemen. Deze onderwerpen liggen gevoelig en daarom dient hier in de communicatie uitingen vanuit Hair Labs voorzichtig mee om te worden gegaan. Het is een doelgroep die zoekend is naar goed werkende producten maar daarbij het liefst onder de radar blijft.

Om de vindbaarheid van de webshop te vergroten zijn we aan de slag gegaan met een SEO optimalisatie op zowel content als technisch niveau en hebben we Google Ads campagnes opgezet op merk- en product(type)niveau. Een template verbouwing van de nieuwsbrief zorgde ervoor dat ook dit kanaal in lijn was met de nieuwe website. Onze adviserende rol op het gebied van conversie optimalisatie heeft daarbij geresulteerd in acties die over alle kanalen beter met elkaar zijn afgestemd en (mede daardoor) succesvolle mailcampagnes.

Internationalisering

De ambities van Lab Stores reikten verder dan de eigen landsgrenzen en zodoende hebben wij geholpen om de internationaliseringsplannen tot uitvoer te brengen. Zo hebben we zorggedragen voor het bouwen van 2 buitenlandse webshops om daarmee de Duitse en Franse markt te betreden. En ook voor de Duitse markt hebben we via mailcampagnes een groot klantenbestand kunnen opbouwen.

De groene cijfers in

Door uitgebreide data analyses hebben we de webshop structureel door kunnen ontwikkelen met oog voor CRO. Ook op het gebied van campagnes hebben we veel geëxperimenteerd en gaandeweg de best presterende Zoeknetwerk-, Display-, Remarketing-, en Shoppingcampagnes geselecteerd om de CPA te verlagen tot het minimum. De mailinglijst die gestaag groeide werd daarnaast gebruikt om interessante blogs, nieuwe producten en acties te communiceren naar het vaste klantenbestand. Zo konden de webshop in marktaandeel groeien en zag Hair Labs de rode cijfers uiteindelijk in groene cijfers veranderen.

Resultaten

ha! Marketing case Hairlabs

 

Jordy van Winden
  • Jordy van Winden
  • 085 401 62 05
  • jordy@ha-marketing.nl
Contact

Wat vinden onze klanten?