Resultaten
B2C
Branding & E-Commerce
100.000
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1,7 miljoen
campagneweergaven in 3,5 maand

Over de klant

Toen wij ingeschakeld werden was het Dino Experience Park nog slechts een idee; de eigenaren wilden in het voorjaar van 2020 een park openen waar bezoekers zich tussen levensechte dinosauriërs kunnen begeven. Inmiddels is het park geopend en ontvangt het dagelijks honderden enthousiaste kinderen en hun ouders. 

One sentence brief

In enkele maanden tijd moest al het voorbereidende werk worden gedaan om vanaf het moment van de opening een stroom bezoekers te creëren. Als lead agency zijn we betrokken bij zowel de on- als offline strategie, positionering en identiteit van het park om zo een sterke basis te creëren om te doen waar wij goed in zijn: het genereren van online leads. Aangezien de website als enige verkoopkanaal voor tickets ingezet wordt, is onze bijdrage van essentieel belang om het park tot een succes te maken.

Onze oplossing

Een sterke positionering en merk zijn een belangrijke basis voor succesvolle campagnes. Samen hebben we bepaald waar de kansen in de markt liggen en om daarom het domein van avontuur & educatie te claimen voor het themapark. Vanuit daar is er een website ontwikkeld waarop beleving centraal staat. De ervaring van een parkbezoek moet al beginnen wanneer je door de digitale poorten binnenkomt, zo is de gedachte. Middels een grote naamsbekendheidscampagne, de inzet van influencers en PR en een koopintentie-gerichte campagne gebaseerd op verschillende buyer persona's bereiken en activeren we een groot aantal gezinnen in Nederland.

Campagnes die parkbezoekers opleveren

Om de online ticketverkoop te boosten hebben we verschillende buyer persona's geïdentificeerd, zoals ouders van jonge kinderen, opa's en oma's en jonge dinofans zelf. Een grote zichtbaarheidscampagne via Google Ads, Facebook, Instagram en Youtube (pre-rolls, het Google display netwerk én offline reclamemasten & PR creëerden we naamsbekendheid voor het nieuwe park. In parallel lopende activatiecampagnes zorgden we er vervolgens voor dat deze mensen werden gestimuleerd om online alvast hun tickets te bestellen.

Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat ook de organische zichtbaarheid van het Dino Experience Park continu verbetert. Zo stijgt de website doorlopend in haar ranking in zoekmachines op relevante keywords (koopintentie, zoals 'dinopark Nederland', maar ook informatiebehoefte over dino's). Ook zijn we onlangs begonnen met de inzet van TikTok, aangezien dit een kanaal is waar bij uitstek de jonge doelgroep voor het park erg actief is. Dino Ranger Anne neemt de jonge dinofans op TikTok mee in de wondere wereld van dinosauriërs zodat zij enthousiast worden om het park te bezoeken met hun ouders.

Parkbeleving

Online marketing voor een themapark stopt niet bij het leveren van bezoekers. Positieve reviews en mond-tot-mond reclame zijn de motor voor terugkerende bezoekers (inbound marketing) en het verkopen van abonnementen voor het park. Het optimaliseren van de parkbeleving is daarom van groot belang. Ha! werd gevraagd om mee te denken over de aankleding van het park en de activiteiten. Zo ontwikkelden we informatieborden bij de dinosauriërs (passend bij het educatiedomein dat we willen claimen met het park), veel offline promotie- en decoratiematerialen zoals flyers, doeken en vlaggen maar werkten we ook een complete speurtocht uit met een bijbehorend Dino Ranger Paspoort.

Met marketing automation kun je zowel de beleving van de parkbezoeker als de hoogte van zijn gemiddelde bonbedrag tijdens het bezoek beïnvloeden. De komende tijd zal de focus daarom liggen op het begeleiden van het bezoek middels ondersteunende (e-mail)communicatie voor, tijdens en na het parkbezoek met relevante informatie, aanbiedingen voor de horeca en de after sales ervaring om online reviews te genereren.

Onze oplossingen:

Middels slimme inbound marketing komen en blijven we op de radar bij potentiële parkbezoekers. Relevant websitebezoek, een goede customer journey en overtuigende content zorgen voor voortdurende interactie, een parkbeleving die al online begint en ticketverkoop die met name online plaatsvindt.

Strategie

Inbound marketing strategie Content strategie Buyer Persona onderzoek

Pretpark positionering & identiteit

   
     

Optimalisatie

KPI Dashboard A/B Testen Conversie optimalisatie

 

   
     

Alhoewel de buying cycle van een gemiddelde themaparkbezoeker vrij kort is, is het afstemmen van marketing en sales belangrijk om ervoor te zorgen dat naamsbekendheid ook daadwerkelijk resulteert in de verkoop van tickets én dat de bezoekers terugkerende parkbezoekers worden zodat de kosten per lead zullen afnemen en de marketing dus steeds rendabeler wordt. Dit doen we door middel van lead nurturing en het optimaliseren van de after sales ervaring.

Inbound Sales Activatie

Inbound Sales Strategie Geautomatiseerde e-mail flows Optimaliseren after sales-ervaring

 


 
     
Gratis kennismaken